Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Pierwszy samolot ATR 72-600F dostarczony do FedEx Express


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-12-15 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy samolot ATR 72-600F dostarczony do FedEx Express
fot. ATR
Pierwszy samolot ATR 72-600F dostarczony do FedEx Express
Pierwszy samolot ATR 72-600F dostarczony do FedEx Express
FedEx Express ogłosiła we wtorek (15 grudnia) dostawę pierwszego samolotu ATR 72-600F do swojej floty samolotów. Maszyna została dostarczona od ATR do siedziby FedEx w Tuluzie we Francji.
ATR 72-600F to pierwszy w historii produkowany frachtowiec zbudowany przez ATR przy udziale inżynierów z FedEx. Może przewozić cięższe ładunki niż ATR zmieniony z konfiguracji pasażerskiej na towarową. Samolot ma duże drzwi ładunkowe, co pozwala na przewóz towarów masowych, a także konfiguracje urządzeń ładunkowych. Ma pojemność zbiorczą 74,5 m sześciennego.

Firma przewozowa pierwotnie ogłosiła zawarcie umowy z ATR w listopadzie 2017 roku. W ramach kontraktu FedEx Express dokonał zamówienia na 30 samolotów ATR 72-600F, z opcją zakupu na 20 kolejnych. Następne samoloty będą dostarczane w tempie sześciu rocznie w ciągu pięciu lat. Pierwszy samolot ATR będzie obsługiwany przez ASL Airlines Ireland, operatora FedEx ATR od 2000 roku, jako część floty FedEx Express Feeder.

– Pojawienie się pierwszego ATR 72-600F jest kamieniem milowym w modernizacji naszej floty samolotów transportowych i daje nam silną pozycję do zwiększania globalnego zasięgu i obsługi większej liczby klientów w lokalizacjach, które nie zawsze są dostępne dla naszych większych odrzutowców – powiedział Scot Struminger, wiceprezes i dyrektor generalny Aviation FedEx Express.

FedEx obecnie operuje 364 samolotami na terenie 56 krajów. Większość z nich jest własnością FedEx i jest dzierżawiona oraz eksploatowana przez różnych przewoźników lotniczych, na podstawie ich własnych certyfikatów operacyjnych. Flota FedEx Feeder składa się z samolotów o maksymalnej masie startowej poniżej 60 tys. funtów brutto i pozwala firmie świadczyć usługi małym i średnim firmom na całym świecie.

Jako najbardziej oszczędny samolot krótkiego zasięgu, turbośmigłowy ATR stanowi popularny wybór linii pasażerskich i towarowych, którym zależy na bardziej zrównoważonym rozwoju branży lotniczej. ATR ma szerokie doświadczenie w budowie samolotów transportowych krótkiego zasięgu. Obecnie, w służbie pozostaje około 130 przebudowanych frachtowców ATR, odpowiadających za około jedną trzecią globalnej floty maszyn tego typu. Nowy ATR 72-600F łączy w sobie wszystkie te zalety i spełnia oczekiwania stawiane maszynom transportowym przez FedEx.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air Saint Pierre odebrał pierwszego ATR-a 42-600

Pasażer i linie lotnicze

Air Saint Pierre odebrał pierwszego ATR-a 42-600

Avgeek 12 grudnia 2020

ATR: Regionalny frachtowiec 72-600F odbył swój pierwszy lot

Biznes i przemysł

ATR: Regionalny frachtowiec 72-600F odbył swój pierwszy lot

Avgeek 18 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5