Pierwszy airbus A220-300 dla EgyptAir odbył swój pierwszy lot techniczny z Mirabel gdzie znajduje się linia montażu końcowego A220 Airbus Canada. Pierwszy z 12 samolotów, które EgyptAir ma zamówionych, zostanie w najbliższych tygodniach dostarczony do przewoźnika.
EgyptAir zamówił 12 airbusów w czerwcu 2017 r. (wtedy jeszcze bombardierów CSeries) z opcją na 12 dodatkowych samolotów. Zamówienie zawiera także prawa do zastępowania większych samolotów mniejszą wersją A220-100 (CS100) w określonych okolicznościach. Pierwsze 12 samolotów zastąpi istniejącą flotę embraerów E170 marki EgyptAir Express, natomiast reszta maszyn pozwoli rozbudować flotę wąskokadłubową przewoźnika.
Według najnowszego harmonogramu dostaw pierwszy z 12 airbusów A220-300 dotrze do linii na początku listopada br., a na 2020 r. zaplanowano dostawy siedmiu takich maszyn. Nowe samoloty zabiorą na pokład 134 pasażerów w dwuklasowej konfiguracji pokładu: 15 w klasie biznes (2-2) oraz 119 w klasie ekonomicznej (2-3). Na pokładzie na pasażerów będzie czekać nowy wystrój kabiny, Wi-Fi oraz najnowszy system rozrywki Panasonic eX1.
Flota linii EgyptAir składa się z 65 samolotów: czterech airbusów A320, czterech A330-200, dwa A330F, cztery A330-300, sześciu boeingów B777-300ER, sześciu B787-9 Dreamliner oraz 10 embraerów E170 latających pod marką EgyptAir Express. Przewoźnik oczekuje na dostawę 31 samolotów: 15 airbusów A320neo, jednego A330-300, 12 A220-300, dwóch A320P2F oraz jednego A330-200P2F.
Rodzina maszyn A220 jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności. Łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Airbusy A220 wkrótce będą posiadać zwiększony zasięg do 6204 km dla A220-300 oraz 6300 km dla A220-100, czyli około 833 km więcej niż obecnie. Do tej pory zamówiono 551 maszyn A220: 88 A220-100 oraz 463 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono 80 samolotów tego typu. Największą flotę A220 na świecie posiada obecnie linia Swiss mająca 29 takich maszyn.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.