Marcel Klinowski został członkiem Zespołu Doradczego Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wcześniej pełnił funkcję prezesa Fundacji Projektów Obywatelskich. Zespół Doradczy, powołany przez pełnomocnika rządu ds. CPK, funkcjonuje od 6 lipca 2017 roku.
Marcel Klinowski jest formalnie pracownikiem Departamentu Lotnictwa w Ministerstwie Infrastruktury oddelegowanym do wsparcia sekretarza stanu Mikołaja Wilda przy CPK i inwestycjach towarzyszących. Stąd też został powołany do Zespołu Doradczego przy pełnomocniku rządu ds. CPK w ramach obowiązków w MI.
Zespół pełni funkcję wsparcia merytorycznego dla Mikołaja Wilda, pełnomocnika rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jak czytamy na stronie Ministerstwa Infrastruktury, chodzi o pomoc w „zakresie przygotowania i nadzoru nad realizacją inwestycji, w tym: przygotowywania lub merytorycznej oceny przedłożonych pełnomocnikowi analiz prawnych, technicznych lub ekonomicznych dotyczących przygotowania oraz realizacji inwestycji; opiniowania założeń inwestycji oraz najpilniejszych działań koniecznych do jej przeprowadzenia; przygotowywania propozycji koniecznych zmian legislacyjnych oraz zmian w rządowych dokumentach strategicznych; współpracy Pełnomocnika z innymi podmiotami; opracowania polityki informacyjnej”.
Zespół Doradczy liczy 13 członków, wśród nich są Mariusz Szpikowski, prezes PPL oraz Michał Fijoł, członek zarządu spółki Polskich Linii Lotniczych LOT. Pełna lista stałych członków Zespołu jest dostępna
tutaj.
W związku z rekonstrukcją rządu Mikołaj Wild jako pełnomocnik ds. CPK
został również sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Zacieśnienie współpracy przedstawiciela rządu z resortem transportu ma przyspieszyć wdrażanie przyjętej na początku listopada uchwały o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Pierwszy terminal CPK jest szykowany na 50 mln pasażerów. Cały obiekt, z uwzględnieniem rozbudowy, ma mieć możliwość obsługi ponad 100 mln pasażerów w ciągu roku. Jak wiadomo, pierwsza faza inwestycji ma kosztować od 31 do 35 mld zł. Według pierwotnych założeń specustawa miała wejść w życie pod koniec 2017 roku, datę tę przesunięto na pierwszy kwartał 2018 roku.