Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Malaysia modernizuje flotę. Linia kupuje 20 airbusów A330neo


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-08-15 13:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Malaysia modernizuje flotę. Linia kupuje 20 airbusów A330neo
Fot. Airbus Media
Malaysia Aviation Group (MAG), spółka matka Malaysia Airlines, poinformowała dziś (15 sierpnia), że wybrała samoloty A330neo do programu odnowy floty szerokokadłubowej przewoźnika. Wstępna umowa obejmuje pozyskanie 20 samolotów A330-900, przy czym 10 zostanie zakupionych bezpośrednio od Airbusa, a 10 będzie leasingowanych od firmy Avolon.
O tym, że Malaysia wybierze A330neo informowaliśmy tutaj. Ogłoszenie nastąpiło podczas specjalnej konferencji w Kuala Lumpur, w którym uczestniczyli prezes MAG Izham Ismail oraz dyrektor handlowy Airbusa i szef działu międzynarodowego Christian Scherer, którzy podpisali protokół ustaleń (MoU) dotyczący samolotów, które zostaną zamówione w Airbusie. Podczas uroczystości podpisano również umowy z producentem silników Rolls-Royce i leasingodawcą firmą Avolon.

Transakcja obejmuje także 20 praw do zakupu A330neo, co ma zapewnić całej grupie Malaysia elastyczność w realizacji przyszłych możliwości rozwoju floty. MoU obejmuje również zakup zapasowych silników Trent 7000 oraz usług serwisowych w ramach Rolls-Royce TotalCare. Dostawy nowych samolotów rozpoczną się w trzecim kwartale 2024 r. i potrwają do końca 2028 r.

- Po obszernej ocenie technicznej i bardzo dokładnym procesie wyboru, jesteśmy zachwyceni osiągnięciem strategicznego porozumienia z naszymi partnerami w sprawie odnowienia naszej floty szerokokadłubowej poprzez zakup 20 samolotów A330neo. Innowacyjne, efektywne kosztowo i skuteczne podejście oferuje właścicielom floty całościowe rozwiązanie, które jest opłacalne finansowo dla MAG, ponieważ zapewniamy sobie niższą i stabilną bazę kosztową oraz finansowanie pomocnicze - powiedział Izham Ismail, prezes Malaysia Aviation Group.

Napędzane najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000, A330neo dołączą do floty przewoźnika składającej się z sześciu samolotów A350-900 i stopniowo zastąpią 21 maszyn A330ceo. Przewoźnik będzie obsługiwał A330neo w swojej siatce połączeń obejmującej Azję, Pacyfik i Bliski Wschód. Malaysia Airlines skonfiguruje swoje A330neo dla 300 pasażerów w dwóch klasach podróży: biznes i ekonomicznej.

- Zakup A330neo jest naturalnym przejściem od naszej obecnej floty A330ceo. A330neo nie tylko zapewni modernizację floty i zwiększoną wydajność operacyjną, ale także spełni cele środowiskowe dzięki zmniejszeniu zużycia paliwa na jedno miejsce, przy zachowaniu bezpieczeństwa i komfortu pasażerów. Jest to znaczący kamień milowy, ponieważ MAG zmierza w kierunku pomyślnej realizacji naszego Długoterminowego Planu Biznesowego 2.0, aby zająć pozycję wiodącej Grupy świadczącej usługi lotnicze w regionie - dodał Ismail.

Flota linii Malaysia

Obecnie flota Malaysia Airlines składa się z 80 samolotów: sześciu airbusów A330-200, 15 A330-300, trzech A330F, sześciu A350-900, sześciu A380 (które chce sprzedać) oraz 44 boeingów B737-800. Linia obecnie oczekuje na wymianę floty wąskokadłubowej i dostawę 50 B737 MAX: 40 B737 MAX 8 i 10 B737 MAX 10.

A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km). Airbus sprzedał 273 maszyny A330neo: 11 A330-800neo oraz 262 A330-900neo. Producent z Tuluzy do tej pory dostarczył 77 A330neo: cztery A330-800 oraz 73 A330-900.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Malaysia Airlines planują zamówienie airbusów A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Malaysia Airlines planują zamówienie airbusów A330neo

Avgeek 14 sierpnia 2022

Boeingi 737 MAX mogą znów latać nad Malezją

Prawo i polityka

Boeingi 737 MAX mogą znów latać nad Malezją

Rafał Dybiński 03 września 2021

 

Problemy Polaków w 1. klasie Deutsche Bahn

Pasażer i linie lotnicze

Problemy Polaków w 1. klasie Deutsche Bahn

28 września 2022

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Pasażer i linie lotnicze

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

28 września 2022

Lublin: Więcej lotów do Turcji w 2023 roku

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Więcej lotów do Turcji w 2023 roku

28 września 2022

LOT. Pierwsze loty z Radomia 28 kwietnia. Znamy rozkład

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Pierwsze loty z Radomia 28 kwietnia. Znamy rozkład

28 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5