Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Poznań: Oczekiwanie na drugi lockdown. Kryzys portu potęgują odszkodowania z tytułu OOU


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-09-28 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Codzienny Poznań

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Oczekiwanie na drugi lockdown. Kryzys portu potęgują odszkodowania z tytułu OOU
Fot. Kaczmarczyk, Port Lotniczy Poznań Ławica
Prezes portu Ławica Mariusz Wiatrowski przyznał w rozmowie z serwisem "Codzienny Poznań", że spodziewa się w najbliższych miesiącach kolejnych komplikacji związanych z kryzysem wywołanym wirusem COVID-19 i potęgujących go odszkodowań z tytułu Obszaru Ograniczonego Użytkowania.
- Wszystko wyglądało znakomicie od 1 lipca, kiedy zaczęliśmy latać w relacjach międzynarodowych. Mieliśmy największą w historii liczę połączeń regularnych. To były w sumie 44 kierunki, do czego mocno przyczyniły się Polskie Linie Lotnicze LOT, które mówiąc w żargonie odpaliły jedenaście dodatkowych tras. Do tej pory latamy jeszcze do Dubrownika - ujawnił Wiatrowski.

- Do końca sierpnia zrealizowaliśmy zaledwie 40 proc. tego ruchu lotniczego, który był w analogicznym okresie przed rokiem. Oczywiście są elementy, którymi możemy się cieszyć, ale jest bardzo duża ostrożność i oczekiwanie na to co się wydarzy. Niepewność jest bardzo duża - podkreślił prezes portu Ławica.

Wiatrowski stara się również zwrócić uwagę na inne czynniki, które utrudniają bieżące funkcjonowanie portu w stolicy Wielkopolski. - Nie mamy do czynienia tylko z efektem COVID-19, który wyciął nam 2/3 ruchu, który powracał powoli. Od lat borykamy się z innym problemem, który ostatnio został spotęgowany. To jest Obszar Ograniczonego Użytkowania (OOU), czyli strefy wokół lotniska, w której hałas wykracza poza własność. Do tej pory wypłaciliśmy 108 mln złotych odszkodowań z tego tytułu do sierpnia bieżącego roku. To jest potężna kwota, która ciągnie nas jak kamień w dół. Tylko w Poznaniu mamy taką sytuację, w której ten obszar powoduje z automatu odszkodowanie. On obejmuje głównie Przeźmierowo, gdzie dominuje intensywna zabudowa. To prawie 1300 nieruchomości, którym poznańskie sądy przyznały taką możliwość. Gdzie indziej nie ma takiej stygmatyzacji - żali się Wiatrowski.

- Nie zgadzamy się z takim podejściem. Nie zawsze działalność portu lotniczego wpływa na obniżenie wartości nieruchomości. Nie ma takiego podejścia chociażby w Warszawie. Tam jest sprawdzany każdy przypadek indywidualnie. Taka sytuacja powoduje, że mamy zwielokrotniony efekt braków przychodów. Musimy poszukiwać miarodajnych oszczędności. Nie jesteśmy w stanie utrzymać się, jeśli ruch będzie bardzo niski. Spodziewamy się dodatkowo drugiego lockdownu. Nie wiemy jeszcze, czy będzie taki twardy jak na początku roku, gdzie ruch był niemal wycięty, czy też będzie w takiej wersji "semi", polegający na tym, że utracimy połowę ruchu. Na taką ewentualność też się chcemy przygotować. Mamy zaplanowane 20 proc. redukcji zatrudnienia do końca bieżącego roku, ale to może okazać się niewystarczające, dlatego rozmawiamy ze związkami zawodowymi na temat alternatywy, pozwalającej przetrwać. Kolejne 20 proc. musimy mieć na stole. Takie porozumienie jest niezbędne, żeby nas wysokie koszty nie zatopiły - podsumował prezes wielkopolskiego portu Ławica.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Jaśkowiak: Airport Poznań grozi upadłość. Zwolnienia są nieuniknione

Infrastruktura i lotniska

Jaśkowiak: Airport Poznań grozi upadłość. Zwolnienia są nieuniknione

Rafał Dybiński 17 września 2020

SAS przekłada inaugurację trasy Poznań – Kopenhaga

Pasażer i linie lotnicze

SAS przekłada inaugurację trasy Poznań – Kopenhaga

Rafał Dybiński 04 września 2020

Anulowane rejsy z Poznania do greckiej Kawali

Pasażer i linie lotnicze

Anulowane rejsy z Poznania do greckiej Kawali

Rafał Dybiński 02 lipca 2020

 

Peach Aviation odebrały pierwszego A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Peach Aviation odebrały pierwszego A320neo

01 października 2020

Enter Air: Duży spadek przychodów w pierwszej połowie roku

Biznes i przemysł

Enter Air: Duży spadek przychodów w pierwszej połowie roku

01 października 2020

Cmentarzysko samolotów pęka w szwach. "Pracy jest ogrom"

Biznes i przemysł

Cmentarzysko samolotów pęka w szwach. "Pracy jest ogrom"

01 października 2020

Jest zgoda ULC-u na loty odrzutowca Flaris LAR1

Biznes i przemysł

Jest zgoda ULC-u na loty odrzutowca Flaris LAR1

01 października 2020

Fracht FWO dostarcza kilka ton świeżych kurek do USA

Biznes i przemysł

Fracht FWO dostarcza kilka ton świeżych kurek do USA

30 września 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5