Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Malepszak: Przywracamy do życia projekt linii Y do CPK [Wideo]


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-10-21 11:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Przywracamy do życia projekt Y, czyli linii kolejowej, łączącej Warszawę z CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem. To nasza kluczowa oś komunikacyjna wschód – zachód – mówi w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy Piotr Malepszak, p.o. prezesa spółki Centralny Port Komunikacyjny.
Bardzo istotnym komponentem Centralnego Portu Komunikacyjnego, jako jednego z ważniejszych europejskich hubów, jest powstanie tras kolejowych do lotniska – 1600 km nowych torów. Od momentu ogłoszenia inwestycji koordynatorzy projektu i Ministerstwo Infrastruktury utrzymywali, że pierwszy samolot pasażerski z Portu Solidarność wystartuje na jesieni 2027 roku.

Pomimo deklarowanego terminu oddania całej infrastruktury do użytku, wygląda na to, że pewnych przesunięć nie da się uniknąć. Kilka dni temu prezes Polskich Linii Lotniczych LOT, Rafał Milczarski – CPK ma być bowiem hubem narodowego przewoźnika – powiedział, że pełna infrastruktura kolejowa powstanie do 2029 roku. „2027 rok nigdy nie był terminem ostatecznym” – stwierdził prezes LOT-u.

Spółka zajmująca się realizacją megalotniska nie zwalnia jednak tempa. – To co już uruchomiliśmy krótko po otrzymaniu dokapitalizowania to pierwszy przetarg na umowy ramowe na rozpoczęcie procesu inwentaryzacji środowiskowej. Przywracamy do życia projekt Y, czyli linii łączącej Warszawę z CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem. To nasza kluczowa oś komunikacyjna wschód – zachód. Wracamy tutaj do studium – chcemy wykorzystać to wykonane 10 lat temu, także do budowy naszych linii – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Piotr Malepszak, p.o. prezesa CPK. Jak dodaje, spółka zakłada także „pewne modyfikacje” w przebiegu linii.

– Jeśli chodzi o priorytety, myśląc o inwentaryzacji i realizacji, trzeba wziąć pod uwagę elementy, które będą zasilaczami lotniska – opowiada Malepszak. Chodzi o linie: CMK północ – ta linia jest powrotem do koncepcji lat 70., który nie został zrealizowany. – To też byłaby linia zmodyfikowana w innym przebiegu w siatce osadniczej, stąd po pierwsze podstawowe zasilacze mogące gromadzić jak największe potoki pasażerskie – tłumaczy.

Jak dodaje, projekt Y już od wielu lat jest osadzony w projektach unijnych jako sieć bazowa do zbudowania do 2030 roku. – Mamy mocne oparcie już w tej 400-kilometrowej linii, którą zdeklarowaliśmy się jako kraj zbudować do 2030 roku – podsumowuje prezes spółki CPK.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CPK: Kolejna faza rozmów z przewoźnikami

Prawo i polityka

CPK: Kolejna faza rozmów z przewoźnikami

Łukasz Malinowski 20 października 2019

Maciej Kaczorek (CPK): Przy dowozie do lotniska stawiamy na transport publiczny

Infrastruktura i lotniska

Maciej Kaczorek (CPK): Przy dowozie do lotniska stawiamy na transport publiczny

Aleksander Domański 19 października 2019

Milczarski: Sieć kolejowa do CPK w 2029. „Rok 2027 nigdy nie był terminem ostatecznym”

Infrastruktura i lotniska

Milczarski: Sieć kolejowa do CPK w 2029. „Rok 2027 nigdy nie był terminem ostatecznym”

Emilia Derewienko, współpraca: Łukasz Malinowski 16 października 2019

 

Modlin: Rok bez inwestycji i nowych linii

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Rok bez inwestycji i nowych linii

28 października 2019

LOT: Tegoroczna zimowa siatka większa o 11 proc.

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Tegoroczna zimowa siatka większa o 11 proc.

28 października 2019

Blue Panorama planuje rebranding. Wkrótce poleci jako Luke Air

Pasażer i linie lotnicze

Blue Panorama planuje rebranding. Wkrótce poleci jako Luke Air

27 października 2019

Drukair odebrał pierwszego ATR-a 42-600

Pasażer i linie lotnicze

Drukair odebrał pierwszego ATR-a 42-600

27 października 2019

Lilium Jet: Elektryczny pionowzlot wejdzie na rynek w 2025 r.

Biznes i przemysł

Lilium Jet: Elektryczny pionowzlot wejdzie na rynek w 2025 r.

27 października 2019

15. Dreamliner dla LOT-u (SP-LSG) coraz bliżej dostawy

Pasażer i linie lotnicze

15. Dreamliner dla LOT-u (SP-LSG) coraz bliżej dostawy

26 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5