Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Porozumienie z MON podpisane. Rozbudowa Lotniska Chopina możliwa


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-12-21 12:33
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Porozumienie z MON podpisane. Rozbudowa Lotniska Chopina możliwa
fot. Lotnisko Chopina
Mikołaj Wild, wiceminister infrastruktury i Tomasz Zdzikot, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej, podpisali porozumienie w sprawie przekazania terenu o powierzchni ok. 8,5 tys. m kw. w dzierżawę PPL. Porozumienie zostało podpisane przy udziale Agencji Mienia Wojskowego, Stołecznego Zarządu Infrastruktury i PPL.
Podpisanie porozumienia daje PPL-owi możliwość przebudowy północnej części terminalu, w którym znajduje się strefa dla pasażerów podróżujących do krajów poza Schengen. Pozyskany teren umożliwi m.in., utworzenie nowych stanowisk postojowych dla samolotów pasażerskich – 8 samolotów typu C (np. Boeing 737) lub – w zależności od potrzeb – 3 samolotów typu E (np. Boeing 787) i 2 samolotów typu C.

Przebudowa Lotniska Chopina jest niezbędna, aby stołeczny port mógł obsłużyć stale rosnące zapotrzebowanie na rejsy z i do Polski. Liczba obsłużonych w Warszawie pasażerów w bieżącym roku z pewnością znacząco przekroczy 17 mln.

– Przepustowość Lotniska Chopina dramatycznie się kurczy. Obecnie w momencie tzw. szczytów wykorzystujemy 100% naszych zasobów. Należy pamiętać, że przepustowość nie ogranicza się wyłącznie do dróg startowych – dotyczy to także pozostałych elementów infrastruktury i jest tak słaba, jak jej najsłabsze ogniwo – mówi Piotr Rudzki z biura prasowego Lotniska Chopina.

Jak dodaje, przebudowa stołecznego portu jest również konieczna pod kątem tworzenia Centralnego Portu Komunikacyjnego. – Lotnisko Chopina obecnie wypracowuje masę krytyczną dla CPK. Dlatego też nie możemy zwalniać tempa i musimy dostosować się do potrzeb przewoźników, którzy chcą uruchamiać połączenia do Warszawy lub rozwijać się w naszym regionie – mówi.

Przypomnijmy, że w związku z rozbudową Okęcia, ruszyły już przetargi. Zakres inwestycji przewiduje m.in. budowę i przebudowę dróg kołowania, płyt i stanowisk postojowych. We wrześniu PPL ogłosił postępowanie na budowę czterech poczekalni autobusowych w strefie Non Schengen wraz z adaptacją pomieszczeń w pirsie południowym oraz w terminalu T1, a także modernizację stref kontroli stołecznego lotniska.

Nadal nie wiadomo, co stanie się ze stołecznym portem lotniczym po otwarciu w 2027 roku Centralnego Portu Komunikacyjnego. Według koncepcji władz, CPK przejmie ruch regularny z Okęcia, natomiast do przejęcia linii niskokosztowych i czarterów przygotowywany jest Port Lotniczy Radom.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Na lotnisku Chopina rekord goni rekord

Infrastruktura i lotniska

Na lotnisku Chopina rekord goni rekord

Aleksander Domański 11 grudnia 2018

Schiphol nie pozbędzie się ruchu czarterowego tak łatwo. Czego może nas to nauczyć?

Infrastruktura i lotniska

Schiphol nie pozbędzie się ruchu czarterowego tak łatwo. Czego może nas to nauczyć?

Justyna Urbaniak 17 grudnia 2018

LOT i PPL: Przekonamy UE, by dofinansowała CPK

Infrastruktura i lotniska

LOT i PPL: Przekonamy UE, by dofinansowała CPK

Roman Czubiński 03 grudnia 2018

 

EASA i FAA wydały certyfikat typu dla A319neo

Biznes i przemysł

EASA i FAA wydały certyfikat typu dla A319neo

23 grudnia 2018

400. "chiński" Airbus dla Air China

Biznes i przemysł

400. "chiński" Airbus dla Air China

23 grudnia 2018

LOT: 34 Embraery we flocie

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 34 Embraery we flocie

22 grudnia 2018

London City Airport zwiększy swoją przepustowość

Infrastruktura i lotniska

London City Airport zwiększy swoją przepustowość

22 grudnia 2018

LOT: A330-200 od Air Italy poleci za Atlantyk

Pasażer i linie lotnicze

LOT: A330-200 od Air Italy poleci za Atlantyk

22 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5