Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

PPL wybiera najtańszą ofertę na projekt terminala w Radomiu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-04-2019
Ostatnia modyfikacja:
06-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ Gazeta Wyborcza Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
PPL wybiera najtańszą ofertę na projekt terminala w Radomiu
fot. KPRM
Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze rozstrzygnęło przetarg na projekt budowy terminalu Portu Lotniczego Radom-Sadków. Aby wyłonić wykonawcę inwestycji przeprowadzono aukcję elektroniczną, a o zwycięstwie zdecydowały, dosłownie, grosze.

Postępowanie ruszyło 19 października 2018 roku. Jego przedmiotem jest wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno – Użytkowym budowy Terminala dla Lotniska Radom-Sadków”. Zamawiający – Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze – zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 5,65 mln zł.

Otwarcie ofert w przetargu nastąpiło 10 grudnia. Do realizacji zadania zgłosiło się czterech chętnych. Najtańsza propozycja pochodziła od Przedsiębiorstwa Spółdzielczego „Budoprojekt” z Katowic, a najdroższa od konsorcjum firm GMT z Mysłowic i warszawskiego PiG Architekci, a jej wysokość to 14,94 mln zł brutto. Pozostałe propozycje to 2,9 mln zł brutto od konsorcjum krakowskich firm: APA Czech, Duliński, Wróbel Agencja Projektowa „Architektura” oraz Tequm oraz 3,06 mln zł brutto od JSK Architekci z Warszawy.

Ostatecznie, aby rozstrzygnąć przetarg, zamawiający przeprowadził aukcję elektroniczną, a startujące w niej podmioty mogły zmienić pierwotnie przedstawioną kwotę. Należy tu zaznaczyć, że to właśnie cena była jedynym kryterium.

Jak podaje „Gazeta Wyborcza Warszawa” – aukcję wygrała firma, która pierwotnie zaproponowała najwyższą cenę. Konsorcjum firm z Mysłowic i Warszawy zaproponowało realizację zadania za 1 881 899,98 zł. Drugie miejsce w licytacji zajęło konsorcjum APA Czech, Duliński Wróbel oraz Tequm, które złożyło ofertę równą 1 881 900,00 zł. Różnica między tymi propozycjami wynosiła 2 grosze.

Według informacji „Gazety Wyborczej” – pracownicy biura prasowego PPL zaznaczają, że aukcja odbywała się „w otwarte karty”: uczestnicy licytacji widzieli kolejne oferty składane przez konkurenta. Ten, który pierwszy uznał, że gra przestaje być warta świeczki, przestawał licytować.

Jest to jedno z czterech postępowań, dotyczących rozbudowy lotniska Radom-Sadków. PPL przygotowuje lotnisko w Radomiu do zajęcia pozycji portu komplementarnego wobec Okęcia. Stołeczne lotnisko wyczerpuje bowiem swoją przepustowość i potrzebuje wsparcia, do czasu powstania Centralnego Portu Komunikacyjnego w 2027 roku. Propozycja PPL-u jest kontrowersyjna o tyle, że na Mazowszu niemal gotową infrastrukturę posiada Port Lotniczy Warszawa-Modlin.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

CPK kupuje spółkę Torpol

Biznes i przemysł

CPK kupuje spółkę Torpol

ep. 24 stycznia 2023

CPK zawarł kolejny kontrakt projektowy. Zapewni optymalne funkcjonowanie portu

Infrastruktura i lotniska

Horała: W pierwszym etapie CPK obsłuży 45 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

CPK: Konieczna zmiana systemu zasilania na kolei

Biznes i przemysł

CPK: Konieczna zmiana systemu zasilania na kolei

Łukasz Malinowski 10 marca 2019

Boeing zmodernizuje całą hiszpańską flotę śmigłowców Chinook

Biznes i przemysł

Czy CPK może skończyć tak jak projekt KDP?

Infrastruktura i lotniska

Czy CPK może skończyć tak jak projekt KDP?

Leonard Dolecki 26 maja 2018

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

CPK kupuje spółkę Torpol

Biznes i przemysł

CPK kupuje spółkę Torpol

ep. 24 stycznia 2023

CPK zawarł kolejny kontrakt projektowy. Zapewni optymalne funkcjonowanie portu

Infrastruktura i lotniska

Horała: W pierwszym etapie CPK obsłuży 45 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

CPK: Konieczna zmiana systemu zasilania na kolei

Biznes i przemysł

CPK: Konieczna zmiana systemu zasilania na kolei

Łukasz Malinowski 10 marca 2019

Boeing zmodernizuje całą hiszpańską flotę śmigłowców Chinook

Biznes i przemysł

Czy CPK może skończyć tak jak projekt KDP?

Infrastruktura i lotniska

Czy CPK może skończyć tak jak projekt KDP?

Leonard Dolecki 26 maja 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5