Partner serwisu
Prawo i polityka

Mikosz: Kluczowa następna dekada i jedność branży w trudnych czasach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Mikosz: Kluczowa następna dekada i jedność branży w trudnych czasach
fot. Piotr Bożyk
Sebastian Mikosz dostrzega pozytywne przemiany w środowisku lotniczym i jest przekonany, że poradzi sobie w najbliższych latach z kryzysem wywołanym wirusem COVID-19 oraz czekającymi go wyzwaniami dotyczącymi zmniejszenia emisji CO2 i ochrony klimatu.

Najnowszy raport ATAG Aviation – Benefits Beyond Borders wskazał, że branża lotnicza ​​straci 4,8 mln miejsc pracy, pomijając takie sektory jak turystyka i hotelarstwo, które pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 również dotknęła bardzo mocno. – Nie miałem powodów do optymistycznego nastawienia i tryskania energią. Wydarzenia z tegorocznego Global Sustainable Aviation Forum sprawiły, że po raz pierwszy od dłuższego czasu poczułem nadzieję – napisał Mikosz, IATA's Senior Vice President for Member and External Relations, przedstawiając trzy główne powody swoich przemyśleń.

Priorytetem nie tylko proces odnowy, ale także ochrona klimatu

– Dostrzegam zaangażowanie, aby latanie w najbliższej przyszłości było zrównoważone. Podczas forum ATAG, które gościło ponad 500 profesjonalistów z naszej branży, panowało poczucie silnego zbliżenia liderów, którego kulminacją było wspólne oświadczenie dotyczące priorytetowego potraktowania długoterminowego działania w sferze ochrony środowiska, tak jak również całego procesu gospodarczej odnowy. To bardzo ważny znak, ponieważ bez wysiłków całego przemysłu nigdy nie osiągniemy ambitnych celów klimatycznych – podkreślił były prezes PLL LOT.

– Podczas forum miałem okazję wysłuchać ekspertów pracujących nad nowymi technologiami, takimi jak koncepcje bezemisyjnych samolotów pasażerskich. Omówiliśmy ambitne plany zwiększenia ich produkcji oraz wykorzystania zrównoważonego paliwa lotniczego, które emituje ponad 80 proc. mniej dwutlenku węgla i może być wdrażane bez modyfikowania silników odrzutowych lub budowy nowej infrastruktury. Takie rozwiązania pomogą wykonać ostry, ale płynny zwrot w stronę bardziej zrównoważonego rozwoju – wyjaśnił Mikosz.

Potrzebne wsparcie decydentów i producentów

Kolejnym powiewem optymizmu dla byłego prezesa PLL LOT jest raport Waypoint 2050, dotyczący dekarbonizacji transportu lotniczego. – Możemy osiągnąć za 30 lat nasz cel ograniczenia emisji do połowy poziomu z 2005 roku. Co więcej, przy odpowiednim wsparciu rządu i naukowców, możliwa będzie zerowa emisja do 2060 roku na poziomie globalnym. W niektórych regionach może to nastąpić nawet wcześniej. To jest niezwykle ważne – zaznaczył Mikosz.

– Nie dajmy się zwieść, że założone cele będą ogromnym wyzwaniem technicznym i politycznym. Raport Waypoint 2050 dowodzi, że następna dekada będzie miała kluczowe znaczenie dla naszego sukcesu w dłuższej perspektywie. Potrzebujemy jednak kreatywności naszych inżynierów oraz wsparcia producentów i rządowych decydentów – apelował wiceprezes IATA.

– Zrobiliśmy ogromny postęp w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Wdrażamy innowacje w zakresie emisji dwutlenku węgla, jako jeden z pierwszych globalnych sektorów. Jeśli utrzymamy jedność w tym celu, to dokonamy potężnego postępu. Dlatego znów jestem pełen energii oraz optymizmu. Możemy to zrobić dla nas i dla dobra naszych dzieci, a także dla przyszłości planety – podsumował były prezes PLL LOT.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Prawo i polityka

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Tomasz Śniedziewski 06 listopada 2021

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Prawo i polityka

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Tomasz Śniedziewski 06 listopada 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5