Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Nie wystartują loty Lübeck Air z Krakowa do Lubeki


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-04-08 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nie wystartują loty Lübeck Air z Krakowa do Lubeki
Fot. Lübeck Air/Facebook
W połowie kwietnia na polskim niebie miały pojawić się nowe linie lotnicze – Lübeck Air. Regionalny przewoźnik lotniczy, z położonej na północy Niemiec miejscowości, miał dwa razy w tygodniu oferować loty do Krakowa. Z powodu wojny na Ukrainie połączenie nie zostanie zainaugurowane, co potwierdziła Rynkowi Lotniczemu szefowa marketingu lotniska w Lubece, Stefanie Eggers.
Loty łączące port lotniczy im. Jana Pawła II, położony w podkrakowskich Balicach, z lotniskiem na północy Niemiec miały rozpocząć się 15 kwietnia. W momencie zapowiedzi trasy planowano wykonywanie rejsów dwa razy w tygodniu, w poniedziałki (6I 7612 i 6I 7613) i piątki (6I 7610 i 6I 7611). Poniedziałkowe loty miały startować z Lubeki o 16:00 i lądować w Krakowie-Balicach dwie godziny później. Loty powrotne miały rozpoczynać się o 18:30 i kończyć o 20:30. W piątki starty z Niemiec planowano o 7:00, a lądowania w Krakowie o 9:00. Rejsy powrotne miały zapowiedziany start o 9:45, a lądowania w Lubece o 11:45.

Poza trasą do Krakowa, w połowie grudnia linie Lübeck Air ogłosiły jeszcze 8 innych regularnych połączeń z Lubeki, które mają wystartować w maju 2022 roku. Loty do Bastii, Bergen, Dublina, na Ibizę, Jersey i Minorkę, do Olbii i Zadaru mają być wykonywane raz lub dwa razy w tygodniu. Poza tym, w przyszłorocznym letnim rozkładzie lotów przewoźnika znalazły się także trasy z Lubeki do Berna, Heringsdorfu i Keflavíku. Obecnie Lübeck Air wykonują regularne rejsy na trasach z Lubeki do Monachium i Stuttgartu, a w maju 2022 mają przywrócić bezpośrednie loty do Salzburga.

Nie będzie lotów do Krakowa

Szefowa marketingu portu lotniczego w Lubece przekazała redakcji Rynku Lotniczego, że zapowiadane loty nie zostaną zainagurowane. Na razie nie ma terminu, kiedy pierwszy rejs łączący oba miasta mógłby się odbyć. – Port lotniczy Lubeka i Lübeck Air bardzo żałują rozwoju sytuacji geopolitycznej. Kraków jest jednym z najpiękniejszych miejsc w naszym portfolio, a reakcje [klientów, od red.], gdy zaczęliśmy ogłaszać loty, były bardzo pozytywne. Mieliśmy też kilka miłych uwag na naszych kanałach w mediach społecznościowych od Polaków na temat nowego połączenia. Teraz będziemy musieli poczekać, kiedy podróżowanie w tym kierunku w interesach, a zwłaszcza w czasie wolnym, znów stanie się atrakcyjniejsze – powiedziała Rynkowi Lotniczemu Stefanie Eggers.

– Na ten sezon musieliśmy przełożyć loty z Lubeki do Krakowa, ale jesteśmy przekonani, że występuje rynek, aby zaoferować loty. Miasto Lubeka, położone między Hamburgiem a Morzem Bałtyckim, ma coś do zaoferowania dla polskich gości – dodała Eggers. Przedstawiciela lotniska w Lubece powiedziała, że w pierwszej fazie rezerwacje były satysfakcjonujące. – Nie różniły się zbytnio od innych nowych miejsc docelowych, a potem, ze względu na surowe przepisy w Niemczech dotyczące koronawirusa, ludzie ogólnie rezygnowali z kilkudniowych wyjazdów. Od czasu rozwoju sytuacji politycznej nie mieliśmy już nowych rezerwacji. Zakupione bilety zostały anulowane – wskazała Stefanie Eggers.

Wirtualny przewoźnik

Lübeck Air to niemieckie wirtualne linie lotnicze z siedzibą na lotnisku Lübeck-Blankensee, których wszystkie loty są obsługiwane przez samoloty duńskich linii lotniczych Air Alsie (Alsie Express), ponieważ Lübeck Air nie mają własnego certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC). W związku z tym loty Lübeck Air są oferowane pod kodem IATA linii Air Alsie – 6I.

Linie zostały założone w 2016 przez lubeckiego przedsiębiorcę Winfrieda Stöckera i w tym samym roku rozpoczęły wykonywanie lotów czarterowych i biznesowych należącym do Volkswagen Air Service odrzutowcem Dassault Falcon 7X o znakach rejestracyjnych VP-CUH, później zmienionych na VP-CFL (od jesieni 2019 samolot ten należy do Alsie Express i nosi znaki D-ACFL). W styczniu 2020 przewoźnik ogłosił, że od czerwca 2020 rozpocznie regularne loty pasażerskie z Lubeki do Monachium i Stuttgartu, jednak z powodu epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 pierwszy rejs z Lubeki do Monachium odbył się 17 sierpnia 2020 roku.

Wszystkie regularne loty pasażerskie Lübeck Air są wykonywane dostarczonym 21 lipca 2020 samolotem ATR-72-500 o znakach rejestracyjnych D-ALBC (do maja 2021 SE-MDB), należącym do Air Alsie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Słowacja tnie kolejowe połączenia

Pasażer i linie lotnicze

Słowacja tnie kolejowe połączenia

18 czerwca 2022

PLL LOT już lata z Jasionki do Olsztyna

Biznes i przemysł

PLL LOT już lata z Jasionki do Olsztyna

18 czerwca 2022

Amsterdam-Schiphol ustala dzienny limit podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Amsterdam-Schiphol ustala dzienny limit podróżnych

18 czerwca 2022

Chińczycy chcą dostarczyć lokomotywy PKP Intercity

Biznes i przemysł

Chińczycy chcą dostarczyć lokomotywy PKP Intercity

17 czerwca 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5