Jak poinformowała Lufthansa środki z II Funduszu Stabilizacji Gospodarczej Republiki Federalnej Niemiec (EFS) w wysokości 1 mld euro zostały w całości spłacone. Po tym, jak firma spłaciła pierwszą część w październiku, z czego zaciągnięto tylko 1,5 mld euro, niewykorzystana i pozostała część również została rozwiązana. W lutym ubiegłego roku firma spłaciła pożyczkę od niemieckiego państowego banku KfW w wysokości 1 mld euro wcześniej niż oczekiwano. Oznacza to, że wszystkie niemieckie pożyczki i Ciche udziały, w tym odsetki, zostały już odpowiednio spłacone. Pod tym warunkiem ESF zobowiązał się do sprzedaży swoich udziałów w Deutsche Lufthansa AG o wartości ok. 14 proc. kapitału zakładowego najpóźniej do października 2023 r.
- W imieniu wszystkich pracowników Lufthansy chciałbym podziękować niemieckiemu rządowi i niemieckim podatnikom. W najpoważniejszym kryzysie finansowym w historii naszej firmy dali nam perspektywę na przyszłość. Dzięki temu zaoszczędziliśmy ponad 100 tys. miejsc pracy. Jesteśmy dumni, że udało nam się dotrzymać obietnicy wcześniej niż oczekiwano i spłacić niemiecką pomoc finansową.Chciałbym podziękować naszym pracownikom za ich wielkie zaangażowanie, a zwłaszcza naszym pasażerom, którzy pozostali wobec nas lojalni w tych trudnych czasach. Lufthansa mogła polegać na Niemczech, a Niemcy mogą polegać na Lufthansie. Pozostało wiele wyzwań. Naszą ambicją jest umocnienie naszej pozycji wśród wiodących światowych grup lotniczych. W tym celu będziemy konsekwentnie kontynuować restrukturyzację i transformację firmy - powiedział Carsten Spohr, dyrektor generalny Deutsche Lufthansa AG.
W czerwcu 2020 r. udziałowcy Deutsche Lufthansa AG utorowali drogę środkom stabilizacyjnym Funduszu Stabilizacji Gospodarczej (EFS) Republiki Federalnej Niemiec. Pakiet rządu niemieckiego pierwotnie przewidywał środki i
pożyczki w łącznej wysokości do 9 mld euro, z czego firma pobrała łącznie około 3,8 mld euro. Obejmuje to około 306 mln euro, dzięki którym ESF zbudował swój udział w Deutsche Lufthansa AG. Aby refinansować istniejące zobowiązania i rządowe pakiety stabilizacyjne, od jesieni 2020 r. firma podjęła różne działania w zakresie finansowania dłużnego i kapitałowego. Korzystała przy tym ze stale rosnącego zaufania rynków finansowych do przyszłych perspektyw całej grupy Lufthansy.
- Przede wszystkim chciałbym podziękować naszym inwestorom za zaufanie do naszej firmy. Bez nich tak szybkie wyjście z pożyczek nie byłoby możliwe. To zaufanie jest dla nas zobowiązaniem do konsekwentnego podążania obraną drogą. Jesteśmy zdeterminowani, aby dalej wzmacniać nasz bilans, zwiększać naszą rentowność i generować atrakcyjne zwroty kapitałowe. Wyraźnie pokazują to nasze cele finansowe opublikowane w czerwcu. Jesteśmy przekonani, że będziemy tworzyć trwałą wartość dla naszych akcjonariuszy - powiedział Remco Steenbergen, dyrektor finansowy Deutsche Lufthansa AG.
W listopadzie 2020 r. firma dokonała „powrotu” na rynkach kapitałowych z obligacją zamienną o łącznej wartości 600 mln euro i obligacją korporacyjną o wartości 1 mld euro. W lutym 2021 Deutsche Lufthansa AG
ponownie z sukcesem wyemitowała obligację na 1,6 mld euro. Kolejna emisja obligacji
nastąpiła w lipcu 2021 r. na kwotę 1 mld euro.
W październiku 2021 r. firma z sukcesem zakończyła podwyższenie kapitału. Wpływy brutto z podwyższenia kapitału wyniosły 2,2 mld euro. Wreszcie 9 listopada b r. grupa LH ponownie z sukcesem wyemitowała obligacje na kwotę 1,5 mld euro.