Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Port Lotniczy Radom: Jest nowy przetarg na rozbudowę drogi startowej


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-02-18 10:48
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Port Lotniczy Radom: Jest nowy przetarg na rozbudowę drogi startowej
fot. Port Lotniczy Radom
Pod koniec stycznia Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze, właściciel radomskiego lotniska, unieważniło przetarg na przebudowę i wydłużenie drogi startowej na lotnisku Radom-Sadków. Jedyna złożona oferta nie mieściła się bowiem w budżecie inwestora. Teraz spółka wznawia postępowanie.
Ogłoszony przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” przetarg dotyczący przebudowy i wydłużenia drogi startowej na lotnisku Radom-Sadków, zakładał koszt inwestycji ok. 88 mln zł i czas budowy – 52 tygodnie. Jak tłumaczy PPL, z uwagi na jakość dokumentacji przejętej z miejskiej spółki, „warunki pozostawiały wiele kwestii otwartych, w tym istotne kwestie ryzyk dla wykonawców”.

Postępowanie unieważnione

Pierwsze postępowanie przetargowe zostało unieważnione 31 stycznia tego roku, z uwagi na fakt, że wartość najkorzystniejszej – jedynej – oferty wyniosła 288 mln zł. „Jej wysokość w dużej mierze wiązała się z wzięciem pod uwagę wszystkich ryzyk po stronie wykonawcy, w szczególności dotyczących uwzględnienia maksymalnego zakresu robót sprowadzających się w praktyce do wybudowania nowej drogi startowej, a nie jej przedłużenia o 500 metrów, jak również kwestii uzyskania nowych pozwoleń” – pisze PPL w komunikacie.

W trakcie postępowania przetargowego do PPL wpłynęło około 400 pytań, które wymagały wyjaśnienia. Finalnie złożono tylko jedną ofertę, przewyższającą ustalony limit, w efekcie czego, jak wspomniano wyżej, postępowanie zostało unieważnione.

Inny wariant, ten sam termin otwarcia

W tej sytuacji PPL rozważał dwie możliwości. W wariancie pierwszym brano pod uwagę powtórzenie przetargu na dokładnie takich samych zasadach, w identycznym kształcie przyjmując, że tym razem wykonawcy będą bazowali na uzyskanych wcześniej odpowiedziach, w szczególności dotyczących projektu budowlanego, jednak przy jednoczesnym wydłużeniu czasu realizacji inwestycji z 52 do 64 tygodni. Wówczas otwarcie kopert nastąpiłoby 27 lutego 2019 roku.

Ostatecznie spółka zadecydowała o wyborze wariantu drugiego, w którym wzięto pod uwagę wyniki analiz (dokumentacja techniczna, dotyczącej sieci uzbrojenia terenu; opracowanie mapy do celów projektowych; opracowanie zostaną odzwierciedlone w postaci wprowadzonych zmian do dokumentacji przetargowej, dokumentacji geotechnicznej i geologiczno-inżynierskiej) doprecyzowując zakres robót i zwiększając ryzyko związane z procesem inwestycyjnym. Również w tym wariancie wydłużono czas realizacji inwestycji do 64 tygodni.

PPL podkreśla, iż zarówno wariant pierwszy, jak i wariant drugi powtórzonego postępowania, skutkują zakończeniem prac oraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w sierpniu 2020. Jest to zatem termin bezpieczny w stosunku do planowanej daty otwarcia lotniska jaką jest listopad 2020.

W ocenie PPL wariant drugi daje również większe prawdopodobieństwo jego skutecznego zakończenia. Według zaktualizowanego harmonogramu rozpoczęcie kolejnego postępowania przypada na pierwszą połowę marca 2019 roku (po zaktualizowaniu dokumentacji przetargowej, jak wyżej opisano), natomiast podpisanie umowy z wykonawcą przewidziane jest na drugą połowę czerwca 2019 r. Zakończenie prac i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, jak wspomniano wcześniej, nastąpi w końcu sierpnia 2020.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Port Lotniczy Radom z projektantem płyt postojowych i dróg kołowania

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Radom z projektantem płyt postojowych i dróg kołowania

Emilia Derewienko 14 lutego 2019

PPL szykuje się na rozbudowę Radomia. Zapowiedź przetargu projektuj i buduj

Infrastruktura i lotniska

PPL szykuje się na rozbudowę Radomia. Zapowiedź przetargu projektuj i buduj

Witold Urbanowicz 30 stycznia 2019

W marcu przebudowa lotniska w Radomiu. Będzie gotowe na Air Show 2020?

Infrastruktura i lotniska

W marcu przebudowa lotniska w Radomiu. Będzie gotowe na Air Show 2020?

Emilia Derewienko 21 stycznia 2019

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5