Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Lotnisko im. Gagarina w Saratowie zainugurowało działalność (Zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-08-20 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotnisko im. Gagarina w Saratowie zainugurowało działalność (Zdjęcia)
Fot. Saratov Gagarin Airport
Lotnisko im. Gagarina w Saratowie zainugurowało działalność (Zdjęcia)
Lotnisko im. Gagarina w Saratowie zainugurowało działalność (Zdjęcia)
Lotnisko im. Gagarina w Saratowie zainugurowało działalność (Zdjęcia)
Lotnisko im. Gagarina w Saratowie zainugurowało działalność (Zdjęcia)
Lotnisko im. Gagarina w Saratowie zainugurowało działalność (Zdjęcia)
Lotnisko im. Gagarina w Saratowie zainugurowało działalność (Zdjęcia)
Lotnisko im. Gagarina w Saratowie zainugurowało działalność (Zdjęcia)
Dziś (20 sierpnia) lotami DP468 linii Pobeda​ do Moskwy Wnukowo oraz SU1357 Aerofłotu do Moskwy Szeremietiewo swoją działalność zainaugurowało nowe lotnisko w Rosji. Saratov Gagarin Airport w Saratowie po kilku opóźnieniach w realizacji inwestycji w końcu jest gotowe do obsługi pasażerów.
Testowy lot odbył się już 18 sierpnia

18 sierpnia br. nowe lotnisko w Gagarina w Saratowie obsłużyło przylot pierwszego samolotu jeszcze przed oficjalną datą otwarcia. Był nim boeing B737-800 (VP-BQY) niskokosztowej linii Pobeda, który wylądował na drodze startowej o oznaczeniu RWY 08. Maszyna przyleciała z Moskwy Wnukowo na nowe lotnisko z ponad 100 gośćmi, w tym z przedstawicielami rządu.

Decyzja o nowym porcie zapadła w 2008 r.

W czasach Związku Radzieckiego Saratów stał się jednym z największych miast w Rosji. Niestety, ponieważ obecne lotnisko znajdowało się w mieście, jego powiększenie było niemożliwe. W 2008 r. rząd Saratowa wybrał wieś Saburowka jako główny teren pod budowę nowego lotniska. Od 2013 r. data zakończenia budowy lotniska była zmieniana co najmniej czterokrotnie.

W 2014 r. "Airports of Regions", rosyjski holding zrzeszający i zarządzający lotniskami regionalnymi, zaprezentował projekt nowego lotniska w Saratowie. W styczniu 2015 r. oficjalnie rozpoczęła się budowa lotniska. Port został wybudowany w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, a rosyjski rząd zainwestował 7,22 mld rubli (ok. 108 mln dolarów). Jest to trzecie lotnisko w Rosji, które zostało zbudowane od zera po rozpadzie Związku Radzieckiego, po lotnisku Talakan w Jakucji i międzynarodowym lotnisku Platov w Rostowie nad Donem, które również należy do Airports of Regions. Stare lotnisko Saratow Centralny zostanie zamknięte po pełnym otwarciu nowego lotniska. Stary port lotniczy obsłużył w 2018 roku prawie 426 tys. pasażerów i zanotował przy tym spadek o 11,5 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

Fakty o nowym lotnisku

Lotnisko Saratov Gagarin Airport (IATA:GSV, ICAO:UWSG), to wybudowane lotnisko we wsi Saburowka nad Wołgą, 20 km od ścisłego centrum Saratowa. Lotnisko nosi imię Jurija Gagarina radzieckiego kosmonauty i pierwszego człowieka w przestrzeni kosmicznej. W Saratowie zobaczymy linie Aerofłot, S7 Airlines, RusLine Airlines, UTAir i Pegas Fly, które głównie latają z podmoskiewskich lotnisk. Natomiast ostatni przewoźnik Pegas Fly wykonuje również loty z Saratowa do Turcji (Anatalya) oraz do Symferopola na Krymie.
  • Droga startowa o kierunkach 08/26: 2800 m x 45 m do lądowania (TORA – Takeoff Run Available), 3000 x 45 m do startu (TODA-Take Off Distance Available), numer referencyjny 4D;
  • Nawigacja: ILS CAT III, DME, RNP;
  • Miejsca postojowe: komercyjne/ zwykłe/ czarterowe: 21 stanowisk dla kodu C (A320/B737) lub alternatywne stanowiska dla samolotów kodu D. Największy samolot jaki może zostać obsłużony na płycie, to boeing 767-300ER;
  • Część dla lotnictwa ogólnego, w tym tankowanie UL91/AVGAS;
  • Terminal: 23 tys. m2 powierzchni, przepustowość 1 mln pasażerów rocznie, 13 stanowisk odpraw, siedem bramek wyjściowych (gate-y) w tym trzy pomosty/rękawy pasażerskie, sklepy wolnocłowe, restauracja, wypożyczalnia samochodów, taksówki, transport autobusowy, kontrola graniczna, odprawa celna oraz terminal cargo.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Greta Thunberg płynie (zamiast lecieć) do Nowego Jorku. Czy to ma sens?

Biznes i przemysł

Greta Thunberg płynie (zamiast lecieć) do Nowego Jorku. Czy to ma sens?

Jakub Dybalski 20 sierpnia 2019

Stagnacja na rynku cargo nie wpływa na inwestycje LS Airport Services

Biznes i przemysł

Stagnacja na rynku cargo nie wpływa na inwestycje LS Airport Services

Emilia Derewienko 20 sierpnia 2019

LOT i Lasy Państwowe będą współpracować dla dobra klimatu

Prawo i polityka

LOT i Lasy Państwowe będą współpracować dla dobra klimatu

Łukasz Malinowski 20 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5