Partner serwisu
Biznes i przemysł

Piotr Malepszak na czele zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CPK sp. z o.o.

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Piotr Malepszak na czele zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego
fot. archiwum RK
Decyzją rady nadzorczej obowiązki prezesa spółki Centralny Port Komunikacyjny pełni od dziś Piotr Malepszak. Spółka zapewnia, że przygotowania do budowy CPK są kontynuowane i będą nabierały tempa

Piotr Malepszak zasiada w zarządzie spółki CPK od 1 grudnia ubiegłego roku, odpowiadając za część kolejową inwestycji. Po tym, jak rada nadzorcza powierzyła mu dziś obowiązki prezesa, Piotr Malepszak kieruje pracami zarządu CPK i przewodniczy jego zebraniom, a także reprezentuje spółkę na zewnątrz. Rada nadzorcza CPK rozpocznie wkrótce procedurę wyboru nowego prezesa.

Z dniem 19 lutego, z przyczyn osobistych z funkcji prezesa spółki Centralny Port Komunikacyjny zrezygnował Jacek Bartosiak. Decyzje w spółce CPK są obecnie podejmowane przez zarząd w składzie trzyosobowym. Oprócz p.o. prezesa Piotra Malepszaka w zarządzie znajdują się: Dariusz Sawicki odpowiedzialny za część lotniskową i Michał Wrona, w którego gestii są kwestie finansowe.

Piotr Malepszak to ceniony w branży kolejowej fachowiec. Do spółki CPK przyszedł z Kolei Dolnośląskich, w których od stycznia 2017 r. był członkiem zarządu. Wcześniej, od 2008 roku pracował, w PKP Polskich Liniach Kolejowych, gdzie pełnił funkcję m.in. dyrektora biura i pełnomocnika zarządu ds. rewitalizacji linii kolejowych.

Na początku lutego Piotr Malepszak podkreślał w rozmowie z Rynkiem Lotnniczym, że jeśli chcemy realnie myśleć o rozwoju kolei i zwiększyć udział tego transportu w łącznej liczbie przewożonych towarów i osób, to musimy rozmawiać o nowej infrastrukturze kolejowej.  – Rozwój sieci da nowy impuls dla przewozów zarówno dalekobieżnych, jak i aglomeracyjnych, i regionalnych – podkreślał. Kwestie sposobu budowy nowych linii kolejowych oraz prowadzenia inwestycji przedstawił w obszernej rozmowie z Rynkiem Kolejowym w połowie ubiegłego roku. – Zakończenie prac musi się kończyć nowymi, wyższymi parametrami infrastruktury. Taki jest podstawowy cel tych prac. Trzeba jednak zupełnie zmienić myślenie, które musi być skierowane nie na wydatkowanie pieniędzy jako cel sam w sobie, ale właśnie na efekty, jakie chcemy uzyskać – wyjaśniał.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy i kolejowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3.000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwał do 45 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia kolejowe na terenie kraju, które umożliwią przejazd pociągiem między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.

Według wyliczeń Ministerstwa Infrastruktury, inwestycja umożliwi stworzenie ponad 150 tys. nowych miejsc pracy. W rejonie CPK powstanie Airport City, w skład którego wejdą m.in. obiekty targowo-kongresowe, konferencyjne i biurowe. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa, zaliczając się do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CPK: Trzeci przetarg na audyt unieważniony

Prawo i polityka

CPK: Trzeci przetarg na audyt unieważniony

Łukasz Malinowski 02 marca 2024

CPK. Nova Praxis z najlepszą ofertą na audyt kadr

Prawo i polityka

CPK. Nova Praxis z najlepszą ofertą na audyt kadr

Łukasz Malinowski 01 marca 2024

Matysiak: Lasek nie nadaje się na pełnomocnika

Prawo i polityka

Zobacz również:

CPK. Kolejne dwa przetargi na audyt

Infrastruktura i lotniska

CPK. Kolejne dwa przetargi na audyt

Łukasz Malinowski 22 lutego 2024

CPK i PKP PLK będą ściśle współpracować

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

CPK: Trzeci przetarg na audyt unieważniony

Prawo i polityka

CPK: Trzeci przetarg na audyt unieważniony

Łukasz Malinowski 02 marca 2024

CPK. Nova Praxis z najlepszą ofertą na audyt kadr

Prawo i polityka

CPK. Nova Praxis z najlepszą ofertą na audyt kadr

Łukasz Malinowski 01 marca 2024

Matysiak: Lasek nie nadaje się na pełnomocnika

Prawo i polityka

Zobacz również:

CPK. Kolejne dwa przetargi na audyt

Infrastruktura i lotniska

CPK. Kolejne dwa przetargi na audyt

Łukasz Malinowski 22 lutego 2024

CPK i PKP PLK będą ściśle współpracować

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5