Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin 21 marca obsłużył 15-milionowego pasażera. Port, w ciągu niecałych siedmiu lat funkcjonowania, zwiększył znacznie liczbę odprawianych podróżnych, co związane jest z bogatą ofertą przewozową dostosowaną do potrzeb klientów.
Od początku swego funkcjonowania, Port w Modlinie postawił na obsługę lotów niskokosztowych. Liczba połączeń sukcesywnie rosła, a wraz z nią – liczba obsłużonych pasażerów. W ostatnim roku było ich już blisko 3,1 mln, co daje średnią miesięczną na poziomie ponad 250 tys. pasażerów.
– Warszawa-Modlin to port pierwszego wyboru dla warszawiaków i mieszkańców północno-wschodniej Polski. W trosce o ich komfort wprowadzamy nowe udogodnienia i udoskonalamy infrastrukturę – mówi Leszek Chorzewski p.o. prezesa Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin.
Nowa hala, bramki biometryczne, połączenie kolejoweLotnisko niedługo wzbogaci się m.in. o nową, tymczasową, halę obsługi pasażerów, a także nowe miejsca postojowe dla samolotów. Będzie to możliwe dzięki dokapitalizowaniu portu o 50 mln złotych ze środków województwa mazowieckiego – jednego z udziałowców spółki zarządzającej lotniskiem w Modlinie. Zgody na dokapitalizowanie udzielili wszyscy udziałowcy spółki na nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników w dniu 12 marca br. Radni Sejmiku Mazowsza poparli tę decyzję w dniu 19 marca br.
Podróżni niebawem skorzystają też ze specjalnych bramek biometrycznych, które usprawnią obsługę pasażerów na lotnisku. Montaż tych urządzeń rozpocznie się już w kwietniu. Dojeżdżający do portu będą mieli także wkrótce do dyspozycji nowy środek transportu. Kolej, która dotąd dowoziła pasażerów na stację Modlin, już za 2 lata, ma dojeżdżać pod samą halę odpraw. Inwestycja realizowana wspólnie przez PKP PLK i województwo mazowieckie wchodzi właśnie w
kolejny etap.
W trzecim kwartale 2019 roku ma bowiem zostać ogłoszony przetarg na na budowę linii kolejowej do lotniska. Wcześniej, bo do 19 kwietnia 2019 roku, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ma wydać decyzję dla realizacji połączenia kolejowego. Rozmowy na ten temat ciągną się od lat. Środki na inwestycję pochodzić będą z Unii Europejskiej, a konkretnie – z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Marszałek Mazowsza porozumiał się w tej sprawie 20 lipca 2016 roku z właścicielem infrastruktury kolejowej, czyli PKP PLK, które stały się inwestorem zadania doprowadzenia kolei do stołecznego portu.
Nowy kierunek – Marsylia – Chcemy, aby pasażerowie, których będzie coraz więcej, mieli możliwość najwygodniejszego dojazdu i odjazdu z portu. Już dziś mają do dyspozycji wiele atrakcyjnych kierunków, które wybierają, jadąc do pracy lub na wakacje – dodaje Leszek Chorzewski.
Są to m.in. Lwów, Kijów i Amman, które pojawiły się w sezonie zimowym, oraz powracające letnie kierunki: Glasgow, Faro, Piza, Korfu, Chania, Pescara, Burgas i Rimini. Już od 3 kwietnia pojawi się nowy kierunek. Będzie nim Marsylia, na południu Francji. Przewoźnik, którym jest Ryanair, poleci tam 2 razy w tygodniu: w środy i niedziele.
Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin w okresie styczeń – luty 2019 r. obsłużył łącznie 463 311 pasażerów, co oznacza wzrost o 3,9 procent w odniesieniu do analogicznego okresu w 2018 roku i historycznie najwyższe przewozy w tych dwóch miesiącach od początku działania portu.