Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa bliżej końca przejęcia Alitalii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ ch-aviation.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa bliżej końca przejęcia Alitalii
fot. Maarten Visser, Wikimedia
Grupa negocjatorów Lufthansy odwiedzi Rzym, by omówić szczegóły przejęcia Alitalii. Nierozstrzygnięta pozostaje kwestia zwolnień pracowników po planowanym połączeniu – podaje ch-aviation.com, powołując się na włoską gazetę Il Messaggero.

Niemiecka linia jest najbardziej prawdopodobnym kandydatem do przejęcia Alitalii po tym, jak włoski rząd odrzucił oferty easyJet i amerykańskiego funduszu Cerberus. Władze uznały, że tylko oferta Lufthansy może zapewnić długoterminowy rozwój Alitalii. Jeden z pomysłów Lufthansy na Alitalię dotyczył ukierunkowania linii na model biznesowy „NewAlitalia”, który mogłby rozwinąć długoterminowe perspektywy ekonomiczne koncernu.

Przewoźnik chce kupić włoskiego przewoźnika za 250 milionów dolarów. Zamierza zmniejszyć flotę Alitalii ze 115 do 90 samolotów i skupić się na rozwoju dalekosiężnych operacji z lotniska Rzym-Fiumicino. Port jest piątym głównym hubem grupy po Frankfurcie, Monachium, Wiedniu i Zurychu.

Według Il Messaggero, włoski rząd chciałby zakończyć negocjacje do końca stycznia, co najmniej na dwa miesiące przed wyborami parlamentarnymi. Chociaż oferta Lufthansy jest satysfakcjonująca na wielu poziomach, to kością niezgody pozostają proponowane cięcia kosztów zatrudnienia. Z liczącej 8 tys. pracowników koncern planuje zostawić 6 tys. członków załogi.

Włoski rząd zaakceptował potrzebę zwolnień, jednak zaapelował, by dotknęła ona mniej niż tysiąca pracowników. Carstenowi Spohrowi, prezesowi Lufthasy, nie spieszy się zbytnio do rychłego zakończenia negocjacji, dlatego spekuluje się, iż mogą się one przedłużyć do czasu utworzenia nowego rządu po wyborach. Potencjalna transakcja obejmowałaby również wydzielenie niektórych slotów Alitalii w lotniskach Rome Fiumicino i Milan Linate. 

Narodowy przewoźnik Włoch od wielu miesięcy nie mógł porozumieć się ze swoimi pracownikami. Załodze zaproponowano cięcia w pensjach i ograniczenia w zatrudnieniu w zamian za uratowanie firmy przed upadłością. Pomimo procesu restrukturyzacji, spółka była trwale deficytowa. Sprawie sprzedaży Alitalii przyglądamy się tutaj
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

Oferta Lufthansy na Alitalię „najbardziej obiecująca”

Biznes i przemysł

Oferta Lufthansy na Alitalię „najbardziej obiecująca”

Magdalena Wosińska 17 kwietnia 2018

Wizz Air zainteresowany Alitalią, ale tylko na krótkich i średnich trasach

Biznes i przemysł

Air France nie będzie walczyć o Alitalię

Biznes i przemysł

Air France nie będzie walczyć o Alitalię

Magdalena Wosińska 15 stycznia 2018

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

Oferta Lufthansy na Alitalię „najbardziej obiecująca”

Biznes i przemysł

Oferta Lufthansy na Alitalię „najbardziej obiecująca”

Magdalena Wosińska 17 kwietnia 2018

Wizz Air zainteresowany Alitalią, ale tylko na krótkich i średnich trasach

Biznes i przemysł

Air France nie będzie walczyć o Alitalię

Biznes i przemysł

Air France nie będzie walczyć o Alitalię

Magdalena Wosińska 15 stycznia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5