Partner serwisu
Biznes i przemysł

Mitsubishi: M90 w ostatecznej konfiguracji testowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Mitsubishi: M90 w ostatecznej konfiguracji testowej
Fot. Mitsubishi Aircraft
Mitsubishi Aircraft Corporation (MitAC) pochwaliła się w środę (8 stycznia) zdjęciem najnowszego SpaceJeta M90 (dawny MRJ90) w finalnej konfiguracji produkcyjnej, który posłuży do certyfikacji typu. Nowy odrzutowiec dla Mitsubishi, to wciąż debiut jako producenta samolotów komercyjnych.

Samolot o rejestracji JA26MJ, to pierwszy Mitsubishi SpaceJet M90 w ostatecznej konfiguracji, który dołączył do floty testowej pięciu samolotów M90 japońskiego producenta. MitAC informuje, że osiągnięcie to było możliwe tylko ze względu na zgrany zespół i partnerów, którzy pracowali niestrudzenie od 2017 r. przy rozwiązaniu ponad 900 zmian konstrukcyjnych wymaganych, aby doprowadzić wersję M90 do finalnej konfiguracji niezbędnej do certyfikacji nowego typu samolotu, która spodziewana jest w pierwszej połowie tego roku.

Dawny MRJ, nowy SpaceJet

Mitsubishi SpaceJet, wprowadzony na rynek jako Mitsubishi Regional Jet (MRJ), jest opóźniony kilka lat. Pierwsza dostawa do All Nippon Airways, które są pierwszym klientem tzw. launch customer, jest obecnie planowana na połowę 2020 r., czyli ponad trzy lata po oczekiwanym debiucie SpaceJeta pod koniec 2017 r. SpaceJet (MRJ) będzie produkowany w dwóch wariantach: M100 (dawny MRJ70), mieszczącym od 65 do 88 pasażerów, oraz M90 (dawny MRJ90), mieszczącym od 76 do 92 pasażerów, w zależności od konfiguracji pokładu. Samolot napędzany jest przez silniki Pratt & Whitney PW1217G, czyli odrzutowe jednostki w nowej technologii turbowentylatorowej z przekładnią Geared Turbofan. Silniki z tej samej rodziny są oferowane m.in. w samolotach airbus A220 i A320neo oraz embraerach E-Jet E-2. Nowy samolot posiada też przestronną kabinę w układzie 2-2.

Miejmy nadzieję, że w tym roku pierwsze maszyny w końcu trafią do linii lotniczych, a wtedy czas pokaże, czy SpaceJet zyska więcej zamówień, które obecnie są na poziomie 217 zamówionych maszyn wraz ze 180 opcjami i prawie wszystkie dotyczą większego modelu M90. Więcej na temat nowej japońskiej maszyny można przeczytać w naszym artykule "Mitsubishi z nową strategią. MRJ to teraz SpaceJet" z ubiegłorocznego salonu Le Bourget.

Komentarz redakcji

Mitsubishi oferuje nowy regionalny odrzutowiec, który ma zaspokoić przede wszystkim potrzeby rynku północnoamerykańskiego, ale będzie też dobrą alternatywą dla europejskich linii latających na embraerach E170 i 175. Ponadto, wraz z ewentualną poprawą zasięgu samolotu, M90 i M100 będą mogły latać na mniej uczęszczanych trasach średniego zasięgu, otwierając nowe możliwości sprzedaży dla linii lotniczych. Zaletą tego samolotu, a także przewagą nad częścią konkurencji, jest przede wszystkim całkowicie nowa i przestronna konstrukcja.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airbus: Turkish zamawia 220 samolotów, w tym A350, A350F i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Turkish zamawia 220 samolotów, w tym A350, A350F i A321neo

Piotr Bożyk 16 grudnia 2023

Kolejny embraer E195 LOT-u promuje Morawy Północne

Pasażer i linie lotnicze

Japan Airlines odebrały swój pierwszy A350-1000

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Nie powstanie japoński odrzutowiec SpaceJet – Mitsubishi kończy program

Biznes i przemysł

Nie powstanie japoński odrzutowiec SpaceJet – Mitsubishi kończy program

Tomasz Śniedziewski 07 lutego 2023

To już rok od uziemienia programu Mitsubishi SpaceJet

Biznes i przemysł

Kolejne opóźnienie w programie Mitsubishi SpaceJet

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Airbus: Turkish zamawia 220 samolotów, w tym A350, A350F i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Turkish zamawia 220 samolotów, w tym A350, A350F i A321neo

Piotr Bożyk 16 grudnia 2023

Kolejny embraer E195 LOT-u promuje Morawy Północne

Pasażer i linie lotnicze

Japan Airlines odebrały swój pierwszy A350-1000

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Nie powstanie japoński odrzutowiec SpaceJet – Mitsubishi kończy program

Biznes i przemysł

Nie powstanie japoński odrzutowiec SpaceJet – Mitsubishi kończy program

Tomasz Śniedziewski 07 lutego 2023

To już rok od uziemienia programu Mitsubishi SpaceJet

Biznes i przemysł

Kolejne opóźnienie w programie Mitsubishi SpaceJet

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5