Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

PPL: Blokując dofinansowanie Modlina, ratujemy to lotnisko

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
PPL: Blokując dofinansowanie Modlina, ratujemy to lotnisko
fot. Facebook
– Decyzja UOKiK, który w tym temacie niejako reprezentuje Komisję Europejską, będzie miała wpływ na dalsze losy lotniska w Modlinie oraz wartość jego udziałów – komentuje Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” zapytane przez nas o dalsze losy dokapitalizowania lotniska w Modlinie. – Co za tym idzie, PPL musi wstrzymać się z decyzją o ewentualnej sprzedaży udziałów portu – stwierdza współwłaściciel mniejszego ze stołecznych lotnisk.

Pod koniec października, gdy mazowiecki samorząd decydował o przesunięciu 50 milionów złotych na  rozwój Modlina na przyszły rok, pojawiło się pytanie: Czy inwestycja będzie możliwa w 2020 roku?

Plany kontra rzeczywistość

Dotychczas blokowana jest ona przez PPL, który będąc współwłaścicielem spółki, nie chce, by doszło do dokapitalizowania Modlina. Miało ono nastąpić poprzez ustanowienie nowych udziałów, które w całości zostaną objęte przez Województwo Mazowieckie.

Spółka Modlin ma czterech akcjonariuszy: Województwo Mazowieckie, które dzierży 35,20 proc. udziałów, Agencję Mienia Wojskowego z 32,04 proc. akcji, Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” posiadające 28,28 proc. udziałów. Pozostałe 4,48 proc. własności należy do Nowego Dworu Mazowieckiego.

Po podniesieniu kapitału o 50 milionów złotych marszałek województwa mazowieckiego miał zwiększyć swoje udziały w spółce do 42,3 proc. Udziały państwowych PPL i AMW spadłyby wtedy, odpowiednio, do 25,2 i 28,5 procent.

Niezmienne stanowisko

Zapytaliśmy PPL o możliwość udzielenia zgody do dokapitalizowanie lotniska w przyszłym roku. Jak nietrudno się domyślić, spółka Skarbu Państwa nie zmieniła zdania w tej kwestii.

– PPL – jako udziałowiec – stoi na stanowisku, że konieczna jest prenotyfikacja planowanego dokapitalizowania portu przez urząd marszałkowski do UOKiK. Na podstawie Testu Prywatnego Inwestora, przeprowadzonego przez firmę EY – jedną z największych firm consultingowych na świecie, można uznać, że jakiekolwiek dofinansowanie Modlina zostanie odebrane przez Komisję Europejską jako niedozwolona pomoc publiczna, co będzie skutkowało koniecznością zwrotu otrzymanych środków, jak również dofinansowania unijnego, czego wynikiem będzie upadłość portu – stwierdza spółka w przysłanym do nas piśmie. – Decyzja UOKiK, który w tym temacie niejako reprezentuje Komisję Europejską, będzie miała wpływ na dalsze losy lotniska w Modlinie oraz wartość jego udziałów. Co za tym idzie, PPL musi wstrzymać się z decyzją o ewentualnej sprzedaży udziałów portu – czytamy w dalszej części.

„Porty Lotnicze” uważają, że propozycja marszałka Struzika to „zabieg PR lub swoista ucieczka przed realnym problemem, jakim jest kwestia ewentualnego dofinansowania lotniska”. Dlaczego chęć dokapitalizowania Modlina przez władzę województwa jest w ocenie PPL-u ucieczką przed problemem, jakim jest potrzeba dofinansowania lotniska (sic!), pismo nie wyjaśnia.

Jak więc widać, nadchodzący rok będzie dla lotniska w Modlinie kolejnymi miesiącami bez inwestycji, blokowania dokapitalizowania i tłumaczeń PPL-u ze swojej polityki.  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowe umowy lotnicze Polski z państwami afrykańskimi

Biznes i przemysł

Nowe umowy lotnicze Polski z państwami afrykańskimi

Mateusz Kieruzal/inf. pras. ULC 23 grudnia 2023

Niemcy: Podatek lotniczy załata dziurę budżetową?

Prawo i polityka

Nowe centrum innowacji lotniczych grupy Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Warszawa-Radom: Itaka poleci zimą do Taby

Pasażer i linie lotnicze

Warszawa-Radom: Itaka poleci zimą do Taby

Łukasz Malinowski 12 października 2023

PPL partnerem strategicznym Travel Medicine Conference

Biznes i przemysł

Wojtera (PPL): Wykup akcji w Katowicach zapewni lepszą synergię z Krakowem

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Nowe umowy lotnicze Polski z państwami afrykańskimi

Biznes i przemysł

Nowe umowy lotnicze Polski z państwami afrykańskimi

Mateusz Kieruzal/inf. pras. ULC 23 grudnia 2023

Niemcy: Podatek lotniczy załata dziurę budżetową?

Prawo i polityka

Nowe centrum innowacji lotniczych grupy Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Warszawa-Radom: Itaka poleci zimą do Taby

Pasażer i linie lotnicze

Warszawa-Radom: Itaka poleci zimą do Taby

Łukasz Malinowski 12 października 2023

PPL partnerem strategicznym Travel Medicine Conference

Biznes i przemysł

Wojtera (PPL): Wykup akcji w Katowicach zapewni lepszą synergię z Krakowem

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5