Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Michael O’Leary krytycznie o CPK. Irlandczyk otrzymał odpowiedź


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2021-09-23 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Centralny Port Komunikacyjny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Michael O’Leary krytycznie o CPK. Irlandczyk otrzymał odpowiedź
fot. CPK (Zaha Hadid Architects)
Plan budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego nie jest szalony, ale to inwestycja przemyślana, oparta na liczbach i opłacalna dla polskiej gospodarki, a niekoniecznie dla Ryanaira. Tak przedstawiciele Portu Solidarność odpowiadają na zarzuty szefa taniego przewoźnika z Irlandii. Michael O’Leary według CPK bardzo lubi szokować, a wygłaszając nieprawdziwe tezy niezmiennie forsuje interes swojej linii lotniczej i jest w tym bardzo konsekwentny.
– W przypadku CPK żadnej analogii z lotniskiem w Berlinie nie ma i nie będzie. Dlaczego nie? CPK to port przesiadkowy, którego głównym przewoźnikiem będzie polski LOT. Z kolei Berlin-Brandenburg to
lotnisko dla połączeń point-to-point. Przypominam, że huby Lufthansy we Frankfurcie i Monachium, a nie w Berlinie – podkreślił Konrad Majszyk, rzecznik CPK. 

Przedstawiciel Portu Solidarność przypomniał, że celem projektu jest budowa hubu, który pozwoli wygenerować i obsłużyć ruch przesiadkowy. Chodzi przy tym o ruch znacznie większy niż przed pandemią na Lotnisku Chopina, kiedy warszawski port był na granicy przepustowości, a LOT-owi i innym przewoźnikom brakowało slotów, żeby uruchamiać w falach nowe połączenia. Modlin i lotniska regionalne to z kolei połączenia docelowe (point-to-point). Jak zapewnia Majszyk na takie lotniska też jest miejsce na rynku i jest też miejsce dla tzw. tanich przewoźników, a przykłady ze świata pokazują, że oba segmenty: hubowy i docelowy, mogą współistnieć z korzyścią dla pasażerów.

– W największym skrócie: przewoźnicy regularni, np. LOT, korzystają z hubów, a przewoźnicy niskokosztowi, np. Ryanair, z portów point-to-point. Stąd wynika fundamentalna rozbieżność interesów i brak entuzjazmu Michaela O’Leary'ego dla planów budowy Lotniska Solidarność. Jakoś musimy z tym żyć i z naszych planów z powodu krytyki prezesa Ryanaira nie zrezygnujemy – zaznaczył Majszyk. 

Według rzecznika CPK idea duoportu: postulowanego przez Ryanaira współdziałania Chopina i Modlina, czyli idąc dalej operowania przez LOT z dwóch lotnisk - już niedługo znów za ciasnego Chopina i rozbudowywanego Modlina (zakładając że w ogóle taka rozbudowa byłaby możliwa, biorąc pod uwagę m.in. kwestie środowiskowe), nie ma absolutnie biznesowego sensu.

– Model duoportu uniemożliwia budowę lotniska przesiadkowego. Żaden pasażer nie będzie chciał się przesiadać z jednego samolotu na drugi, jeżdżąc między dwoma lotniskami: Chopinem i Modlinem. Co zrobiłby taki potencjalny pasażer duportu Chopin-Modlin? Otóż wybrałby konkurencyjne połączenie z innych hubów: np. Frankfurtu, Monachium, Amsterdamu, Paryża-De Gaulle’a czy Londynu-Heathrow – wyjaśnił Majszyk. 

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair odbiera pierwszego B737-8200 Gamechanger (kiedyś MAX)

Biznes i przemysł

Ryanair odbiera pierwszego B737-8200 Gamechanger (kiedyś MAX)

simetra 16 czerwca 2021

O’Leary: Dzięki nowym MAX-om wypełnimy lukę na rynku

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: Dzięki nowym MAX-om wypełnimy lukę na rynku

Roman Czubiński 09 grudnia 2020

 

Airbus: Latanie flotą mieszaną dla A320 i A380 zatwierdzone w Japonii

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Latanie flotą mieszaną dla A320 i A380 zatwierdzone w Japonii

17 października 2021

PLAY doleci wiosną do trzech kolejnych miast Skandynawii

Pasażer i linie lotnicze

PLAY doleci wiosną do trzech kolejnych miast Skandynawii

17 października 2021

Airbus: Trzeci i ostatni A380 dla All Nippon Airways dostarczony

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Trzeci i ostatni A380 dla All Nippon Airways dostarczony

16 października 2021

Volotea uruchomi dziewiątą krajową trasę z francuskiego Lille

Pasażer i linie lotnicze

Volotea uruchomi dziewiątą krajową trasę z francuskiego Lille

16 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5