Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Port stolicy Niemiec obsłuży w 2021 roku najwyżej 30 proc. pasażerów


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-12-03 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Port stolicy Niemiec obsłuży w 2021 roku najwyżej 30 proc. pasażerów
Fot. berlin-airport.de
Port lotniczy Berlin-Brandenburg obsłuży maksymalnie 30 proc. pasażerów prognozowanych przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
Nowe międzynarodowe lotnisko stolicy Niemiec zamierza zamknąć tymczasowo jeden ze swoich terminali oraz jeden z dwóch pasów startowych. Głównym powodem jest bardzo mały ruch.

Zamknięcie Terminalu 5, gdzie operuje przede wszystkim Ryanair, nastąpi jak planują władze portu przynajmniej na dwanaście miesięcy. "Spodziewamy się w 2021 roku maksymalnie 30 proc. ruchu pasażerskiego prognozowanego przed kryzysem wywołanym wirusem COVID-19. Nie można aktualnie wiarygodnie przewidzieć, kiedy sytuacja się odwróci. Kolejne cięcia kosztów są nieuniknione" - oświadczyły władze portu w oficjalnym komunikacie.

Akcjonariusze muszą zainwestować w lotnisko kolejne 552 mln euro. - 2021 rok będzie najtrudniejszym w historii lotnictwa. Żaden niemiecki port nie pokryje kosztów operacyjnych w przyszłym roku - ostrzegł Engelbert Luetke Daldrup, prezes stołecznego lotniska, które zamknie tymczasowo również jeden z dwóch pasów startowych.

Port Berlin-Brandenburg (BER) miał zostać otwarty w 2012 roku, jednak z powodu licznych komplikacji i błędów konstrukcyjnych uroczyste jego otwarcie nastąpiło po ośmiu latach opóźnienia, a dokładnie 31 października bieżącego roku. Pomimo ogólnej radości, że lotnisko zostało w ogóle udostępnione pasażerom, nie ulega wątpliwości, że z powodu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 jego pierwsze miesiące działania zapowiadają się na bardzo trudne.

Największymi przewoźnikami na lotnisku będą narodowy przewoźnik Lufthansa i tanie linie easyJet. Od poniedziałku 26 października na stację "Lotnisko BER-Terminal 1-2" dojeżdżają pociągi S-Bahn linii S9, której drugą końcową stacją jest Spandau. Podłączenie lotniska Berlin-Brandenburg do sieci Deutsche Bahn i budowa nowej stacji kosztowały w sumie 675 milionów euro. W tym celu położono 18,5 km torów dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego oraz 8,6 km torów dla kolei S-Banh.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Berlin-Brandenburg może zamknąć Terminal 5, dawne lotnisko Schönefeld

Infrastruktura i lotniska

Berlin-Brandenburg może zamknąć Terminal 5, dawne lotnisko Schönefeld

Emilia Derewienko 25 listopada 2020

Pożegnanie Lufthansy z portem Tegel rejsem A350

Infrastruktura i lotniska

Pożegnanie Lufthansy z portem Tegel rejsem A350

Rafał Dybiński 06 listopada 2020

Koronawirus na otwarciu lotniska Berlin-Brandenburg

Infrastruktura i lotniska

Koronawirus na otwarciu lotniska Berlin-Brandenburg

Emilia Derewienko, Artur Bogdanowicz 04 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5