Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Nielimitowane bilety okresowe nową strategią poprawy wypełnienia lotów w Chinach


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2020-07-18 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nielimitowane bilety okresowe nową strategią poprawy wypełnienia lotów w Chinach
Fot. Tomasz Sniedziewski
Linie lotnicze z Chin, które zabiegają o poprawę średniego współczynnika wypełnienia lotów oraz redukcję liczby odwołanych połączeń, chcą przyciągnąć pasażerów atrakcyjną ofertą biletów uprawniających do nielimitowanej liczby lotów - informuje China Daily.
18 czerwca, jako pierwsze, z ofertą biletów okresowych uprawniających do odbywania nielimitowanej liczby lotów, wystąpiły linie lotnicze China Eastern Airlines. Za cenę nieco ponad 3,3 tys. juanów, czyli za około 474 dolary, pasażerowie mogli kupić “nielimitowane loty weekendowe”, czyli bilet uprawniający do dowolnej liczny podróży krajowych we wszystkie weekendy do końca roku, pozwalający również planować podróże obejmujące kilka weekendów.

- COVID-19 w dużej mierze wpłynął na światową branżę lotniczą, w stopniu, który wręcz wymusza wirtualny reset sektora. W ciągu kilku ostatnich miesięcy obserwowaliśmy poważne ograniczenia budżetów firmy na podróże służbowe, spadający popyt na podróże prywatne, za którym stały obawy o bezpieczeństwo osobiste i zawodowe. Podróże służbowe były również w dużym stopniu zastępowane przez wideokonferencje i inne sposoby komunikowania się na odległość - mówi Yu Zhanfu, partner i wiceprezydent na Chiny w firmie consultingowej Roland Berger. To powoduje, że gra tyczy się o poważną stawkę, którą jest zmiana przyzwyczajeń konsumentów.

Najnowsze działanie marketingowe, polegające na sprzedaży biletów okresowych, powinno być oceniane jako sukces w kategorii wpływu na postrzeganie podróży przez społeczeństwo, niezależnie od tego czy jest rentowne, przekonuje Xiong Wei, analityk branży lotniczej.

System, który dobrze działa na głównych trasach

Inicjatywa China Eastern spotkała się z dobrym przyjęciem przez konsumentów. W weekend obejmujący dni 27 i 28 czerwca, wykorzystano ponad 65 tys. biletów. W kolejny weekend, 4 i 5 lipca, liczba podróży lotniczych w oparciu o ofertę promocyjną, sięgnęła już 90 tys., informuje Huanqiu.com. Przewoźnikowi udało się poprawić średni współczynnik wypełnienia (LF), szczególnie na głównych trasach lotniczych łączących najważniejsze lotniska w kraju. Średni współczynnik wypełnienia na lotach z Szanghaju Hongqiao do Shenzhen wzrósł z 37,6 i 51,2 proc. w dniach 20 i 21 czerwca, do 69,25 i 81,62 proc. w dniach 27 i 28 czerwca, a następnie do 76,4 i 88,57 proc. w dniach 4 i 5 lipca, wynika z danych chińskiej firmy AirSavvi.

Sukces linii lotniczych China Eastern zachęcił innych przewoźników do przygotowanie analogicznych ofert. Linie lotnicze China Express Airlines, specjalizujące się w obsłudze połączeń regionalnych, zdecydowały się wystawić na sprzedaż tysiąc voucherów na loty w cenie 2999 juanów dla nowych klientów, lekarzy oraz pielęgniarek, pozwalających na nielimitowane podróże od 28 czerwca do 24 października, z wyłączeniem okresu świątecznego pomiędzy 28 września i 10 października. Promocja ta nie przyniosła jednak tak znaczącej poprawy wypełnienia, jak miało to miejsce w przypadku lotów China Eastern.

- Linie China Eastern mają więcej pasażerów na trasach z wyższym popytem pomiędzy dużymi miastami, czasowo ograniczonym przez epidemią, podczas gdy pole działania regionalnych operatorów lotów jest węższe z uwagi na to, iż dysponują mniejszą bazą klientów i mniej popularnymi kierunkami - tłumaczy Yu.

Średni współczynnik wypełnienia w czerwcu dla linii lotniczych China Eastern wynosił 68,4 proc. W tym samym czasie, linie lotnicze China Express Airlines zanotowały LF na poziomie 65,2 proc.

Również promocja regionów

1 lipca własną wersję promocji zainaugurowały linie lotnicze Hainan Airlines. Kupujący będą mogli podróżować na pokładach samolotów 12 linii lotniczych należących do Hainan Airlines Group na trasach do oraz z Prowincji Hainan.

- W przeciwieństwie do China Eastern oraz China Express, specjalna oferta Hainan Airlines została skonstruowana tak, by promować Hainan jako specjalną strefę celną oraz wolnego handlu - mówi Qi Qi, profesor Guangzhou Civil Aviation College. Wiąże się to z ogłoszonymi 1 czerwca przez władze ChRL planami przekształcenia do połowy tego stulecia wyspy Hainan w port wolnego handlu o światowym znaczeniu.

Do grona przewoźników z Państwa Środka, sprzedających bilety okresowe, dołączają również niskokosztowe linie lotnicze Spring Airlines. Na 15 lipca przewoźnik z Szanghaju zapowiada inaugurację sprzedaży biletów okresowych uprawniających do podróży do końca roku do 170 kierunków w Chinach, do których, zgodnie z linią władzy w Pekinie, zalicza Hongkong, Makau oraz Tajwan, pomimo iż obecnie, w związku z pandemią koronawirusa, miejsca te pozostają zamknięte dla pasażerów z Państwa Środka.

- Pomimo, iż ta taktyka sprzedaży biletów nie jest nowa na świecie, dobrze że krajowi przewoźnicy oferują bardziej innowacyjne oferty sprzedaży biletów. Doskonaląc produkty w oparciu o potrzeby rynkowe, linie lotnicze mogą zdobyć cenne doświadczenie które umożliwi im lepszy wzrost i dalszy rozwój - podsumowuje Yu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Chińskie linie lotnicze nie liczą na szybki powrót Boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Chińskie linie lotnicze nie liczą na szybki powrót Boeingów 737 MAX

Tomasz Śniedziewski 16 listopada 2019

Poznaliśmy pierwszego przewoźnika w Pekinie Daxing

Pasażer i linie lotnicze

Poznaliśmy pierwszego przewoźnika w Pekinie Daxing

Tomasz Śniedziewski 02 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5