Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

PPL: Analizy przemawiają za Radomiem


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-01-16 11:41
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PPL: Analizy przemawiają za Radomiem
Fot. Radom
Główny port buduje się tam, gdzie jest skrzyżowanie autostrad. Z analiz, które „Porty Lotnicze” opublikują w pierwszym kwartale wynika, że lotnisko pomocnicze powinno znajdować się na południu Polski. Potencjał demograficzny i gospodarczy przemawia za Radomiem.
W najbliższą środę PPL podpisze list intencyjny z władzami portu w Radomiu, który pozwoli wejść w dalszy etap pertraktacji. List nie obliguje jednak PPL do wybrania Radomia jako docelowego portu.

„Nie obraziliśmy się na Modlin”

– Zrobimy due diligence i będziemy rozważać dalsze kroki. Mamy gotowe parametry, które powinno spełniać dodatkowe lotnisko, np. w Radomiu – mówi Mariusz Szpikowski, prezes Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, które zarządza Lotniskiem Chopina. Jak wynika z analizy przygotowywanej na zlecenie PPL, port pomocniczy w pierwszej fazie powinien mieć przepustowość na poziomie 6, a następnie 10 mln pasażerów rocznie. Ma on wykonywać 60 tys. operacji rocznie, obsługiwać w szczycie 2,5 tys. pasażerów na godzinę, mieć 30 stanowisk check-in, 12 stanowisk kontroli bezpieczeństwa, 20 gate’ów, 4,5 tys. mkw. poczekalni, 7 karuzel bagażowych, 25-35 tys. mkw. zabudowy, a powierzchnia całkowita powinna wynosić 65-80 tys. mkw.

Już na tym etapie analizy wskazują, że lotnisko dla tanich linii i czarterów powinno powstać na południu Polski. Dlatego, jak stwierdza Mariusz Szpikowski, przedsiębiorstwo nie obraziło się na lotnisko w Modlinie, ocenia jedynie potencjał demograficzny i gospodarczy portów położonych w bardziej sprzyjającej lokalizacji. Prezes PPL zwrócił też uwagę na niekorzystną umowę portu, który „stał się praktycznie prywatnym lotniskiem Ryanaira”.

Lotnisko Chopina czeka rozbudowa

Jednocześnie Lotnisko Chopina czeka rozbudowa, dzięki której powstanie ponad 40 dodatkowych stanowisk dla samolotów. PPL chciałby stworzyć stanowiska w części północnej, zajmując ok. 20 m z części wojskowej. Na to jest jednak potrzebna zgoda Ministerstwa Obrony Narodowej. – Czekamy na odpowiedź MON-u. Odpowiedzi spodziewamy się od czerwca zeszłego roku, teraz spodziewam się, że będzie nieco szybciej – mówi Mariusz Szpikowski. PPL proponuje, by zmienić miejsce postoju śmigłowców oraz terminala VIP dla śmigłowców. Znajdowałyby się po przeciwnej stronie lotniska, a dojazd do niego byłby możliwy od strony Alei Krakowskiej. 

MON i LOT od zeszłego roku prowadzą rozmowy z Boeingiem na temat budowy centrum szkoleniowego na warszawskim Okęciu, w którym kształcić mieliby się piloci wojskowi i cywilni. Od tego roku za przewóz VIP-ów będzie odpowiadać wyłącznie wojsko.

Lotnisko Chopina zajęło trzecie miejsce pod względem wzrostu liczby obsłużonych pasażerów w grupie lotnisk obsługujących 10-25 mln pasażerów rocznie. Warszawski port jest też najszybciej rozwijającym się lotniskiem w tej kategorii w całej Unii Europejskiej. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Radom: Ze świecącego pustkami portu do jednego z najważniejszych ośrodków lotniczych?

Infrastruktura i lotniska

Radom: Ze świecącego pustkami portu do jednego z najważniejszych ośrodków lotniczych?

Justyna Urbaniak 14 stycznia 2018

Radom: Miasto wycofuje autobusy kursujące na lotnisko

Infrastruktura i lotniska

Radom: Miasto wycofuje autobusy kursujące na lotnisko

Justyna Urbaniak 09 stycznia 2018

Kto przejmie ruch z Okęcia? Prezes PPL: Jesteśmy na etapie analiz

Infrastruktura i lotniska

Kto przejmie ruch z Okęcia? Prezes PPL: Jesteśmy na etapie analiz

Magdalena Wosińska 25 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5