W środę, 4 listopada na Lotnisku Chopina uruchomiono nowoczesne centrum przesiadkowe PLL LOT. Na pasażerów czeka m.in. dwukrotnie więcej niż dotychczas stanowisk odpraw wszystkich klas, dedykowane stanowiska dla oprawiających się rodzin z dziećmi, strefa dla najmłodszych i wiele innych udogodnień.
Po przebudowie strefy odpraw LOT dysponuje 30 stanowiskami check-in – 10 stanowisk przeznaczono dla pasażerów klasy biznes, 16 dla klasy ekonomicznej. Trzy stanowiska to stanowiska rodzinne ze specjalnymi schodkami dla dzieci. Jedno – to stanowisko do obsługi pasażerów starszych i wymagających specjalnej opieki. Przebudowa strefy odpraw PLL LOT na Lotnisku Chopina bezpośrednio związana jest z budową w tym porcie dużego centrum przesiadkowego, na wzór hubu dla polskiego przewoźnika, w oparciu o który linia budowałaby swoją pozycję.
Ambicje te nie dziwią biorąc pod uwagę fakt, że Lotnisko Chopina ma duży potencjał, by niebawem stać się najważniejszym portem przesiadkowym w tej części Europy. Tymczasem PLL LOT w 2016 roku planuje zwiększyć swoje przewozy o 30. procent i podwoić liczbę obsługiwanych pasażerów z obecnych 5 mln do 10 mln w 2020 roku. Aby realizacja planu była możliwa, konieczna jest intensywna rozbudowa lotniskowej infrastruktury na Lotnisku Chopina. W najbliższych latach ma ona zostać przystosowana do obsługi samolotów szerokokadłubowych. Chodzi m.in. o rozbudowę pirsu północnego, służącego do obsługi rejsów do krajów poza strefą Schengen, budowę większej ilości stanowisk postojowych dla samolotów, więcej poczekalni dla pasażerów, sklepów i restauracji.
Tylko w październiku ze stołecznego lotniska skorzystało 950 tys. pasażerów, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 4 proc. To również trzynasty z rzędu rekordowy miesiąc Lotniska Chopina. Od początku roku w porcie obsłużono już 9,7 mln osób, czyli o 6,3 proc. więcej niż w ciągu dziesięciu miesięcy roku 2014. W ruchu międzynarodowym podróżowało stąd 8,7 mln podróżnych, a w ruchu krajowym – 999 tys. osób. W listopadzie z pewnością pęknie 10 mln pasażerów obsłużonych od początku roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.