Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Port Amsterdam-Schiphol zamroził plany ekspansji


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-04-23 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ simpleflying.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Port Amsterdam-Schiphol zamroził plany ekspansji
fot. Roel Ovinge
Port lotniczy Amsterdam-Schiphol poinformował w oficjalnym komunikacie o opóźnieniu planów ekspansji. Przesunięta została na czas nieokreślony data uruchomienia nowego terminalu. Pierwotnie miał ruszyć w 2023 roku.
Największe i najruchliwsze lotnisko w Holandii od dawna przerasta swoją obecną zdolność oferowania, dlatego powstały plany nowego Terminalu A. Przez sześć pasów startowych obiektu w ubiegłym roku przewinęło się blisko 72 mln podróżnych. Więcej pasażerów miało jedynie Londyn-Heathrow i paryski port Roissy-Charles de Gaulle.

Plany ekspansji Amsterdam-Schiphol zostały zamrożone. Procedura przetargowa na budowę nowego terminalu zostanie podzielona na kilka nowych etapów. Nie podano jednak żadnych szczegółów jej dotyczących, ani żadnego nowego terminu. Opracowane zostaną różne scenariusze z uwzględnieniem wpływu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.

Nowy terminal, który miał być gotowy za trzy lata, ma obsłużyć w nieokreślonej teraz przyszłości czternaście mln podróżnych. Zwycięski projekt zgłosiła firma KAAN Architecten i ma być przedłużeniem istniejącego terminalu Schiphol, przylegając do Hali Odlotów 1, co umożliwi portowi zachowanie jednolitej struktury. Prace budowlane nie zostały wstrzymane. Jeszcze w tym roku powstanie osiem nowych wejść, pięć po północnej stronie i trzy od południa. Kolejne dwie zostaną oddane do użytku w późniejszym terminie. W tym momencie usługi odprawy są ograniczone do Hal Odlotów 2 i 3. Nieczynne pasy startowe wykorzystywane są natomiast do parkowania uziemionych samolotów, z których większość należy do narodowego przewoźnika KLM.

Zamknięcie aktualnie większości lotniska w Amsterdamie pozwala na zakończenie prac konserwacyjnych w krótszych terminach niż oczekiwano. To efekt braku pasażerów i niewielkiego ruchu powietrznego. Modernizowana jest również przy okazji główna droga dojazdowa. Zespoły ludzi, zgodnie z nadzwyczajnymi zasadami bezpieczeństwa i maksymalnym zdystansowaniem, pracują tak długo, jak tylko jest to możliwe. Grupy dzielą się podczas przerw na lunch, a pracownicy starają się zachować odległość 1,5 metra od siebie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Schiphol: Pas startowy parkingiem dla samolotów

Infrastruktura i lotniska

Schiphol: Pas startowy parkingiem dla samolotów

Emilia Derewienko 31 marca 2020

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Piotr Bożyk 10 września 2019

Strajk naziemnych pracowników KLM na Schiphol

Pasażer i linie lotnicze

Strajk naziemnych pracowników KLM na Schiphol

Aleksander Domański 05 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5