Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Najgłośniejsze i najbardziej zanieczyszczające linie lotnicze na Heathrow. PLL LOT w połowie rankingu


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2019-11-21 10:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Najgłośniejsze i najbardziej zanieczyszczające linie lotnicze na Heathrow. PLL LOT w połowie rankingu
fot. Pixabay
Heathrow ujawnił najnowsze dane dotyczące najgłośniejszych i najbardziej zanieczyszczających linii lotniczych operujących z londyńskiego hubu. Hałas na lotnisku Heathrow to drażliwy temat w zachodnim Londynie, gdzie samoloty regularnie latają nad domami ludzi. Tymczasem jakość powietrza wokół Heathrow również daje się we znaki, nie tylko ze względu na liczbę samolotów, ale także ogromną liczbę pojazdów docierających każdego dnia na lotnisko.
Dla wielu linii lotniczych bycie bardziej ekologicznym i cichszym przewoźnikiem jest głównym priorytetem, w czym pomaga wprowadzenie bardziej wydajnych samolotów, zarówno od Boeinga, jak i Airbusa – dwóch największych producentów samolotów pasażerskich na świecie.

W rankingu Heathrow za najlepszą linię lotniczą w tym roku, po raz drugi, uznany został Scandinavian Airlines System (SAS). Pozycję udało się utrzymać dzięki nowoczesnej i oszczędnej flocie. Skandynawskie linie lotnicze wprowadziły do floty nowe samoloty Airbus A320neo, które są najnowocześniejszymi i najbardziej ekonomicznymi samolotami krótkodystansowymi na rynku. A320neo stanowi obecnie 80 proc. wszystkich maszyn, które operują na trasach do Heathrow. Samoloty zapewniają 20 proc. mniejsze spalanie paliwa, a także produkują 50 proc. mniej hałasu w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji.

Na uwagę zasługują również linie Oman Air, które z pozycji 7. odnotowanej w poprzednim kwartale przeskoczyły w tym kwartale na pozycję 2. Udało się to osiągnąć dzięki wprowadzeniu do floty samolotów Boeing Dreamliner, które również zapewniają o 20 proc. mniejsze spalanie paliwa, a także produkują o 50 proc. mniej hałasu w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji.

Pełna lista linii lotniczych, w kolejności – od najgorszej do najlepszej pod względem produkowanego hałasu i emisji zanieczyszczeń, poniżej. Polskie Linie Lotnicze LOT odnotowały w rankingu 24. pozycję. Sytuację powinno zmienić na korzyść naszego narodowego przewoźnika zakończenie uziemienia MAX-ów. Warto też zauważyć, że nasza linia wyprzedziła między innymi  Japan Airlines, China Southern Airlines, Qantas Airways, Austrian Airlines, Swiss International Airlines czy Etihad Airways.  

50. Air Serbia
49. European Air Transport
48. Pakistan International Airlines
47. Korean Air
46. El Al
45. China Southern Airlines
44. Japan Airlines
43. SN Brussels Airlines
42. Air China
41. Malaysian Airlines
40. Thai Airways
39. Cathay Pacific Airways
38. Kuwait Airways
37. Aerofłot
36. Saudi Arabian Airlines
35. Aegean Airlines
34. Alitalia
33. Air France
32. Eurowings
31. TAP Portugal
30. Qantas Airways
29. Qatar Airways
28. Austrian Airlines
27. Turkish Airlines (krótkodystansowy)
26. Swiss International Airlines
25. Etihad Airways
24. LOT
23. Turkish Airlines (długodystansowy)
22. KLM Royal Dutch Airlines
21. Iberia
20. Gulf Air
19. Ethiopian Airlines
18. American Airlines
17. Linie Delta Air
16. Virgin Atlantic Airways
15. Finnair (długodystansowy)
14. Emirates
13. Air Canada
12. Finnair (krótkodystansowy)
11. British Airways (długodystansowy)
10. Deutsche Lufthansa
9. Air India
8. Singapore Airlines
7. Flybe
6. United Airlines
5. Air Malta
4. British Airways (krótkodystansowy)
3. Aer Lingus
2. Oman Air
1. SAS

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Virgin Connect do Warszawy? Plany ekspansji Virgina po rozbudowie Heathrow

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Connect do Warszawy? Plany ekspansji Virgina po rozbudowie Heathrow

Piotr Bożyk 17 października 2019

CPK: Początek długiej drogi portu potrzebującego solidarności

Infrastruktura i lotniska

CPK: Początek długiej drogi portu potrzebującego solidarności

Aleksander Domański 03 października 2019

Virgin Atlantic planuje duży rozwój na Heathrow

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic planuje duży rozwój na Heathrow

Justyna Urbaniak 23 września 2019

 

CPK będzie potrzebować kolejowego poligonu

Infrastruktura i lotniska

CPK będzie potrzebować kolejowego poligonu

27 listopada 2019

PPL blokuje rozbudowę schroniska dla zwierząt?

Prawo i polityka

PPL blokuje rozbudowę schroniska dla zwierząt?

27 listopada 2019

Duoport alternatywą dla CPK?

Infrastruktura i lotniska

Duoport alternatywą dla CPK?

27 listopada 2019

El Al: Bezpośrednio z Izraela do Australii

Pasażer i linie lotnicze

El Al: Bezpośrednio z Izraela do Australii

27 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5