Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Mesa Airlines zamówi do 100 Mitsubishi SpaceJet M100


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-09-06 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mesa Airlines zamówi do 100 Mitsubishi SpaceJet M100
Mitsubishi SpaceJet M90 podczas Paris Air Show 2019fot. Piotr Bożyk
Mitsubishi Aircraft Corporation ogłosiło wczoraj (5 września), że podpisało memorandum (MOU) z Mesa Airlines dotyczącym rozpoczęcia formalnych negocjacji w sprawie zakupu 100 samolotów Mitsubishi SpaceJet M100.
Można stwierdzić, że zaprezentowany w tym roku podczas Paris Air Show 2019 ambitny plan rozwoju regionalnego samolotu Mitsubishi, przynosi pierwsze efekty na rynku amerykańskim. Ostatnie MOU zostało ogłoszone na stoisku Mitsubishi Aircraft Corporation America podczas corocznej konferencji Regional Airline Association (RAA), któraw tym roku odbyła się w Nashville. Przyszłe zamówienie obejmuje 50 zamówionych samolotów tzw. firm wraz z prawami zakupu kolejnych 50 maszyn M100.

- Opracowując rodzinę Mitsubishi SpaceJet, wiedzieliśmy, że zmieniliśmy sposób myślenia pasażerów i linii lotniczych o podróżach regionalnych. Wybór SpaceJet M100 przez Mesa Airlines potwierdza, że ​​nasze samoloty spełniają obecne i przyszłe potrzeby w tej branży oraz że linie lotnicze są gotowe do kontynuowania naszych dyskusji na temat zmian dla amerykańskiego rynku regionalnego - powiedział Hisakazu Mizutani, prezes Mitsubishi Aircraft Corporation.

SpaceJet, wprowadzony na rynek jako Mitsubishi Regional Jet (MRJ), jest opóźniony kilka lat. Pierwsza dostawa do All Nippon Airways, które są pierwszym klientem tzw. launch customer, jest obecnie planowana na połowę 2020 r., czyli ponad trzy lata po oczekiwanym debiucie SpaceJeta pod koniec 2017 r. SpaceJet (MRJ) będzie produkowany w dwóch wariantach: M100 (dawny MRJ70), mieszczącym od 65 do 88 pasażerów, oraz M90 (dawny MRJ90), mieszczącym od 76 do 92 pasażerów, w zależności od konfiguracji pokładu. Samolot napędzany jest przez silniki Pratt & Whitney PW1217G, czyli odrzutowe jednostki w nowej technologii turbowentylatorowej z przekładnią Geared Turbofan. Silniki z tej samej rodziny są oferowane m.in. w samolotach airbus A220 i A320neo oraz embraerach E-Jet E-2. Nowy samolot posiada też przestronną kabinę w układzie 2-2. Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku pierwsze maszyny w końcu trafią do linii lotniczych, a wtedy czas pokaże, czy SpaceJet zyska więcej zamówień, które obecnie są na poziomie 213 zamówionych maszyn wraz ze 194 opcjach i wszystkie dotyczą większego modelu M90.

- Główni amerykańscy przewoźnicy szukają samolotu, który pozwoli im zapewnić na pokładzie spójne i luksusowe wrażenia pasażerom, od regionalnych do dalekodystansowych flot. Z jego dużą kabiną, komfortem, nową technologia i niskimi kosztami eksploatacji, Mitsubishi SpaceJet M100 może zaoferować najwyższą jakość w ramach klauzuli scope - powiedział Jonathan Ornstein, prezes i dyrektor generalny Mesa Air Group, Inc.

Mesa Air Group to firma do której należą linie lotnicze Mesa Airlines, Go!, Kunpeng Airlines. Mesa w USA lata jako regionalny partner American Airlines i United Airlines. Z flotą ponad 145 samolotów Mesa jest jednym z większych regionalnych przewoźników lotniczych na świecie. Obecnie flota Mesa Airlines składa się ze 145 samolotów: jednego bombardiera CRJ100, 20 CRJ700, 64 CRJ900 oraz 60 embraerów E175.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
SAS przenosi loty do Los Angeles ze Sztokholmu do Kopenhagi

Pasażer i linie lotnicze

SAS przenosi loty do Los Angeles ze Sztokholmu do Kopenhagi

Aleksander Domański 06 września 2019

Powrót lotów pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą

Pasażer i linie lotnicze

Powrót lotów pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą

Aleksander Domański 05 września 2019

Kuwait Airways odebrały pierwszego A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Kuwait Airways odebrały pierwszego A320neo

Piotr Bożyk 06 września 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5