W drugim miesiącu 2018 roku na podróż z lub do Warszawy zdecydowało się 1 mln 60 tys. osób. Rok wcześniej, w analogicznym czasie, stołeczny port obsłużył 933 tys. pasażerów. To wzrost o 12,8 proc.
Na ostatnie dobre wyniki znaczący wpływ ma stałe zwiększanie się liczby pasażerów warszawskiego portu uczestniczących w ruchu międzynarodowym. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy bieżącego roku było ich prawie 2 mln (to więcej o 19,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku). W ruchu krajowym z warszawskiego portu skorzystało ok. 237.000 pasażerów.
– W 2017 roku z naszego portu skorzystało niemal 16 milionów osób, a w tym roku obsłużonych będzie co najmniej 0,5 mln więcej. To wszystko wskazuje na potrzebę powstania w naszym kraju nowego, większego portu lotniczego – mówi Hubert Wojciechowski, dyrektor biura marketingu i PR Lotniska Chopina.
Lotnisko Chopina zajęło, według raportu organizacji ACI, pierwsze miejsce pod względem wzrostu liczby pasażerów wśród lotnisk UE, w grupie 2 (obsługującej od 10 do 25 mln pasażerów).
W klasyfikacji obejmującej wszystkie europejskie lotniska (do których ACI zalicza również Turcję oraz Izrael), warszawski port, ze wzrostem na poziomie 22,7 proc., zajął także drugie miejsce w grupie 2 ex aequo z lotniskiem z Sankt Petersburga. Warszawski port
zakwalifikowano do grupy „Szybkich i wściekłych”, czyli 19 lotnisk, z największą dynamiką wzrostu od 2012 roku. Warszawski port znalazł się w gronie takich lotnisk, jak Berlin Schoenefeld, Lizbona, Londyn Stansted, Ateny, czy amsterdamski Schiphol.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największe lotnisko w Polsce. W 2016 r. port obsłużył 12,8 mln pasażerów – o 14,4 proc. więcej niż w 2015 r., a do listopada 2017 r. 14,6 mln. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”.