Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Poznań-Ławica: Przygotowania do wprowadzenia II kategorii ILS

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-11-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ Radio Merkury

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Poznań-Ławica: Przygotowania do wprowadzenia II kategorii ILS
fot. Port Lotniczy Poznań-Ławica
W połowie marca przyszłego roku na lotnisku Poznań-Ławica zdemontowany zostanie system naprowadzania samolotów w trudnych warunkach atmosferycznych. Port przez pół roku będzie musiał obejść się bez niego. W tym czasie będą trwały przygotowania do uruchomienia na lotnisku wyższej kategorii ILS.

Wyłączenie systemu ILS jest konieczne, by możliwe było przeprowadzenie remontu urządzeń, co pozwoli na podniesienie kategorii systemu z pierwszej na drugą. Rozpoczęcie prac zaplanowano na połowę marca przyszłego roku. W pierwszym etapie zdemontowany zostanie stary system. Lotnisko będzie musiało więc radzić sobie bez niego. Następnie pojawią się nowe urządzenia. W planach jest też przeprowadzenie inwestycji w infrastrukturę.

Pierwsze testy systemu przeprowadzone zostaną po tym, jak system ILS zostanie przywrócony (szacuje się, że nastąpi to w sierpniu). ILS II kategorii pojawi się na lotnisku dopiero w grudniu przyszłego roku. Tyle bowiem trwać będzie certyfikowanie urządzeń.

W tej chwili II kategorią ILS ma sześć polskich portów lotniczych – Lotnisko Chopina, Port Lotniczy Modlin, Port Lotniczy Gdańsk, Port Lotniczy Wrocław, Port Lotniczy Lublin oraz Katowice Airport.

Aby samoloty mogły bezpiecznie lądować w trudnych warunkach atmosferycznych, niezbędny jest system ILS, składający się z dwóch anten przekazujących samolotom dokładną drogę do miejsca, w którym podwozie powinno się zetknąć z pasem startowym. Dodatkowo ten sam pas powinien być wyposażony w odpowiednie światła oraz lampy. Dzięki systemowi możliwe jest zmniejszenie ilości odwołanych operacji lotniczych przy złych warunkach atmosferycznych, co przekłada się na szereg korzyści dla pasażerów i przewoźników. Pasażerowie skorzystają przede wszystkim na tym, że zmniejszą się uciążliwości związane z przekierowaniami (bądź znikną zupełnie). 

Średnio na poznańskim lotnisku w ciągu roku zdarza się 10 dni, gdy samoloty nie mogą lądować ze względu na trudne warunki atmosferyczne. ILS wyższej kategorii umożliwi zmniejszenie kosztów związanych z przekierowaniami samolotów, gdy pogoda nie pozwala na wykonywanie operacji lotniczych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5