ORC (Oriental Air Bridge), japońska regionalna linia lotnicza, odebrała w piątek (16 grudnia) swojego pierwszego ATR-a 42-600 objętego umową ATR Global Maintenance Agreement (GMA). Samolot, dostarczony w Tuluzie, został zamówiony w lipcu br. i posiada zupełnie nowe malowanie linii ORC.
ORC planuje rozpocząć komercyjną eksploatację samolotu ATR w lipcu 2023 r., aby dalej wspierać swoją krajową działalność w zakresie zapewnienia niezawodnej podstawowej łączności z Nagasaki na wyspie Kyushu w Japonii.
Oprócz niezrównanej wydajności środowiskowej i ekonomii, sprawdzona zdolność ATR-a 42-600 do skutecznego działania w bardzo wietrznych warunkach jest kluczowa dla ORC. Seria -600 ATR-ów może startować i lądować w warunkach wiatru bocznego o prędkości 45 węzłów, co jest wyjątkową zdolnością, która umożliwia liniom lotniczym oferowanie niezawodnych usług lotniczych swoim społecznościom. W nowym samolocie znajduje się bardzo wygodna kabina Armonia z 48 fotelami i dużymi schowkach na bagaż podręczny. Samolot wyposażony jest także w najnowszą awionikę.
ATR Global Maintenance Agreement
Linia będzie również optymalizować obsługę techniczną całej swojej floty ATR poprzez 10-letnią umowę GMA. Nowy dokument typu "pay-by-the-hour" obejmuje usługi w zakresie napraw, remontów i jednostek wymienialnych liniowo, a także zawiera dostępność i konserwację łopat śmigieł, podwozia i krawędzi natarcia oraz długoterminową umowę cenową na dostawę ponad tysiąc części zamiennych.
- Transport lotniczy ma kluczowe znaczenie dla Japonii, gdzie trasy lotnicze są niezbędne dla krajowych podróży i transportu. W związku z tym ORC każdego dnia pobudza lokalną gospodarkę, oferując niezbędne połączenia dla lokalnych społeczności z Nagasaki i okolicznych wysp. W ATR cieszymy się, że możemy zaliczyć ORC do grona naszych nowych klientów i przyczynić się do wsparcia ich misji poprzez dostarczenie im najbardziej przystępnych i odpowiedzialnych samolotów na rynku. Wsparcie, które będziemy mogli zapewnić w ramach ATR Global Maintenance Agreement, zapewni również najbardziej niezawodne i wydajne usługi dla ich floty - Nathalie Tarnaud Laude, prezes ATR Aircraft.
Eko samolot
W krajach zaangażowanych w redukcję emisji dwutlenku węgla i zachowanie bioróżnorodności, takich jak Japonia, samoloty ATR stanowią doskonałe rozwiązanie: łączą społeczności i przedsiębiorstwa na całym archipelagu w najbardziej odpowiedzialny sposób. Obecnie w całym kraju lata 15 samolotów ATR. W ciągu najbliższych dziesięciu lat ATR przewiduje zapotrzebowanie na 100 samolotów regionalnych w Japonii. Większość z nich zastąpi starsze, mniej wydajne modele i będzie łączyć wyspy i odległe regiony z głównymi miastami kraju.
Flota ORC
Flota linii Oriental Air Bridge składa się obecnie z sześciu samolotów: jednego ATR-a 42-600, dwóch DeHavilland'ów DHC-8-200 oraz trzech DHC-8-400. Przewoźnik oczekuje na dostawę kolejnych dwóch ATR-ów 42-600, które zastąpią maszyny DHC-8-200.