Partner serwisu
Biznes i przemysł

Mueller: Ceny biletów lotniczych wzrosną. Kryzys okazją do odnowienia floty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/aero.de

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Mueller: Ceny biletów lotniczych wzrosną. Kryzys okazją do odnowienia floty
fot. Piotr Bożyk
- Linie lotnicze z dużymi rynkami krajowymi szybciej staną na nogi - przekonuje Christoph Mueller w obszernej analizie dla serwisu "aero.de".

Specjalista ds. linii lotniczych obawia się o przyszłość bez globalnie jednolitych przepisów przepisów dotyczących kontroli sanitarnych w powietrznych podróżach. Cały przemysł lotniczy czeka również zastój w zakresie innowacyjności.  58-letni były pracownik Lufthansy, Aer Lingus, Malaysia Airlines i członek zarządu Emirates przedstawił swoją wizję dalszego rozwoju branży lotniczej.

Kryzys doskonałą okazją do restrukturyzacji

- Dostępność rezerw gotówkowych lub możliwość szybkiego zebrania gotówki odegra ważną rolę w walce o przetrwanie. Zawsze postrzegałem kryzysy jako doskonałą okazję do restrukturyzacji, ale obecnie jest zbyt wcześnie, aby obstawiać zakłady na poszczególne linie lotnicze - podkreślił Mueller.

- Oczywiste jest, że linie lotnicze obsługujące loty długodystansowe będą bardziej narażone na kryzys niż te z silnym rodzimym biznesem, czyli z Chin, Indonezji, Australii, Stanów Zjednoczonych. One podniosą się szybciej - zakłada 58-latek.

- Ruch dalekobieżny jest obciążony nie tylko brakiem popytu, ale przede wszystkim ograniczeniami w podróżowaniu. Eksperci ze Stanów Zjednoczonych i Kanady powiedzieli mi, że nie spodziewają się zniesienia międzynarodowych ograniczeń podróży lotniczych przed lipcem, a nawet sierpniem - stwierdził Mueller.

- Decydujący będzie rozwój popytu. Na przykład wiele osób w Europie nadal decyduje się na przejazd samochodem lub pociągiem, ponieważ nie chce siedzieć blisko kogoś, kto rozprzestrzenia wirusa - oznajmił były pracownik Lufthansy, Aer Lingus, Malaysia Airlines i członek zarządu Emirates.

Mniejsze samoloty i utrzymany dystans społeczny

- Będzie na pewno mniej podróży służbowych w okresie przejściowym. To rodzi problem dla dużych przewoźników, którzy oferowali klasę biznesową. Wrażliwi na ceny podróżni klasy ekonomicznej będą mnieć jeszcze mniejszy budżet, ponieważ wzrośnie bezrobocie na całym świecie. Produkt Narodowy Brutto również spadnie wszędzie. Dostępne samoloty w przyszłości będą mniejsze, a linie lotnicze zaoferują tanie taryfy, aby po prostu wypełnić pozostałe miejsca. Myślę jednak, że ceny biletów lotniczych wzrosną w najbliższym czasie. Przede wszystkim dlatego, że obowiązujący dystans społeczny może stać się regułą w samolotach. Sprzedaż wszystkich miejsc może nie być możliwa - wyjaśnia Mueller, który ostrzega, że kolejną trudnością mogą być ograniczenia związane z samym lotem.

- Konieczne będą kontrole zdrowia podróżnych. Będzie to poważny cios dla branży lotniczej. Każdy kraj wprowadza własne regulacje i tutaj muszą interweniować politycy. Ponadto nawet 19 lat po 11 września 2001 roku na całym świecie nadal istnieje duża niespójność w zakresie kontroli bagażu podręcznego. Musimy się zebrać, aby wprowadzić jednolite środki obowiązujące na całym świecie i zrozumiałe dla podróżujących. Ludzie nie mogą wsiadać do samolotu z obawą przed infekcją. Musimy zaoferować pewnego rodzaju siatkę bezpieczeństwa - zaznaczył 58-latek.

Kres szerokokadłubowców

- Niektóre linie lotnicze, takie jak Lufthansa, wycofują się z eksploatacji swojej floty starsze modele takie jak A340-600, Boeing 747-400 i A380, prawdopodobnie w perspektywie długoterminowej, a nawet na zawsze. Wymiana tych samolotów na maszyny nowej generacji nastąpi tylko wtedy, gdy linia lotnicza ma silne podstawy finansowe. Inni przewoźnicy opóźnią istniejące zamówienia albo je całkowicie anulują. Niemniej obecna sytuacja jest świetną okazją do odnowienia floty - stwierdził Mueller, który również przewiduje konsolidację ważniejszych węzłów na Starym Kontynencie.

- Amsterdam, Bruksela, Duesseldorf i Frankfurt są tak blisko siebie, że można odległość między nimi szybko pokonać nawet samochodem. Aktualna sytuacja jest również szansą na zmianę pod tym względem. Ponadto tanie linie lotnicze z dużymi rezerwami gotówkowymi, zręcznością i korzystną strukturą kosztów, przejmą w przyszłości większość transportu pasażerów do węzłów, a tym samym loty długodystansowe firm sieciowych - ocenił były pracownik Lufthansy, który dostrzega kolejne plusy i minusy kryzysu związanego z pandemią koronawirusa.

- Możemy przenieść przemysł na wyższy poziom w zakresie cyfryzacji sprzedaży i operacji lotniczych. Na razie środki na ten cel są zablokowane nawet w perspektywie średnioterminowej. Może to spowodować, że linie lotnicze pozostaną w tyle za innymi sektorami, takimi jak banki lub sprzedaż detaliczna online, z którymi konkurujemy pośrednio. Obawiam się, że bieżący kryzys spowolni przemysł lotniczy od dziesięciu do 15 lat. Szczególnie z perspektywy klienta. To samo dotyczy jednak samych lotnisk - podsumował Mueller.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Pasażer i linie lotnicze

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Rafał Dybiński 13 czerwca 2023

Turkish Airlines już w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines już w Krakowie

Mateusz Kieruzal 01 maja 2023

LOT: Dreamliner z Toronto przyleci do Katowic i Krakowa

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Pasażer i linie lotnicze

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Rafał Dybiński 13 czerwca 2023

Turkish Airlines już w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines już w Krakowie

Mateusz Kieruzal 01 maja 2023

LOT: Dreamliner z Toronto przyleci do Katowic i Krakowa

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5