Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Praga: Lotnisko i koleje zbudują wspólnie tunel pod portem lotniczym


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2021-03-22 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ zdopravy.cz

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Praga: Lotnisko i koleje zbudują wspólnie tunel pod portem lotniczym
mat. pras.
Port Lotniczy Praga oraz czeski zarządca infrastruktury kolejowej Správa železnic (odpowiednik PKP PLK) ogłosiły wspólny przetarg na prace projektowe związane ze zwiększeniem przepustowości lotniska i połączeniem terminali z koleją. Tunel kolejowy ma przechodzić pod planowanym terminalem praskiego portu.
– Port lotniczy w Pradze jest odpowiedzialny za część dróg i terenów lotniska, w tym za infrastrukturę podziemną, a Zarząd Kolei w planowanym projekcie jest odpowiedzialny za budowę tunelu dla planowanej linii kolejowej – mówi rzeczniczka praskiego lotniska Kateřina Pavlíková. Lotnisko oraz zarządca czeskiej infrastruktury kolejowej postanowiły współpracować „ze względu na ścisły związek między projektami”. Szacunkowa wartość kontraktu to 60 mln koron, czyli ponad 10,6 mln zł.

Wspólne działanie Zarządu Kolei i Portu Lotniczego w Pradze zostało uzgodnione w grudniu ubiegłego roku. Współpraca została przypieczętowana podpisaniem dwóch umów.

Rozbudowa Terminala 2, a właściwie budowa nowego terminalu w czeskim porcie lotniczym powinna nastąpić w latach 2025-2028. Rok zakończenia budowy terminalu to jednocześnie rok, w którym na lotnisko w Pradze powinny przyjechać pierwsze pociągi. Ich trasa będzie przebiegać na poziomie fundamentów nowego terminalu, dlatego konieczne jest uwzględnienie jej w projekcie infrastruktury obiektu. Częścią wspomnianego kontraktu jest również tunel drogowy. Sama stacja kolejowa powinna wtedy znajdować się między Terminalem 1 a Terminalem 2, również pod ziemią. Nie jest to jednak zawarte w ogłoszonym kontrakcie.

Pociągi będą kursować na lotnisko z przystanku Ruzyně przez stację Dlouhá Míle i połączą się pętlą z linią Kladno – Praga w odnodze Jeneček. Stolica Czech, razem z Dublinem, to jedyne w Europie lotniska o podobnej wielkości, które nie mają połączenia kolejowego z centrum miasta.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko w Pradze: Inwestycje są konieczne, aby dorównać portom w Europie

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Pradze: Inwestycje są konieczne, aby dorównać portom w Europie

Emilia Derewienko 17 grudnia 2020

Nowa strefa relaksu na lotnisku w Pradze

Infrastruktura i lotniska

Nowa strefa relaksu na lotnisku w Pradze

Rafał Dybiński 15 września 2020

Lotnisko w Pradze planuje rozbudowę za 2,4 mld dolarów

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Pradze planuje rozbudowę za 2,4 mld dolarów

Justyna Urbaniak, Emilia Derewienko 15 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5