Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

PLL LOT: Europa będzie latać do Azji przez Warszawę


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-05-18 11:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PLL LOT: Europa będzie latać do Azji przez Warszawę
fot. Lotnisko Chopina
– Warszawa jest bardzo wygodnym portem przesiadkowym, a czas przesiadki w stolicy wynosi nawet 35 minut – to znacznie wygodniejsze niż zatłoczone lotniska Zachodniej Europy – uważa Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT ds. handlowych. Przewoźnik zainaugurował właśnie kolejne połączenie azjatyckie: z Warszawy do Singapuru.
Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły kolejne po Tokio, Pekinie i Seulu połączenie do Azji. Tym razem, trzy razy w tygodniu, na pokładach Dreamlinera 787-8, podróżni z Lotniska Chopina będą mogli dostać się na Changi Airport w Singapurze. Bezpośredni lot z Polski do Singapuru potrwa 12 godzin.

Warszawa ważnym punktem

Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT ds. handlowych, akcentuje istotną rolę położenia geograficznego Warszawy jako portu przesiadkowego dla podróżnych z Europy Zachodniej. – Geografia odgrywa w lotnictwie bardzo dużą rolę. Jesteśmy po prostu po drodze z Europy Zachodniej i Środkowej do wszystkich destynacji azjatyckich, w tym również do Singapuru. Dlatego bardzo silnie poszerzamy siatkę połączeń w Europie, przywozimy naszych pasażerów do Warszawy, a następnie pasażerowie ci przesiadają się na nasze loty dalekiego zasięgu do Azji – mówi. 

Przedstawiciel LOT-u uważa również, że stołeczne Lotnisko Chopina jest znacznie atrakcyjniejsze dla podróżnych niż większe huby na zachodzie Europy. – Warszawa jest bardzo wygodnym portem przesiadkowym, a czas przesiadki w stolicy wynosi nawet 35 minut – to znacznie wygodniejsze niż zatłoczone lotniska Zachodniej Europy – dodaje Fijoł. Jak dodaje, LOT ze swoją modernizowaną flotą jest przewoźnikiem zapewniającym komfortowe warunki, także na krótszych połączeniach. Linie lotnicze są bowiem w trakcie odbioru kolejnych wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 8, którymi operują na trasach średniego zasięgu, a więc na połączeniach europejskich.

Kto natomiast będzie latał na trasie Warszawa – Singapur? Michał Fijoł uważa, że poza turystami, którzy zmierzają do „mekki turystycznej”, jaką jest Singapur, na pokładach samolotów znajdzie się też wielu podróżnych biznesowych oraz… etnicznych. – W Australii żyje ogromna polska mniejszość, ponad 200 tys. Polaków, którzy odwiedzają i chcą odwiedzać Polskę – tłumaczy. Jak dodaje, już na locie inauguracyjnym, połowę pasażerów stanowili podróżni z innych części Europy: m.in. Francji, Holandii, Niemiec, Czech, Węgier czy Chorwacji.

Chętnych na podróż nie brakuje

To kolejny raz, kiedy LOT startuje z połączeniem do Singapuru. Wcześniej linie lotnicze uruchomiły ten kierunek w 1988 roku, operowały na nim samolotem Boeing 767. W tym momencie LOT do Singapuru wyśle Dreamlinery 787-8, ale, jak mówi Michał Fijoł, niewykluczone, że już w przyszłym roku na ten kierunek skierowane zostaną nowe egzemplarze LOT-u – Boeingi 787-9. Przedstawiciel LOT-u nie martwi się o ich wypełnienie, przyznaje jednak, że linie bardzo długo przygotowywały się na otwarcie nowego połączenia. I nie było to proste.

– W sensie ekonomicznym i operacyjnym była to jedna z najbardziej skomplikowanych operacji otwarcia połączenia. Musieliśmy otworzyć naszą działalność biznesową na każdym z rynków – mamy przedstawicielstwa handlowe z Australii, Nowej Zelandii – na każdym rynku wokół Singapuru. Musieliśmy zbadać sytuację prawną. Także tutaj w Singapurze LOT posiada swój własny oddział, to nie jest tylko reprezentacja, ale nasza własna spółka – mówi członek zarządu PLL LOT.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT z nagrodą za model finansowy pozyskania dwóch Dreamlinerów 787-8

Biznes i przemysł

LOT z nagrodą za model finansowy pozyskania dwóch Dreamlinerów 787-8

Emilia Derewienko 18 maja 2018

LOT leci do Singapuru

Pasażer i linie lotnicze

LOT leci do Singapuru

Łukasz Malinowski 15 maja 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5