Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Olsztyn-Mazury: Brak wsparcia traktujemy jako karę za elastyczne i racjonalne podejście


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-11-04 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Olsztyn-Mazury: Brak wsparcia traktujemy jako karę za elastyczne i racjonalne podejście
fot. Olsztyn Mazury
Zarząd Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury nie kryje rozczarowania brakiem jakiegokolwiek rządowego wsparcia, starając się jednocześnie zrozumieć kryteria podziału wygospodarowanych środków na pokrycie strat wynikających z kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa SARS-CoV-2.
"Dla branży to dobra wiadomość, że po około pięciu miesiącach od zapowiedzi wsparcia, w końcu możliwe będzie uzyskania przez polskie porty lotnicze rządowego wsparcia. To bez wątpienia niezwykle istotny zastrzyk finansowy, który pomoże przetrwać wielu spółkom ten trudny czas związany z pandemicznymi obostrzeniami. Niestety, rozczarowujące dla nas jest to, że realnie pomoc państwa trafi jedynie do największych polskich portów. Natomiast najbardziej wsparcia w obecnej sytuacji w naszej ocenie potrzebują właśnie te mniejsze lotniska" – napisali przedstawiciele portu Olsztyn-Mazury na wstępie oświadczenia, które otrzymała redakcja Rynku Lotniczego.

"W myśl przepisów na częściowe pokrycie straty wynikającej z obowiązywania zakazów w ruchu lotniczym mogą liczyć jedynie ci zarządzający portami lotniczymi, którzy zanotowali stratę operacyjną w okresie od 15 marca do końca czerwca 2020 roku w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku. Takie rozwiązanie oznacza, że nie kwalifikujemy się do takiego wparcia. Sytuacja naszego portu mogłaby być jednak inna, gdyby brano pod uwagę spadek przychodów lub liczby pasażerów rok do roku" – argumentują zarządzający lotniskiem w Szymanach.

"Należy pamiętać, że pierwotnie ministerstwo infrastruktury planowało brać pod uwagę właśnie porównanie liczby pasażerów w bieżącym oraz poprzednim roku. Dopiero we wrześniu ustalone zostały obecne zasady. Zwracamy uwagę, że Port Lotniczy Olsztyn-Mazury jest najmłodszym polskim lotniskiem. Dla nas to cały czas okres budowania pozycji. Dodajmy, skutecznego budowania, bowiem do czasu wybuchu pandemii koronawirusa, każdego roku obsługiwaliśmy coraz większą liczbę pasażerów. Starania o klienta i rozbudowa siatki połączeń wymagała od nas określonych kosztochłonnych działań, które były dynamicznie prowadzone m.in. w 2019 roku" – przypomniano w oświadczeniu.

"Wraz z nastaniem pandemii koronawirusa i wprowadzeniem obostrzeń, które w znacznym stopniu dotknęły branżę lotniczą, zdecydowaliśmy się na szereg działań, których celem było ograniczenie kosztów, a w konsekwencji zwiększenie szans przetrwania spółki w tym trudnym czasie i zachowanie płynności finansowej. Nikt nie był w stanie przewidzieć, jak długo potrwają ograniczenia, stąd odpowiedzialne decyzje związane m.in. z ograniczeniem zatrudnienia, wstrzymaniem działań podmiotów usług zewnętrznych i działań operacyjnych" – argumentują zarządzający lotniskiem w Szymanach.

"Przyjęcie wspomnianych wcześniej rozwiązań, uzależniających wsparcie od straty operacyjnej, zamiast wielokrotnie proponowanych przez nas – jako bardziej wymierne i sprawiedliwe – spadku obrotów bądź udziału pasażerów w rynku, traktujemy jako ukaranie nas za elastyczne i racjonalne podejście do sytuacji i zdroworozsądkowe podejmowanie działań. Wiemy, że poza naszym portem, do uzyskania pomocy nie będą kwalifikować się także zarządzający lotniskami w Lublinie i Łodzi. Uważamy, że ten sposób wyliczenia wsparcia jest niesprawiedliwy i w związku z tym złożyliśmy stosowny wniosek o pokrycie kosztów operacyjnych działalności lotniska" – podsumowano w oświadczeniu.

Port Olsztyn-Mazury wdrożył od 26 października zimowy rozkład lotów, który będzie obowiązywał do końca marca 2021 roku. Wszystkie dotychczasowe połączenia, w tym cieszące się dużym zainteresowaniem rejsy PLL LOT do Krakowa, zostały utrzymane na kolejne miesiące. Z uwagi jednak na dynamicznie zmieniającą się sytuację epidemiczną i związane z tym restrykcje w zakresie podróżowania, loty do portów Londyn-Luton, Londyn-Stansted czy Dortmundu w wybranych terminach, mogą być niedostępne.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Olsztyn-Mazury: Zimą dwa razy w tygodniu do Krakowa

Infrastruktura i lotniska

Olsztyn-Mazury: Zimą dwa razy w tygodniu do Krakowa

Rafał Dybiński 27 października 2020

Olsztyn-Mazury: Ponad 40-proc. spadek liczby pasażerów w sierpniu

Infrastruktura i lotniska

Olsztyn-Mazury: Ponad 40-proc. spadek liczby pasażerów w sierpniu

Emilia Derewienko 04 września 2020

Port Olsztyn-Mazury: Liczba pasażerów sukcesywnie rośnie

Infrastruktura i lotniska

Port Olsztyn-Mazury: Liczba pasażerów sukcesywnie rośnie

Rafał Dybiński 07 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5