Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

PPL vs. marszałek. Co z finansowaniem lotniska Szczecin-Goleniów?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
PPL vs. marszałek. Co z finansowaniem lotniska Szczecin-Goleniów?
Fot. Szczecin-Goleniów
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL), które jest udziałowcem goleniowskiego portu, poinformowało w tym tygodniu, że marszałek województwa zachodniopomorskiego złamał zobowiązania, od których zależy finansowanie lotniska. Jak jednak informuje Urząd Marszałkowski, PPL nie miał racji.

„Wbrew twierdzeniom zawartym w komunikacie PPL-u, marszałek Województwa Zachodniopomorskiego nie łamie zobowiązań aneksowanego w dniu 10 sierpnia 2020 r. porozumienia wspólników Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów. Finansowanie zostało wstrzymane do czasu wywiązania się z obietnic wsparcia lotniska przez stronę rządową” – poinformował dzisiaj Urząd Marszałkowski.

Kolejne argumenty

Dokapitalizowania Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów bez realizowane przez Województwo Zachodniopomorskie i Gminę Miasto Szczecin. Zgodnie z umową wsparcia, na obsługę spłaty kredytu województwo zobowiązało się przekazać spółce 1,5 mln zł z terminem spłaty do 30 września tego roku. Natomiast w Biznesplanie mowa jest o dokapitalizowaniu lotniska przez Województwo do końca 2020 roku kwotą w wysokości 5 mln zł.

„Nie jest także prawdą twierdzenie PPL, iż Województwo zobowiązało się na mocy porozumienia do wpłaty do końca września br. kwoty 10 mln zł” – jak wyjaśnia Urząd, nie doszło do podpisania aneksu do porozumienia, który określał zobowiązania samorządu, i to tylko w zakresie 5 mln zł, a nie 10 mln jak głosi komunikat PPL, i nie do końca września, tylko do 31 grudnia 2020.

– Prezes PPL ma najmniejsze prawo, aby zabierać głos w sprawie tego, jak powinno wyglądać dokapitalizowanie lotniska. Realne wsparcie ze strony PPL dla Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów od 2016 roku wynosi zero złotych. Od pół roku rząd nie robi nic w zakresie rekompensaty strat portu w wyniku zamknięcia w czasie pandemii. Jeśli więc pan prezes PPL chce rozmawiać o finansach lotniska, to nie ja powinienem być adresatem jego uwag – mówi marszałek, Olgierd Geblewicz.

Rząd nie spełnia obietnic

Jak czytamy w komunikacie Urzędu Marszałkowskiego, za wsparciem ze strony Województwa Zachodniopomorskiego (2,5 mln zł pożyczki z ZARR) i gotowością dokapitalizowania lotniska w Goleniowie kwotą 40 mln zł, nie idzie realizacja deklaracji składanych przez rząd.

„Od prawie roku lotnisko czeka na obiecywane środki finansowe na inwestycje warte 108 mln zł. Środki nie zostały uruchomione. Nie są realizowane również deklaracje ministra aktywów państwowych Jacka Sasina czy wiceministra infrastruktury Marcina Horały, który 1 czerwca br. dla Radia Szczecin zapowiadał, tu cytat „Konkretne kwoty na poszczególne lotniska poznamy w tym tygodniu”. To pieniądze, które miały pokryć straty spowodowane rządową decyzją o zakazie lotów komercyjnych i zobowiązaniem utrzymania użyteczności publicznej” – napisano.

Tymczasem marszałek Olgierd Geblewicz jeszcze niedawno alarmował, że brak wsparcia w dłuższej perspektywie może grozić bankructwem przedsiębiorstwa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Już 7 mln pasażerów w 2023 roku. Trzeci raz w historii

Infrastruktura i lotniska

Kraków: Już 7 mln pasażerów w 2023 roku. Trzeci raz w historii

Rafał Dybiński 28 września 2023

PPL: Ryanair powinien w Modlinie płacić stawkę rynkową

Infrastruktura i lotniska

Olsztyn-Mazury: Teraz strata, ale rentowność w 2028 roku

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?

Mateusz Kieruzal 27 lipca 2023

Szczecin: 10,7 mln złotych straty netto. Berlin zagrożeniem

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: 3 czerwca rusza wyjątkowo długi sezon czarterowy

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Kraków: Już 7 mln pasażerów w 2023 roku. Trzeci raz w historii

Infrastruktura i lotniska

Kraków: Już 7 mln pasażerów w 2023 roku. Trzeci raz w historii

Rafał Dybiński 28 września 2023

PPL: Ryanair powinien w Modlinie płacić stawkę rynkową

Infrastruktura i lotniska

Olsztyn-Mazury: Teraz strata, ale rentowność w 2028 roku

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?

Mateusz Kieruzal 27 lipca 2023

Szczecin: 10,7 mln złotych straty netto. Berlin zagrożeniem

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: 3 czerwca rusza wyjątkowo długi sezon czarterowy

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5