Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Lufthansa Group: Ponad 11 mln pasażerów w marcu


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-04-12 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa Group: Ponad 11 mln pasażerów w marcu
fot. Piotr Bożyk
W marcu 2019 linie lotnicze z grupy Lufthansa przewiozły nieco ponad 11,3 mln pasażerów, co daje wzrost o 1,7 proc. w porównaniu z marcem ubiegłego roku. Oferowanie mierzone wskaźnikiem ASK wzrosło o 4,9 proc. w stosunku do poprzedniego roku, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży o 4,1 proc.
W porównaniu z marcem 2018 r. współczynnik zapełnienia pokładu wzrósł tylko o 0,7 punktu procentowego do 80,5 proc. Wynika to częściowo z opóźnienia świąt wielkanocnych, które w ubiegłym roku przypadły w marcu. W pierwszym kwartale 2019 r. linie lotnicze z grupy Lufthansa powitały ponad 29 mln pasażerów, to o 3,1 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2018 r. Przy 77,9-proc. zapełnieniu pokładu (LF) w pierwszym kwartale było ono na takim samym poziomie jak w roku poprzednim.

Oferowanie pojemności cargo było większe od analogicznego okresu 2018 r. o 10,5 proc. Tak szybki wzrost oferowania przełożył się na spadek przewiezionego frachtu. Spadł też współczynnik wykorzystania pojemności na cargo o 7,5 punktów do 64,7 proc. W pierwszym kwartale 2019 pojemność cargo było większa od analogicznego okresu 2018 roku o 8,6 proc. Natomiast o 3 proc. spadła sprzedaż liczona w RTK (Revenue Tonne Kilometer – liczba tonokilometrów).

Wyniki poszczególnych linii

Linie sieciowe: Lufthansa, SWISS i Austrian Airlines przewiozły w marcu 8,4 mln pasażerów, tj. o 2,5 procent więcej niż w poprzednim roku. W porównaniu z 2018 r. oferowanie w marcu 2019 było wyższe o 4,4 proc., a sprzedaż zaś wzrosła o 3,2 proc. r/r. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich spadł o 1 punkt procentowy do 80,2 proc. W pierwszym kwartale 2019 r. wspomniane linie przewiozły około 22 mln pasażerów, o 3,3 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Współczynnik zapełnienia pokładu (LF) spadł o 0,1 punktu procentowego do 77,8 proc. Wynika to z 5,6 proc. wzrostu liczby oferowanych miejsc i 5,5-proc. wzrostu sprzedaży.

Hub w Wiedniu z największym wzrostem liczby pasażerów

Największy wzrost w marcu odnotowały linie LH Group latające w Wiedniu, przy wzroście liczby pasażerów o 7,0 proc. W Zurychu liczba pasażerów wzrosła o 3,6 proc., w Monachium o 2,0 proc., a we Frankfurcie o 0,7 proc. Liczba ASK wzrosła w Zurychu o 9,0 proc., w Monachium o 8,9 proc., w Wiedniu o 2,2 proc., a we Frankfurcie o 0,9 proc. W pierwszym kwartale 2019 r. liczba pasażerów wzrosła o 7,3 proc. w Wiedniu, 5,4 proc. w Zurychu, 1,9 proc. w Monachium i 1,7 proc. we Frankfurcie. W tym samym okresie liczba lotów była większa o 11,0 proc. w Monachium, 9,6 proc. w Zurychu, 6,9 proc. w Wiedniu i 1,5 proc. we Frankfurcie.

Eurowings z prawie 3 mln pasażerów

Eurowings (w tym Brussels Airlines) przewoziły w marcu 2,9 mln pasażerów. Spośród nich łącznie 2,6 mln pasażerów odbyło loty krótkodystansowe, a 295 tys. poleciało na dalekich trasach. Odpowiada to redukcji o 2,1 proc. oferowania na trasach krótkodystansowych i o 15,3 proc. na trasach dalekodystansowych w porównaniu z 2018 r. Wzrost oferowania o 7,3 proc. w marcu został zrównoważony przez wzrost sprzedaży o 8,2 proc., co spowodowało wzrost współczynnika zapełnienia pokładu o 0,7 punktu proc. do 82,1 proc. W pierwszym kwartale 2019 r. Eurowings powitało prawie 7,5 miliona pasażerów, to o 2,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wskaźnik wypełnienia wzrósł o 0,2 punktu procentowego do 78,3 proc. w ciągu pierwszych trzech miesięcy. We wspomnianym okresie oferowanie wzrosło o 9,6 proc., a sprzedaż o 9,6 proc.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa planuje zamówić samoloty wąskokadłubowe

Biznes i przemysł

Lufthansa planuje zamówić samoloty wąskokadłubowe

Piotr Bożyk 29 marca 2019

Monachium: 150 mln euro zysku lotniska

Infrastruktura i lotniska

Monachium: 150 mln euro zysku lotniska

Aleksander Domański 22 marca 2019

Lufthansa kupuje Dreamlinery i kolejne A350-900

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa kupuje Dreamlinery i kolejne A350-900

Piotr Bożyk 14 marca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5