Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Modlinie modernizuje za własne pieniądze. Trwa remont dróg kołowania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Lotnisko w Modlinie modernizuje za własne pieniądze. Trwa remont dróg kołowania
fot. Emilia Derewienko
W Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin trwa wymiana nawierzchni dwóch dróg kołowania – Alfa 1 i Bravo. Wartość inwestycji to 15 mln zł brutto. – Modernizujemy drogi kołowania całkowicie za własne pieniądze – podkreśla w rozmowie z Rynkiem Lotniczym wiceprezes zarządu lotniska, Marcin Danił. Port lotniczy od wielu miesięcy zabiega o przekonanie PPL-u, jednego z właścicieli spółki, o zgodę na zaciągnięcie kredytu na rozbudowę obiektu.

Roboty przy drogach kołowania rozpoczęły się w kwietniu tego roku i mają potrwać do września. Chodzi o wymianę 800 m nawierzchni. Jej trwałość szacowana jest na 30 lat. Port Lotniczy Warszawa-Modlin wyłożył na tę inwestycję 15 mln zł brutto (12 mln zł netto) z własnych pieniędzy. Prace realizuje Budimex. – Podczas poprzedniej modernizacji te drogi w ogóle nie były robione. To była stara, wojskowa infrastruktura, która była wcześniej częściowo połatana, ewentualnie wymieniona – jeśli to była płyta – mówi Marcin Danił, wiceprezes zarządu Modlina.

Prace idą zgodnie z zakładanym harmonogramem. – Termin realizacji to koniec września 2018 roku i zamierzamy wywiązać się z tego terminu. Nie zakładamy problemów – mówi Piotr Lewicki, przedstawiciel wykonawcy na tym kontrakcie. Prace zostały podzielone przez Budimex na cztery etapy: roboty rozbiórkowe i ziemne, branżowe (m.in. elektryczne i odwodnienie), warstwy konstrukcyjne nawierzchni oraz prace wykończeniowe. Lotnisko funkcjonuje normalnie, a roboty budowlane nie mają wpływu na operacje lotnicze. Marcin Danił dodaje, że drogi kołowania były wyłączone z użytkowania przez Urząd Lotnictwa Cywilnego w zakresie jetów.

Port Lotniczy Warszawa-Modlin bardzo potrzebuje kolejnych inwestycji, gdyż przepustowość lotniska wciąż się wyczerpuje, a chętnych do latania z niego nie brakuje. – Modlin jest według nas najlepszym rozwiązaniem jako lotnisko komplementarne. Jesteśmy jedynym w Polsce lotniskiem low costowym, skoncentrowanym na tym od samego początku, przystosowanym infrastrukturalnie do spełniania oczekiwań tanich linii. CPK ma być z kolei zbudowany dla drogich linii, z bogatą ofertą wysokiej marki. Potrzebne jest więc lotnisko dla linii niskokosztowych modelu point-to-point, jakiego oczekują Europejczycy – mówił w rozmowie z naszym portalem Piotr Okienczyc, wiceprezes zarządu.

Na wzięcie kredytu na inwestycje w Porcie nie chce jednak wyrazić zgody jeden z właścicieli lotniska, Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (PPL). – Widać, że prezes Szpikowski ma jeden cel – zamknąć lub nie pozwolić na rozwój lotniska w Modlinie. Ostatnio PPL napisał nawet pismo do ULC-u, że ULC źle bada naszą infrastrukturę lotniskową, bo w rzeczywistości jest gorzej, niż instytucja stwierdziła. Dochodzą do nas informacje, że prezes Szpikowski próbuje wykorzystać wszelkie możliwe sposoby i urzędy aby nam zaszkodzić, włącznie z Sanepidem – twierdząc, że w Modlinie jest za dużo ludzi w przeliczeniu na metr kwadratowy i powinno się zamknąć lotnisko – mówił nam Marcin Danił.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zobacz również:

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Infrastruktura i lotniska

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Roman Czubiński 17 czerwca 2021

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Infrastruktura i lotniska

Ryanair: Modlin może być drugim lotniskiem w Polsce. Nie blokujmy inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zobacz również:

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Infrastruktura i lotniska

Egis: Chcemy inwestować w lotnisko w Modlinie i zarządzać nim

Roman Czubiński 17 czerwca 2021

Struzik: Rząd blokuje rozwój Modlina. To marnotrawstwo

Infrastruktura i lotniska

Ryanair: Modlin może być drugim lotniskiem w Polsce. Nie blokujmy inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5