Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Port Londyn-Gatwick otworzy południowy terminal

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Port Londyn-Gatwick otworzy południowy terminal
fot. Gatwick Airport
Drugie co do wielkości lotnisko w Londynie – Gatwick – ogłosiło plany zwiększenia dostępnej przepustowości ilości obsługiwanych pasażerów, w oczekiwaniu na intensywny letni sezon i postanowiło przywrócić operacyjność południowego terminala.

Ponieważ liczba przypadków zakażeń omikronem w wielu krajach stale spada, spora liczba krajów zaczęła łagodzić restrykcje w podróżowaniu. W rezultacie zarówno linie lotnicze, jak i lotniska przygotowują się na rekordowe, pod względem ilości obsłużonych pasażerów, lato.

Najnowszym portem lotniczym, który przewiduje zwiększenie ilości operacji lotniczych, jest londyński port lotniczy Gatwick, który ponownie otworzy swój terminal południowy. Pasażerowie od 27 marca będą mogli korzystać z udogodnień, które oferuje południowa część lotniska.

60 tys. pasażerów każdej doby

Głównym powodem, dla którego wszyscy interesariusze w branży lotniczej są tak pewni tego lata, jest to, że liczby przewożonych pasażerów zaczęły systematycznie wzrastać. W tym miesiącu Londyn-Gatwick spodziewa się, że każdego dnia przez port przewinie się około 60 tys. pasażerów.

– Ponieważ mamy teraz przed sobą półroczne wakacje, widzimy w Gatwick naprawdę duże zapotrzebowanie na loty wśród ludzi, którzy chcą wyjechać i skorzystać z poluzowanych ograniczeń w podróży – powiedział dla Sky News Stewart Wingate, dyrektor generalny portu londyńskiego Gatwick.

Rząd Wielkiej Brytanii wprowadził ostatnio wiele zmian w swoich wytycznych dotyczących koronawirusa, które mają ułatwić pasażerom wjazd do kraju. W pełni zaszczepieni podróżni nie muszą już poddawać się testowi na COVID-19 przed wyjazdem, ani po przyjeździe, dzięki czemu przekroczenie granicy Wielkiej Brytanii jest łatwiejsze i mniej uciążliwe.

Terminal południowy

Lotnisko Londyn-Gatwick wyposażone jest w dwa terminale pasażerskie – północny i południowy. Gdy pandemia koronawirusa zaczęła rozprzestrzeniać się na całym świecie w pierwszej połowie 2020 roku, ruch pasażerski drastycznie spadł, zarząd lotniska podjął decyzję o zamknięciu terminalu południowego w dniu 15 czerwca 2020 roku. Roczny wyniki ruchu pasażerskiego spadły o prawie 80 proc. z 45 milionów obsłużonych klientów przed pandemią do zaledwie 10 milionów.

– Na przykład teraz widzimy około 400 lotów wykonywanych w Gatwick, ale już na początku kwietnia liczba ta wzrośnie do około 700 codziennych operacji lotniczych na pasie startowym. Tak więc na samym początku sezonu letniego, tutaj w Gatwick, zaobserwujemy znaczny wzrost, a następnie stopniowo będziemy odbudowywać liczby do poziomu około 90 proc. poziomu z 2019 roku –  powiedział Wingate o zwiększeniu przepustowości po ponownym otwarciu terminalu południowego.

Decyzję o zamknięciu terminalu południowego podjęto w celu zaoszczędzenia kosztów w okresie bardzo niskiego popytu. Z perspektywy czasu wygląda na to, że kierownictwo Gatwick wykonało właściwy krok, ponieważ lotnisko nie musiało podnosić opłat lotniskowych podczas trwania pandemii. W przeciwieństwie do największego portu lotniczego obsługującego stolicę Wielkiej Brytanii – Londynu-Heathrow, który w zeszłym roku dwukrotnie podniósł opłaty lotnicze ponoszone przez linie lotnicze.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

CPK zapowiada wielkie postępowanie na budowę terminala i dworca

Infrastruktura i lotniska

CPK zapowiada wielkie postępowanie na budowę terminala i dworca

Witold Urbanowicz 22 sierpnia 2023

British Airways stawiają mocniej na Gatwick i pozbawią slotów easyJet

Infrastruktura i lotniska

Norwegian ma swoje miejsce na Gatwick

Infrastruktura i lotniska

Norwegian ma swoje miejsce na Gatwick

Magdalena Wosińska 13 grudnia 2017

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

CPK zapowiada wielkie postępowanie na budowę terminala i dworca

Infrastruktura i lotniska

CPK zapowiada wielkie postępowanie na budowę terminala i dworca

Witold Urbanowicz 22 sierpnia 2023

British Airways stawiają mocniej na Gatwick i pozbawią slotów easyJet

Infrastruktura i lotniska

Norwegian ma swoje miejsce na Gatwick

Infrastruktura i lotniska

Norwegian ma swoje miejsce na Gatwick

Magdalena Wosińska 13 grudnia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5