Za dwa miesiące, dokładnie 8. listopada na niemieckich torach pojawi się nowy przewoźnik. Mini-konkurentem Deutsche Bahn zostanie mały przewoźnik lotniczy Rheinjet z siedzibą w Meerbusch, koło Düsseldorfu.
Szef firmy Martin Michael poinformował Niemiecką Agencję Prasową (DPA), że pociągi Rheinjet będą co dwa tygodnie obsługiwać trasę pomiędzy Stuttgartem, Monachium i Frankfurtem. Zarządca infrastruktury potwierdził rozkład jazdy, bilety można już rezerwować przez internet. W przyszłości oferta ma być rozszerzona. Michael przyznał, że oferta skierowana jest siłą rzeczy do okazjonalnych podróżnych i zapewne nie zagrozi pozycji Deutsche Bahn.
Mimo, że uruchomienie tego połączenia jest kroplą w morzu codziennych przewozów, to warto odnotować drugiego, obok Flixtrain, nowego przewoźnika na rynku dalekobieżnych przewozów kolejowych u naszych zachodnich sąsiadów.
Flixtrain oferuje obecnie kilkanaście połączeń tygodniowo we współpracy z Leo Express. Deutsche Bahn wysyła na tory dziennie 274 pociągów ICE.
Rheinjet istnieje od 2005 roku. Przez kilka lat prowadził lotnicze połączenia na mało obleganych trasach, np. z Altenburga do Barcelony, teraz zajmuje się wyłącznie obsługą lotów prywatnych (dla max. 13 pasażerów). Jego bazami są lotniska w Dortmundzie i Düsseldorfie. Wykonuje również okazjonalne przewozy autobusowe z Düsseldorfu, Neuss do Amsterdamu.