Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air France nie będzie walczyć o Alitalię


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-01-15 10:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air France nie będzie walczyć o Alitalię
fot. Alitalia
KLM, wchodzące w skład holdingu Air France-KLM zaprzeczyły, że złożyły ofertę przejęcia Alitalii. Co ważne, kilka dni wcześniej informację o ich kandydaturze poinformował media włoski minister rozwoju gospodarczego Carlo Calenda.
Francusko-holenderska grupa przewoźników oświadczyła, że nie brała udziału w procesie sprzedaży Alitalii, nie miała też dostępu do żadnych poufnych informacji. Szef resortu rozwoju w zeszłym tygodniu podał natomiast, że zainteresowani nabyciem Alitalii są amerykański prywatny fundusz Cerberus, niemiecka Grupa Lufthansa i Air France z niskokosztowym przewoźnikiem EasyJet.

Podczas wywiadu w telewizji La7, Calenda wspomniał także, że włoski rząd nadal planuje zakończyć proces sprzedaży Alitalii przed wyborami powszechnymi, które mają się odbyć 4 maja. Gazeta Il Messaggero podaje termin styczniowy, jednak wydaje się on coraz mniej prawdopodobny.

Spółka, która w czasie 70-letniej historii działalności nie wypracowała zysku, jest w trakcie restrukturyzacji. Kupnem połowy Alitalii do tej pory zainteresowana była Lufthansa. Niemiecki przewoźnik zaproponował 250 mln euro za przejęcie części floty i 6 tys. załogi. Zgodnie z ustaleniami niemiecka linia chce zachować ok. 100 samolotów z liczącej 123 maszyny floty Alitalii. Lufthansa nie chce przejąć natomiast usług naziemnych, jedynie odchudzoną wersję Alitalii. Chociaż oferta jest satysfakcjonująca na wielu poziomach, to kością niezgody pozostają proponowane cięcia kosztów zatrudnienia. 

Linie Carstena Spohra  ponoć coraz bardziej dystansują się od niewypłacalnej Alitalii. W swoich roszczeniach żądają, by przewoźnik przeprowadzi gruntowną restrukturyzację. W grę miałyby tu wchodzić zmniejszenie floty i obcięcie zatrudnienia. – Jest jeszcze wiele do zrobienia, zanim Lufthansa będzie w stanie w pełni przejść do następnej fazy procesu – miał według Reutersa stwierdził Spohr.

China Eastern Airlines w zeszłym roku nabył 10 proc. holdingu Air France-KLM. Zawarta umowa ma pozwolić francusko-holenderskim liniom na uzyskanie pozycji lidera w Szanghaju, najważniejszym rynku w Chinach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Alitalia: Wkrótce negocjacje w sprawie sprzedaży aktywów przewoźnika

Pasażer i linie lotnicze

Alitalia: Wkrótce negocjacje w sprawie sprzedaży aktywów przewoźnika

Justyna Urbaniak 09 stycznia 2018

Lufthansa bliżej końca przejęcia Alitalii

Biznes i przemysł

Lufthansa bliżej końca przejęcia Alitalii

Magdalena Wosińska 15 grudnia 2017

Lufthansa: 250 mln euro za połowę Alitalii

Biznes i przemysł

Lufthansa: 250 mln euro za połowę Alitalii

Magdalena Wosińska 17 listopada 2017

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5