Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze ogłosiło przetarg na budowę czterech poczekalni autobusowych w strefie Non Schengen wraz z adaptacją pomieszczeń w pirsie południowym oraz w terminalu T1 a także modernizację stref kontroli na Lotnisku Chopina. Termin składania ofert mija 29 października 2018 roku.
Jak
informowaliśmy w czwartek (20 września), PPL zostanie skontrolowany pod kątem realizacji planu generalnego dla stołecznego Lotniska Chopina, którym zarządza. Port pęka w szwach, a rozbudowa, mająca zwiększyć przepustowość, na razie pozostaje jedynie na papierze. Także w czwartek ukazało się ogłoszenie o postępowaniu na modernizację Lotniska Chopina: przetarg na budowę czterech gate’ów autobusowych i modernizację stref kontroli. Poniżej przedstawiamy szczegóły postępowania.
Zadanie pierwsze – budowa gate’ów autobusowychPrzetarg został podzielony na dwa zadania. Pierwsze z nich polega na budowie czterech poczekalni autobusowych w strefie Non Schengen na poziomie „0” wraz z adaptacją pomieszczeń w pirsie południowym oraz w Terminalu T1. To zadanie z kolei zostało podzielone na dwa etapy. Pierwszy z nich polega na realizacji robót adaptacyjnych w pirsie południowym oraz w Terminalu T1, a drugi – na budowie poczekalni autobusowych w pirsie północnym.
Kryteria wyboru wykonawcy dla zadania nr 1 to cena (80%) oraz terminy realizacji etapu pierwszego (10%) i etapu drugiego (10%). Wybrana spółka będzie miała na realizację 364 dni od podpisania umowy. W przypadku tego zadania, potencjalni wykonawcy będą zobowiązani na wpłacenie wadium w wysokości 190 tys. zł.
Drugie zadanie – modernizacja stref kontroliDrugie zadanie dotyczy modernizacji stref kontroli na poziomie 100. Projekt zakłada rozbudowę terminala o obiekt kubaturowy, częściowo 2-kondygnacyjny, mieszczący powiększoną strefę kontroli bezpieczeństwa na kierunkach NSCH-SCH, strefę wejściową dla gości VIP oraz zlokalizowana na drugiej kondygnacji maszynownię wentylacyjno-klimatyzacyjną. Powstaną również stanowiska kontroli bezpieczeństwa osób i bagażu podręcznego w przejściu transferowym Non Schengen.
Wykonane zostaną także stanowiska kontroli bezpieczeństwa w obszarze ograniczonym liniami słupów wsporczych ZY/116-126, gwarantujące podwojenie ilości stanowisk kontroli osób i bagażu podręcznego (z 2 do 4) w konfiguracji umożliwiającej płynny przepływ pasażerów relacji Non Schengen.
PPL przy wyborze wykonawcy do zadania 2. będzie kierował się kryterium ceny (80%) i terminu realizacji (20%). Wadium przewidziane do wpłacenia w tym zadaniu to 260 tys. zł. Z kolei wybrany wykonawca ma wykonać prace w ciągu 252 dni.