Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

O’Leary: CPK? Wspieramy rząd Donalda Tuska

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
O’Leary: CPK? Wspieramy rząd Donalda Tuska
fot. CPK
Ryanair nie zamierza latać z CPK, jeśli w ogóle lotnisko w Baranowie powstanie. – Popieramy rząd Donalda Tuska. Uważamy, że poprawa relacji pomiędzy Polską a Unią Europejską ma większy sens niż budowa centralnego lotniska gdzieś w polu – powiedział Michael O’Leary, dyrektor generalny Ryanaira na briefingu prasowym w Krakowie.

Centralny Port Komunikacyjny – największa, krajowa inwestycja infrastrukturalna w XXI wieku – miała skupić komponenty lotniczy i kolejowy i znacząco poprawić poziom komunikacji publicznej w Polsce. Prawo i Sprawiedliwość – dzisiejsza opozycja, do 13 grudnia największa partia Zjednoczonej Prawicy, która przez osiem lat rządziła Rzeczpospolitą Polską – forsowała ideę budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, który zastąpił warszawskie Lotnisko Chopina i stanie się spoiwem transportu publicznego.

PiS traktował CPK jako flagową inwestycją, która w kampanii wyborczej stała się orężem politycznych potyczek, lecz dopiero po pyrrusowym zwycięstwie PiS-u w wyborach, o CPK zaczęto rozmawiać w szerszym gronie.

Lotnisko w Baranowie miało być lekarstwem na problemy warszawskiego hubu LOT-u. Kończąca się przepustowość, ograniczenia terminalowe, zbyt mała sortownia bagażu były przedstawiane przez poprzednie władze Polskich Portów Lotniczych, spółkę CPK i przedstawicieli rządu PiS-u jako argumenty, który przemawiają za budową nowego, centralnego lotniska. CPK miał również pomóc w rozwoju Polskich Linii Lotniczych LOT, których wzrost na Lotnisku Chopina jest ograniczony.

Nie dla CPK

Latanie do i z Baranowa stanowczo wyklucza Michael O’Leary, dyrektor generalny Ryanaira. –W ogóle nie planujemy latać z CPK – podkreślił O’Leary na briefingu prasowym w Krakowie, dodając że z nowego lotniska może korzystać LOT i Wizz Air. – Budowa centralnego lotniska pośrodku niczego to odrealniony pomysł. Nie można później nakazać ludziom korzystania z takiego lotniska [aby teza o słuszności inwestycji się potwierdziła, od red.]. Nie tak działa [wolne, od red.] podróżowanie i turystyka. Nasi pasażerowie chcą latać do Warszawy, Krakowa, Gdańska, a nie w pole – dodał dyrektor grupy niskokosztowych linii lotniczych.

O’Leary wskazał, że Ryanair inwestuje w Polsce mnóstwo pieniędzy, ilustrując centrum treningowe w Krakowie. Jak zawsze, dyrektor generalny niskokosztowego operatora przytoczył wartości liczbowe inwestycji, które mogą robić wrażenie. Sęk w tym, że warte kilkaset mln złotych „inwestycje” to łączna wartość wypłacanych wynagrodzeń, podatków z tytułu bazowanych w Polsce samolotów i ponoszonych opłat lotniskowych.

Ryanair za rządem Tuska

– Myślę, że lotnisko centralne było głupim planem ostatniego rządu, który był mistrzem w głupich planach – stwierdził O’Leary, wskazując, kolejny raz, na „komunistyczne” założenia. – Popieramy rząd Donalda Tuska. Uważamy, że poprawa relacji pomiędzy Polską a Unią Europejską ma większy sens niż budowa centralnego lotniska gdzieś w polu – zaznaczył Irlandczyk. Michael O’Leary liczy na lepszą współpracę z nowymi władzami Polskich Portów Lotniczych, o czym powiedział dyrektor Ryanaira w rozmowie z naszą redakcją.

Ryanair „chętnie inwestuje w Polsce”, a obecność nowego rządu ma tylko ułatwiać wzrost inwestycji, gdyż „w miarę poprawy stosunków polsko – europejskich wzrośnie liczba podróży lotniczych między Polską a innymi krajami”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Turkish Airlines: Do Krakowa codziennie!

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines: Do Krakowa codziennie!

Mateusz Kieruzal 02 kwietnia 2024

Ostatni lot Air Malta. KM Malta Airlines nowym przewoźnikiem Malty

Pasażer i linie lotnicze

Xiamen Airlines: Do Australii przez Chiny. Czy warto? (relacja)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

CPK. Audyt finansowy unieważniony

Prawo i polityka

CPK. Audyt finansowy unieważniony

simetra 29 marca 2024

Trzaskowski za Okęciem i Modlinem, Bocheński za CPK

Prawo i polityka

Audyt CPK potrwa dłużej

Prawo i polityka

Audyt CPK potrwa dłużej

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

Pozostałe z wątku:

Turkish Airlines: Do Krakowa codziennie!

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines: Do Krakowa codziennie!

Mateusz Kieruzal 02 kwietnia 2024

Ostatni lot Air Malta. KM Malta Airlines nowym przewoźnikiem Malty

Pasażer i linie lotnicze

Xiamen Airlines: Do Australii przez Chiny. Czy warto? (relacja)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

CPK. Audyt finansowy unieważniony

Prawo i polityka

CPK. Audyt finansowy unieważniony

simetra 29 marca 2024

Trzaskowski za Okęciem i Modlinem, Bocheński za CPK

Prawo i polityka

Audyt CPK potrwa dłużej

Prawo i polityka

Audyt CPK potrwa dłużej

Łukasz Malinowski 19 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5