Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Midera: Na razie nie zaprzątamy sobie głowy CPK. Łódź Airport robi swoje


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-05-25 13:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Midera: Na razie nie zaprzątamy sobie głowy CPK. Łódź Airport robi swoje
fot. Emilia Derewienko
– Rolą łódzkiego lotniska nie jest bycie portem komplementarnym dla Okęcia. Wiemy, że lokalny rynek się rozwija i będziemy pozyskiwać przewoźników. Decyzja Lufthansy pokazała, że Łódź Airport to miejsce, gdzie warto zainwestować i prowadzić biznes. Nie jesteśmy skazani na zapomnienie – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Anna Midera, prezes Portu Lotniczego Łódź. Na lotnisku otwarto w tym tygodniu bazę dla samolotów biznesowych.
W sporze o to, które lotnisko ma zostać portem zapasowym dla wyczerpującego swoją przepustowość Okęcia, Port Lotniczy Łódź trzyma się nieco na uboczu. Po tym, jak firma Arup, na zlecenie PPL, wskazała, że lotniskiem zapasowym dla stołecznego Chopina ma być port w Radomiu, rozgorzała dyskusja, w którą zaangażowani byli głównie przedstawiciele Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze i zarząd Lotniska w Modlinie. W rozmowie z Rynkiem Lotniczym swój głos dorzuca również Anna Midera, prezes lotniska w Łodzi. Jednak, jak zapowiada, nie chce włączać się w „polityczną dyskusję, do której Łódź Airport nie zostało zaproszone”.

Lotnisko komplementarne? To nie jest dobry pomysł

– Spotykamy się biznesowo z PPL-em. Przyjmujemy pewne rzeczy, ale ciężko jest przekonać kogoś, kto ma poukładany plan działań, nie zważając na opinie różnych stron – mówi prezes łódzkiego lotniska. Jak dodaje, odległość z Warszawy do Łodzi i z Warszawy do Radomia jest porównywalna. – Nie mamy ambicji być lotniskiem zapasowym dla Warszawy, to nie jest rola łódzkiego lotniska – przekonuje Midera.

Prezes Łódź Airport podkreśla, że w sprawie toczącej się dyskusji o lotnisku zapasowym dla Okęcia, prezydent Łodzi Hanna Zdanowska wysłała do Ministerstwa Infrastruktury list intencyjny. W odpowiedzi, z resortu nadeszły pytania doprecyzowujące: co trzeba zrobić i jakie koszty ponieść, aby lotnisko w Łodzi mogło pomieścić około 20 mln pasażerów. Lotnisko dokonało wówczas symulacji, a wyliczenia miały oszacować koszty rozwoju łódzkiego lotniska na niecałe 500 mln zł. – Nie wiem, czy to byłby dobry pomysł, żeby lotnisko w tym miejscu przygotowywać do obsługi 20 mln pasażerów. To jest port międzynarodowy, ale regionalny. Taka jest jego rola – dodaje Midera.

Róbmy swoje

Anna Midera zaznacza, że port lotniczy trzyma się strategii przyjętej w zeszłym roku. Dokument został zaaprobowany przez radę nadzorczą, a plan rozwoju łódzkiego lotniska obejmuje najbliższe pięć lat. Władze portu skupiają się obecnie właśnie na realizacji jego postulatów. – Wprowadzenie nowego kierunku i nowe kierunki czarterowe pokazują, że nie jesteśmy skazani na zapomnienie. Jest miejsce dla nas na rynku – dodaje w rozmowie z Rynkiem Lotniczym, nawiązując do uruchomionego niedawno połączenia Lufthansy: z Łodzi do Monachium.

Jednocześnie tempa nabierają prace nad projektem Centralnego Portu Komunikacyjnego. W tym tygodniu odbyło się kolejne spotkanie pełnomocnika ds. inwestycji, Mikołaja Wilda, z mieszkańcami Baranowa. Lotnisko miałoby powstać między Łodzią a Warszawą, a jego rozruch planowany jest na 2027 rok. Taka bliskość z portem lotniczym w Lublinku stanowczo zmieniłaby rozkład sił lotniczych w regionie. Władze łódzkiego lotniska zdają się jednak na razie na tym nie koncentrować.

– Do momentu, kiedy pierwsza łopata nie zostanie wbita przy budowie CPK, nie będziemy zaprzątać sobie tym głowy. Jeżeli w ciągu pięciu lat będą miały miejsce konkretne wydarzenia: studium wykonalności czy wysiedlenia pod budowę CPK, zaczniemy się zastanawiać nad funkcją łódzkiego lotniska – podsumowuje Anna Midera.

Centrum biznesowe

Na lotnisku w Łodzi otwarto w tym tygodniu centrum lotnictwa biznesowego. Bartolini Air, największy w Europie Centralnej ośrodek szkolenia pilotów, uruchomił w Łodzi dwa nowe projekty. Oferuje prywatne podróże powietrznymi taksówkami, których Łódź będzie siedzibą i tworzy centrum lotów biznesowych. Baza lotnictwa obejmować będzie pełne zaplecze hangarowe i serwisowe, a jej atutem jest dogodna lokalizacja w sercu Polski.

Jak mówią władze Bartolini Air, Łódź jest pożądaną lokalizacją dla międzynarodowych firm szukających nowej siedziby w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jednym z czynników, które są dla inwestorów szczególnie ważne, ma być centralne położenie oraz fakt posiadania lotniska zlokalizowanego zaledwie 15 minut od centrum miasta, które gwarantują łatwy dostęp do wszystkich największych ośrodków biznesowych w Polsce i Europie. Obok rozwijających się regularnych i czarterowych połączeń, ważna jest oferta lotnicza skierowana do biznesu.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Centrum lotnictwa biznesowego w Łodzi

Biznes i przemysł

Centrum lotnictwa biznesowego w Łodzi

inf. pras./ Redakcja 21 maja 2018

Ryanair poleci z Łodzi do Aten

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair poleci z Łodzi do Aten

inf. pras. 13 maja 2018

Kontrowersje wokół Radomia. Leman: Lotnisko damy tutaj, niech stoi wśród zieleni

Infrastruktura i lotniska

Kontrowersje wokół Radomia. Leman: Lotnisko damy tutaj, niech stoi wśród zieleni

Michał Leman 06 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS