Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Podsumowanie COP24 z perspektywy Katowice Airport


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-12-20 12:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Katowice Airport

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Podsumowanie COP24 z perspektywy Katowice Airport
fot. Katowice Airport
Katowice Airport było ważnym punktem logistyki 24. Sesji Konferencji Stron Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w Sprawie Zmian Klimatu, która w dniach od 2 do 15 grudnia 2018 roku odbyła się w Katowicach. W związku ze Szczytem Klimatycznym obsłużono w Pyrzowicach prawie 10 tys. dodatkowych pasażerów. 
Większa liczba operacji i pasażerów

COP24 z perspektywy pyrzowickiego lotniska to m.in. prawie 100 rejsów z delegacjami o statusie HEAD i VIP, w tym 40 rejsów specjalnych realizowanych samolotami biznesowymi. Reszta delegacji przybyła do województwa śląskiego rejsami rozkładowymi Polskich Linii Lotniczych LOT z Warszawy oraz Lufthansy z Monachium i Frankfurtu. Łącznie w Katowice Airport przyjęto delegacje z prawie osiemdziesięciu państw z Azji, Afryki, Europy, Ameryki Północnej i Południowej oraz Australii i Oceanii. 

Szczyt Klimatyczny wygenerował nie tylko znaczną liczbę rejsów specjalnych. Wiązał się także z wyraźnym wzrostem oferowania na trasach regularnych pomiędzy Katowice Airport a Warszawą, Frankfurtem i Monachium. W związku z COP24 Polskie Linie Lotnicze LOT i Lufthansa wykonały prawie 130 rejsów samolotami z większą liczbą miejsc w porównaniu z tymi, które zazwyczaj wykorzystują na pyrzowickich trasach. Wymienieni przewoźnicy wykonali także 12 rejsów ponad standardowy rozkład.

Komentarz władz lotniska 

– Obsługa uczestników Szczytu Klimatycznego w Katowice Airport była dużym wyzwaniem. Myślę, że mu sprostaliśmy. Było to możliwe z jednej strony dzięki nowoczesnej infrastrukturze pyrzowickiego lotniska. Z drugiej strony, wszystkie firmy oraz instytucje i służby państwowe, które zaangażowane były w cały proces, wykazały się wysokim poziomem mobilizacji i profesjonalizmu. COP24 jest modelowym przykładem na to, jak to co dzieje się w regionie, wpływa na wzrost ruchu pasażerskiego na lotnisku. W związku ze Szczytem Klimatycznym, w odpowiedzi na wysoki popyt, linie lotnicze realizowały rejsy samolotami z większą liczbą miejsc, w tym w klasie biznes – skomentował Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.  

– Duże, międzynarodowe wydarzenia, podobnie jak rozwój rynku nieruchomości biurowych, generują ruch pasażerów podróżujących w klasach biznes i pierwszej. Mam nadzieję, że z każdym kolejnym rokiem w województwie śląskim przybywać będzie znaczących, odbywających się cyklicznie wydarzeń, które przyciągać będą obcokrajowców. Pozytywnie wpłynęłoby to na rozwój ruchu pasażerskiego w Katowice Airport, szczególnie w segmencie przewozów liniami tradycyjnymi – dodał Tomasik.

Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze szacuje, że w związku ze Szczytem Klimatycznym w Katowicach, na rejsach pomiędzy katowickim lotniskiem a Warszawą, Frankfurtem i Monachium, zostało przewiezionych prawie 9 tysięcy dodatkowych podróżnych. Z tego około 7 tysięcy więcej skorzystało z usług Polskich Lotniczych LOT na trasie pomiędzy Katowicami a Warszawą. Większą liczbę podróżnych, sięgającą 1 500 osób, na kierunkach z/do Katowice Airport przewiozła także Lufthansa. Ponadto w ramach rejsów specjalnych związanych z COP 24 obsłużono w Pyrzowicach 624 pasażerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT prezentuje nowe Embraery. Polecą już 1 stycznia (ZDJĘCIA)

Pasażer i linie lotnicze

LOT prezentuje nowe Embraery. Polecą już 1 stycznia (ZDJĘCIA)

Emilia Derewienko, Aleksander Domański 20 grudnia 2018

Kijów: Pociąg na lotnisko przez 2,5 tyg. przewiózł 30 tys. pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Kijów: Pociąg na lotnisko przez 2,5 tyg. przewiózł 30 tys. pasażerów

Witold Urbanowicz 20 grudnia 2018

Indigo Partners przejmie WOW Air?

Pasażer i linie lotnicze

Indigo Partners przejmie WOW Air?

Justyna Urbaniak 20 grudnia 2018

 

LOT: A330-200 od Air Italy poleci za Atlantyk

Pasażer i linie lotnicze

LOT: A330-200 od Air Italy poleci za Atlantyk

22 grudnia 2018

LOT: O piku świątecznym, planach na 2019 roku i wyzwaniach

Pasażer i linie lotnicze

LOT: O piku świątecznym, planach na 2019 roku i wyzwaniach

22 grudnia 2018

Embraer dostarczył 1500. E-Jeta

Biznes i przemysł

Embraer dostarczył 1500. E-Jeta

22 grudnia 2018

Deloitte: 38 tys. samolotów w 20 lat

Biznes i przemysł

Deloitte: 38 tys. samolotów w 20 lat

21 grudnia 2018

LOT rozwija połączenia ze Szczecina

Pasażer i linie lotnicze

LOT rozwija połączenia ze Szczecina

21 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5