Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Maroko niedostępne dla lotów międzynarodowych do 31 stycznia


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-12-28 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Maroko niedostępne dla lotów międzynarodowych do 31 stycznia
fot. Royal Air Maroc
Marokański Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował o przedłużeniu zamknięcia krajowej przestrzeni powietrznej do północy 31 stycznia 2022 roku. Powodem jest oczywiście wzrost zakażeń wariantem omikron koronawirusa SARS-CoV-2.
Najmocniej dotknięte zakazem linie lotnicze Royal Air Maroc odwołały natychmiast wszystkie rejsy międzynarodowe do 1 lutego. Realizowane będą jedynie loty pilnej potrzeby z Maroka do Belgii, Francji, Hiszpanii, Mauretanii oraz Włoch.

Royal Air Maroc gwarantuje klientom zwroty pieniędzy za dokonane rezerwacje na rejsy w tym czasie. Narodowy przewoźnik Maroka nie będzie także pobierać dodatkowych opłat za zmiany dat wylotów aż do 31 października przyszłego roku.

Royal Air Maroc na początku przyszłego miesiąca skupią się siłą rzeczy na krajowych połączeniach. Przewoźnik z Afryki Północnej oferuje loty do dziewiętnastu miejsc docelowych w Maroku. Głównym hubem jest Casablanca, ale istotną rolę odgrywają również węzły w Agadirze, Essaouirze, Fezie, Rabacie, Marrakeszu, Tangerze, Tetouan i Wadżdzie.

Narodowy przewoźnik Maroko przynajmniej do 1 lutego nie doleci do kilkudziesięciu destynacji w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, które są w jego sieci połączeń. Ponadto nadal zawieszone pozostaną transatlantyckie rejsy do Rio De Janeiro i Sao Paulo w Brazylii oraz do Montrealu, Nowego Jorku i Waszyngtonu w Stanach Zjednoczonych. Przed wybuchem pandemii oferowane były jeszcze loty do Miami, ale największe miasto Florydy zostało wycofane z siatki połączeń linii lotniczych z Afryki Północnej.

Flota Royal Air Maroc składa się aktualnie z 51 samolotów. Ponad połowa z nich, bowiem 30 odrzutowców, to boeingi 737-800. Flotę wąskokadłubowców uzupełnia sześć turbośmigłowych ATR 72-600, cztery embraery E190, a także dwa boeingi 737 MAX 8. Długodystansowe trasy narodowy przewoźnik Maroka obsługuje z pomocą dziewięciu szerokokadłubowych Dreamlinerów. Pięć z nich to wersja 787-9, a pozostałe cztery to wersja 787-8.   

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ekspansja Royal Air Maroc w Europie. Najwięcej tras zyskał Fez

Pasażer i linie lotnicze

Ekspansja Royal Air Maroc w Europie. Najwięcej tras zyskał Fez

Rafał Dybiński 07 lipca 2021

Royal Air Maroc odebrał pierwszego Boeinga 787-9 Dreamliner

Biznes i przemysł

Royal Air Maroc odebrał pierwszego Boeinga 787-9 Dreamliner

Piotr Bożyk 17 grudnia 2018

Royal Air Maroc wstąpi do sojuszu oneworld

Pasażer i linie lotnicze

Royal Air Maroc wstąpi do sojuszu oneworld

Piotr Bożyk 10 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5