Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Lotnisko w Hamburgu z biometryczną odprawą Star Alliance


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-05-02 06:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotnisko w Hamburgu z biometryczną odprawą Star Alliance
fot. Hamburg Airport
Sojusz lotniczy Star Alliance dodał czwarte lotnisko, gdzie możliwa będzie biometryczna odprawa. Po portach lotniczych we Frankfurcie, Monachium i Wiedniu przyszła kolej na Hamburg. Pasażerowie zamiast korzystać z kart pokładowych będą korzystać z systemu, który wykorzystuje technologię rozpoznawania twarzy, która ułatwia bezdotykowe i samoobsługowe nadawanie bagażu, dokonanie odprawy paszportowej,dostęp do kontroli bezpieczeństwa, wstęp do saloniku biznesowego czy przejście przez procedurę skanowania do tej pory karty pokładowej, aby móc wejść na pokład samolotu. 
W związku z coraz bardziej popularną w ostatnim czasie możliwością zapewnienia bezdotykowego, higienicznego i wolnego od infekcji jakimikolwiek wirusami doświadczenia lotniskowego pasażera, zastosowanie biometrii bez wątpienia zostanie wprowadzone na jeszcze większą skalę w nadchodzących latach. Z pasażerskiego sondażu przeprowadzonego w 2021 roku przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) dowiedziano się, że 73 proc. podróżnych (ankietowanych) jest teraz gotowych udostępnić swoje dane biometryczne, w porównaniu z zaledwie 46 proc. w okresie przed rozprzestrzenieniem się
pandemii koronawirusa w 2019 roku.

Jak dotąd tylko przewoźnicy w ramach grupy Lufthansy, a konkretnie Lufthansa, SWISS i Austrian Airlines uczestniczą w systemie biometrycznej odprawy sojuszu. Star Alliance zapewnia jednak, że liczba przewoźników ma stale wzrastać.

Wystarczy raz się zarejestrować

Pasażerowie muszą zarejestrować się tylko raz za pośrednictwem aplikacji linii lotniczych lub sojuszu. Po wybraniu „Star Alliance Biometrics” wystarczy zgodzić się na udostępnienie danych z paszportu, kart lojalnościowych przewoźników i zrobienie sobie weryfikacyjnego zdjęcia. Po dokonaniu rejestracji dane pasażera znajdują się w systemach wszystkich uczestniczących linii lotniczych i portów lotniczych, które korzystają z technologii dostarczanej przez sojusz Star Alliance.

Ponadto system jest obsługiwany przez rozwiązanie biometryczne Smart Path firmy SITA. Firma posiada już infrastrukturę dostępną na ponad 460 lotniskach na całym świecie, co daje nadzieję na zastosowanie w przyszłości na szeroką skalę. Obecnie system jedynie ułatwia pasażerowi drogę do kontroli bezpieczeństwa i bramek boardingu do samolotu. Jednak wkrótce usługa zostanie rozszerzona, aby usprawnić inne punkty, gdzie pasażera styka się z pracownikami lotniska czy miejscami wielokrotnego dotyku. Zaawansowany algorytm rozpoznaje nawet osoby noszące na twarzach maski ochronne.

Lotnisko zadowolone

Mirjam Fröhlich, kierownik działu zarządzania pasażerami i bagażem na lotnisku w Hamburgu, powiedziała, że lotnisko jest usatysfakcjonowane, że technologia będzie teraz dostępna w hamburskim porcie lotniczymi. – Zwiększa to komfort pasażerów przy wejściu do kontroli bezpieczeństwa i przy bramkach odlotowych. Nowa technologia pozwala na dodatkową oszczędność czasu i sprawia, że proces kontroli w centralnych punktach na lotnisku jest jeszcze bardziej płynny. Jest to rozwiązanie całkowicie w interesie naszych pasażerów – wyznała Fröhlich.

Star Alliance Biometrics przechowuje zarejestrowany numer Frequent Flyer, maksymalnie pięć zdjęć pasażera, datę ważności paszportu, kod PIN oraz pytania bezpieczeństwa w przypadku blokady konta. Nazwa klienta nie jest przechowywana przez aplikację.

Cechy biometrii

Biometria to termin odnoszący się do unikalnych indywidualnych cech fizycznych, takich jak np. odciski palców, które można automatycznie wykorzystać do weryfikacji czyjejś tożsamości. Rozprzestrzenianie się tej technologii jest bardzo obiecujące, jeśli chodzi o wydajność po stronie pasażera w operacjach lotniskowych. Istnieje już od dłuższego czasu, ale w ostatnich latach system odpraw biometrycznych dojrzał i stał się znacznie bardziej wyrafinowany i dokładny.

W przypadku podróży lotniczych najbardziej przydatne dane biometryczne są związane z rozpoznawaniem twarzy, ponieważ wszystkie dokumenty już wykorzystane do udowodnienia czyjejś tożsamości opierają się na twarzy (paszport, prawo jazdy, dowód osobisty itp.), dzięki czemu można je łatwo zweryfikować dzięki zapisowi w aktach osobowych.

Amerykańskie linie lotnicze Delta Air Lines są pionierem w adopcji biometrii w rozwiązaniach lotniskowych. Przewoźnik z Atlanty uruchomiły pierwszy na świecie „terminal biometryczny” na międzynarodowym lotnisku Hartsfield-Jackson w Atlancie w 2018 roku. W zeszłym roku linie rozszerzyły wykorzystanie biometrii do rozpoznawania tożsamości cyfrowej dla podróżnych krajowych. Stało się to możliwe, gdyż linie zawarły wyłączne partnerstwo z TSA PreCheck. Na początku technologię wprowadzono na lotnisku Detroit Metropolitan Wayne County, a następnie na międzynarodowym lotnisku w Atlancie.

Inne lotniska, które wprowadziły możliwość weryfikacji tożsamości dzięki danym biometrycznym, to między innymi porty lotnicze Dubaj International, Tokio-Narita, Lyon-Saint-Exupéry czy Fort Lauderdale na Florydzie. Nowatorską usługę wprowadziły także amerykańskie linie lotnicze United Airlines, które zaimplementowały ją w porcie lotniczym w San Francisco, a także American Airlines, które udostępniły biometrię na lotnisku w Dallas Fort Worth. Technologia zapewnia bardziej płynne doświadczenia zarówno pasażerom, jak i liniom lotniczym. Dla przykładu, niemieckie linie lotnicze Lufthansa korzystając z biometrycznej odprawy we Frankfurcie są w stanie wpuścić wszystkich pasażerów na pokład w ciągu zaledwie 20 minut.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Niemcy: Strajk pracowników ochrony lotnisk, wiele rejsów odwołanych

Pasażer i linie lotnicze

Niemcy: Strajk pracowników ochrony lotnisk, wiele rejsów odwołanych

Rafał Dybiński 22 marca 2022

Hamburg chce dostosować lotnictwo do używania wodoru

Biznes i przemysł

Hamburg chce dostosować lotnictwo do używania wodoru

Avgeek 08 lipca 2021

 

Słowacja tnie kolejowe połączenia

Pasażer i linie lotnicze

Słowacja tnie kolejowe połączenia

18 czerwca 2022

PLL LOT już lata z Jasionki do Olsztyna

Biznes i przemysł

PLL LOT już lata z Jasionki do Olsztyna

18 czerwca 2022

Amsterdam-Schiphol ustala dzienny limit podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Amsterdam-Schiphol ustala dzienny limit podróżnych

18 czerwca 2022

Chińczycy chcą dostarczyć lokomotywy PKP Intercity

Biznes i przemysł

Chińczycy chcą dostarczyć lokomotywy PKP Intercity

17 czerwca 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5