Pierwszy airbus A350-900 dla Air France odbył swój pierwszy lot techniczny z Tuluzy gdzie znajduje się linia montażu końcowego tych maszyn. Pierwszy z 28 samolotów, które Air France ma zamówionych, zostanie w najbliższych tygodniach dostarczony do przewoźnika.
Linia Air France zamówiła 28 airbusów w czerwcu 2013 r. podczas Paris Air Show z opcją na 20 dodatkowych samolotów. Pierwsze 15 samolotów zastąpi istniejącą flotę dalekodystansową jak airbusy A330-200 i A340-300, natomiast reszta maszyn pozwoli rozbudować flotę dalekodystansową przewoźnika. Według najnowszego harmonogramu dostaw pierwszy z 28 airbusów A350-900 dotrze do linii w IV kw. br., a na 2020 r. zaplanowano dostawy 10 takich maszyn. Początkowo zamówienie zawierało także dostawy A350 dla KLM, jednak w tym roku koncern zdecydował, że Air France będzie jednym użytkownikiem A350-900, a KLM przejmie sześć Dreamlinerów dla AF. Nowe samoloty zabiorą na pokład 324 pasażerów w trzyklasowej konfiguracji pokładu: 34 w klasie biznes (1-2-1), 24 w ekonomicznej premium (2-3-2) oraz 266 w klasie ekonomicznej (3-3-3). Na pokładzie na pasażerów będzie czekać nowy wystrój kabiny Airspace by Airbus, Wi-Fi oraz najnowszy system rozrywki firmy Panasonic.
Obecnie flota przewoźnika składa się z 223 samolotów: 18 airbusów A318, 33 A319, 43 A320, 20 A321, 15 A330, pięciu A340-300, 10 A380, 70 boeingów B777-200/300ER oraz dziewięciu B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 30 samolotów szerokokadłubowych: trzech boeingów B787-9 oraz 27 airbusów A350-900, a także 60 wąskokadłubowych airbusów A220-300.
A350 – najnowocześniejszy samolot w rodzinie Airbusa
A350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Airbus zebrał zamówienia na 893 samoloty A350, w tym na 710 maszyn w wersji A350-900.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.