Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Plan ratunkowy South African Airways zatwierdzony. Loty krajowe priorytetem po restrukturyzacji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Plan ratunkowy South African Airways zatwierdzony. Loty krajowe priorytetem po restrukturyzacji
fot. Emirates
Wierzyciele i związki zawodowe South African Airways zagłosowali za przyjęciem zaproponowanego przez linię lotniczą biznesowego planu ratunkowego, który wymagałby od rządu lub strategicznego partnera kapitałowego dodatkowego finansowania w wysokości 16,3 mld randów, czyli ponad 976 mln dolarów - informuje stacja "News24".

Poparcie wniosku nie odbyło się jednomyślnie, ale 86 proc. uprawnionych zdecydowało się na takie rozwiązanie. Zatwierdzony plan ratunkowy może zostać wdrożony po uzyskaniu niezbędnych funduszy i uchroni przewoźnika powietrznego z 86-letnią historią przed likwidacją. Minister finansów RPA Tito Mboweni nie przeznaczył żadnych dodatkowych środków dla narodowej linii lotniczej w swoim budżecie uzupełniającym, ogłoszonym pod koniec czerwca.

Linia będzie bardziej zrównoważona komercyjnie

Pełniący obowiązki dyrektora generalnego departamentu przedsiębiorstw publicznych Kgathatso Tlhakudi zapewnił tuż przed kluczowym głosowaniem, że rząd RPA wspiera restrukturyzację SAA, która ma stać się zrównoważoną komercyjnie linią lotniczą. Jednocześnie decydenci z Pretorii pragną zminimalizować konieczną redukcję miejsc pracy w narodowym przewoźniku.

Tymczasowym dyrektorem generalnym południowafrykańskiej linii lotniczej został mianowany Phillip Saunders, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora handlowego oraz zbierał doświadczenie na całym świecie, współpracując z innymi przewoźnikami.

South African Airways były na skraju bankructwa od grudnia 2019 roku. Wybuch pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 pogorszył dodatkowo sytuację przewoźnika z południa Czarnego Lądu. Fundusz ratunkowy w wysokości 5,5 mld rand został wyczerpany już w marcu.

Mniej tras długodystansowych i mniejsza flota szerokokadłubowców

Narodowy przewoźnik powietrzny Republiki Południowej Afryki miał swoją główną siedzibę w Johannesburgu i był członkiem sojuszu Star Alliance. Flota przedsiębiorstwa, zatrudniającego ponad 5500 pracowników, liczyła 45 samolotów przed kryzysem wywołanym wirusem COVID-19. Dominowały Airbusy A320-200, których było dziesięć. Maszyny obsługiwały 42 destynacje na całym świecie.

South African Airways po planowanej restrukturyzacji skoncentruje się na trasach krajowych zanim rozszerzy ponownie sieć międzynarodowych połączeń, którą ograniczono do rejsów do Frankfurtu, Nowego Jorku, Perth, Waszyngtonu i Londynu. Linia lotnicza z południa Czarnego Lądu zamierza do lutego 2021 roku powiększyć flotę o sześć wąskokadłubowych samolotów. Do grudnia przyszłego roku pozostanie w użytkowaniu w sumie 26 maszyn, z czego tylko siedem szerokokadłubowych, które obsłużą 27 miejsc docelowych na całym świecie. Na pewno nie dolecą już do Kantonu, Hongkongu, Sao Paulo i Monachium, które wycofano z listy destynacji. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Emirates tworzą fundusz zrównoważonego rozwoju lotnictwa

Biznes i przemysł

Emirates tworzą fundusz zrównoważonego rozwoju lotnictwa

inf. pras. 14 maja 2023

TSUE: Pomoc publiczna dla Lufthansy nielegalna

Prawo i polityka

TSUE: Pomoc publiczna dla Lufthansy nielegalna

Łukasz Malinowski 12 maja 2023

Poważny konflikt lotniczy na linii Chiny-USA o przeloty nad Rosją

Prawo i polityka

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

South African Airways w końcu wypłacalne

Biznes i przemysł

South African Airways w końcu wypłacalne

Mateusz Kieruzal 26 lutego 2023

Restart SAA na początku jesieni. Tylko sześć połączeń z Johannesburga

Pasażer i linie lotnicze

South African Airways zawieszają wszystkie loty. Brakuje ponad 600 mln dolarów

Biznes i przemysł

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Emirates tworzą fundusz zrównoważonego rozwoju lotnictwa

Biznes i przemysł

Emirates tworzą fundusz zrównoważonego rozwoju lotnictwa

inf. pras. 14 maja 2023

TSUE: Pomoc publiczna dla Lufthansy nielegalna

Prawo i polityka

TSUE: Pomoc publiczna dla Lufthansy nielegalna

Łukasz Malinowski 12 maja 2023

Poważny konflikt lotniczy na linii Chiny-USA o przeloty nad Rosją

Prawo i polityka

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

South African Airways w końcu wypłacalne

Biznes i przemysł

South African Airways w końcu wypłacalne

Mateusz Kieruzal 26 lutego 2023

Restart SAA na początku jesieni. Tylko sześć połączeń z Johannesburga

Pasażer i linie lotnicze

South African Airways zawieszają wszystkie loty. Brakuje ponad 600 mln dolarów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5