Linie lotnicze SAS obsłużyły ponad milion pasażerów w lipcu bieżącego roku – poinformował w oficjalnym komunikacie przewoźnik z Danii, Norwegii oraz Szwecji. To o blisko 70 proc. więcej w odniesieniu do czerwca.
Przypomnijmy, że w szóstym miesiącu 2021 roku
SAS przewiozły ponad 600 tys. podróżnych. Wówczas było to o połowę więcej w porównaniu do maja. Lipiec przyniósł kolejny spory wzrost i liczba pasażerów przekroczyła barierę miliona osób.
Oferowanie ASK w ciągu miesiąca wzrosło prawie o 76 proc. Przychody RPK natomiast zwiększyły się o 107 proc. Wskaźnik wypełnienia samolotów osiągnął poziom 60 proc. To dwanaście punktów procentowych więcej w porównaniu z poprzednim miesiącem i zarazem najlepszy wynik od lutego 2020 roku.
Największy wzrost przychodów RPK odnotowano na trasach międzykontynentalnych. Bardzo dobre wyniki (poniżej tabelka) dotyczą sektora podróży po Europie. Statystyki z regionu Skandynawii nie były już tak obiecujące jak poprzednio i zanotowano nawet nieznaczny spadek oferowania ASK.
– Dostrzegamy stopniową poprawę wyników i liczby pasażerów, co nas bardzo cieszy. Pozostajemy jednak oczywiście ostrożni. Przed nami wciąż wiele niewiadomych – podkreślił Anko van der Werff, prezes SAS.
– Utrzymujące się restrykcje i ograniczenia na całym świecie nadal mają wpływ na decyzje i zachowania pasażerów. Staramy się jednak robić wszystko, co możliwe, aby zapewnić naszym klientom komfortową podróż – kontynuował Anko van der Werff.
– Oferujemy elastyczne bilety i możliwości zmiany rezerwacji. Udostępniamy również aplikacje cyfrowe, które pomagają pasażerom śledzić aktualizacje restrykcji ograniczeń, co ułatwia im podróżowanie – dodał prezes
linii lotniczych z północy Europy.