Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa: Przychody na plusie. Grupa przewiezie 20 tys. pasażerów do domu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa: Przychody na plusie. Grupa przewiezie 20 tys. pasażerów do domu
fot. Piotr Bożyk
Niemiecka grupa Lufthansa zaprezentowała wyniki finansowe za 2019 rok. Wynika z nich, że linie zanotowały niewielki przychód rok do roku, ale i znaczny spadek zysków netto. Linie z grupy zajmują się teraz zwożeniem pasażerów do domów, w związku z pandemią koronawirusa i zamknięciem granic – łącznie będzie to około 20 tys. ludzi na 140 rejsach.

Wyniki finansowe

Przychody Grupy Lufthansa w 2019 roku wzrosły o 2,5 proc. do 36,4 mld euro (rok wcześniej było to 35,5 mld euro). Skorygowana marża EBIT wyniosła 5,6 proc. (rok wcześniej: 8 proc.). Skonsolidowany zysk netto spadł o 44 proc. do 1,2 mld euro (w poprzednim roku: 2,2 mld euro).

Jednostkowe przychody pasażerskich linii lotniczych w Grupie spadły o 2,5 proc. w 2019 roku, skorygowane o skutki kursowe, w szczególności ze względu na nadwyżkę zdolności produkcyjnych na rynkach macierzystych Grupy Lufthansa. Jednocześnie koszty jednostkowe skorygowane o skutki paliwowe i walutowe zostały zmniejszone o 1,5 proc. w 2019 roku, czwarty rok z rzędu.

W 2019 roku grupa Lufthansy zainwestowała 3,6 mld euro (w poprzednim roku było to 3,8 mld euro), z czego duża część to inwestycja w nowe samoloty. Skorygowane wolne przepływy pieniężne spadły do 203 mln euro (w 2018 – 288 mln euro) z powodu niższych zysków i wyższych podatków. Zwrot z zaangażowanego kapitału po opodatkowaniu spadł do 6,6 proc. (w roku poprzednim: 10,8 proc.).

– Grupa Lufthansy jest dobrze przygotowana finansowo, aby poradzić sobie z nadzwyczajną sytuacją kryzysową, taką jak obecna. Posiadamy na własność 86 proc. floty, która jest w dużej mierze nieobciążona i ma wartość księgową około 10 mld euro – mówi Ulrik Svensson, dyrektor finansowy grupy. Jak dodał, na walnym zgromadzeniu ma paść propozycja o zawieszeniu wypłaty dywidendy.

Zarząd Lufthansy postanowił również wczoraj znieść 20 proc. podstawowego wynagrodzenia w 2020 roku.

Prezes grupy: To stan wyjątkowy

– Rozprzestrzenianie się koronawirusa spowodowało, że cała światowa gospodarka i nasza firma znalazły się w niespotykanym dotąd stanie wyjątkowym. Obecnie nikt nie jest w stanie przewidzieć konsekwencji. Musimy przeciwdziałać tej nadzwyczajnej sytuacji drastycznymi, a czasem bolesnymi środkami – mówi Carsten Spohr, prezes zarządu grupy Lufthansa.

Prezes zwrócił uwagę na konieczność wzięcia odpowiedzialności za lotnictwo w swoich krajach. – Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby sprowadzić jak najwięcej pasażerów na dodatkowych lotach. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić łańcuchy dostaw dla wielu tysięcy przedsiębiorstw, poprzez mobilizację dodatkowej zdolności przewozowej w transporcie lotniczym. Im dłużej ten kryzys trwa, tym bardziej prawdopodobne jest, że nie można zagwarantować przyszłości lotnictwa bez pomocy państwa. Z uwagi na ogromny wpływ w związku z kryzysem związanym z pandemią koronawirusa, dzisiejsza publikacja naszych wyników za ubiegły rok obrotowy jest niestety odsunięta na bok – podsumował Spohr.

20 tysięcy pasażerów wróci do domu

Z powodu ograniczeń wjazdu do wielu krajów i załamania popytu na bilety, Grupa Lufthansa została zmuszona do drastycznych cięć w operacjach lotniczych. Air Dolomiti wykonał swój ostatni rejs w środę, 18 marca. Dzisiaj ostatni regularny lot Austrian Airlines wylądował w Wiedniu. Z wyjątkiem rejsów specjalnych, Austrian Airlines zawiesiły swoje loty do 28 marca. Linie Brussels Airlines nie będą oferować regularnych połączeń w okresie od 21 marca do 19 kwietnia.

Lufthansa zaprzestaje wykonywać loty dalekodystansowe z Monachium i będzie je początkowo wykonywać wyłącznie z Frankfurtu. SWISS będzie oferował tylko trzy tygodniowe loty dalekiego zasięgu do Newark (USA), a także znacznie skrócony rozkład lotów krótko- i średniodystansowych. Program krótkodystansowy Lufthansy również zostanie znacznie skrócony, a tylko usługi Lufthansa CityLine będą obsługiwane z Monachium. Z węzłów we Frankfurcie, Monachium i Zurychu obsługiwanych będzie tylko kilka europejskich obszarów metropolitalnych.

Taki zredukowany harmonogram będzie obowiązywał na razie do 19 kwietnia – to około 5 proc. pierwotnie planowanego programu. Około 700 z 763 samolotów grupy Lufthansy zostanie tymczasowo uziemionych.

Aby szybko sprowadzić jak najwięcej osób do domu, linie lotnicze Lufthansa Group obsługują również około 140 specjalnych lotów pomocowych na całym świecie. Poleci nimi 20 tys. pasażerów na pokładach nie tylko Lufthansy, ale także Eurowings, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines i Edelweiss.

Z kolei Lufthansa Cargo kontynuuje swój regularny program, z wyjątkiem odwołań do Chin kontynentalnych, utrzymując całą flotę frachtowców w powietrzu. Obecnie składa się ona z siedmiu Boeingów 777F, sześciu MD11F i czterech B777F. Ponadto firma bada obecnie możliwość wykorzystania samolotów pasażerskich bez pasażerów jako samolotów towarowych, wyłącznie w celu dalszego zwiększenia pojemności ładunkowej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Rafał Dybiński 23 października 2023

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Rafał Dybiński 23 października 2023

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5