Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Lotnisko Chopina wprowadza nowe zasady przy odprawie granicznej


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-03-19 17:06
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Lotnisko Chopina

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotnisko Chopina wprowadza nowe zasady przy odprawie granicznej
fot. Chopin Airport
Warszawskie Lotnisko Chopina wystosowało oficjalny komunikat skierowany do wszystkich pasażerów powracających w ramach operacji #LOTdoDomu i oczekujących na odprawę graniczną.
"Działania prowadzone w ramach operacji #LOTdoDomu są działaniami nadzwyczajnymi, często jest to wyścig z czasem, aby zdążyć przed zamknięciem granic danego kraju i uratować jak najwięcej polskich obywateli przed niebezpieczeństwem pozostania za granicą bez środków do życia i bez jakiejkolwiek możliwości powrotu" - rozpoczęto w oświadczeniu.

"Jednocześnie w związku z zamknięciem granic Rzeczpospolitej Polskiej wszyscy przylatujący muszą przejść procedurę kontroli granicznej i sanitarnej, po której zostają skierowani do kwarantanny domowej. Procedura ta zajmuje więcej czasu niż dotychczasowe odprawy realizowane w miesiącach przed epidemią. Powoduje to zgromadzenie większej liczby osób oczekujących na odprawę, które motywowane chęcią jak najszybszego opuszczenia lotniska po długiej podróży, nie zawsze respektują wskazówki dotyczące zachowania bezpiecznych odstępów w kolejce" – podkreślono w komunikacie.

"W celu zmniejszenia liczby oczekujących w jednym pomieszczeniu na terminalu konieczne bywa także spowolnienie przemieszczania się pasażerów, w wyniku czego oczekują dłużej na wyjście z samolotu lub na wyjście z autobusu. Aby zminimalizować zagrożenie wynikające ze skumulowania dużej liczby osób oczekujących na odprawę graniczną służby lotniska wspólnie z LOT Polish Airlines i Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wprowadzają nowe rozwiązania:

1) Koordynację rozkładów lotów i bieżącej kolejki przylotów w taki sposób, aby minimalizować ryzyko ich kumulacji.

2) Koordynację przewożenia pasażerów do Terminalu (stąd może zaistnieć konieczność oczekiwania w samolocie, lub autobusie) oraz rozdzielenie lotów pomiędzy różne strefy odprawy granicznej.

3) Ograniczenie liczby osób transportowanych w autobusach o ponad połowę – do maksymalnie 50 osób.

4) Specjalne oznakowanie na podłodze wskazujące kolejkowanie do kontroli paszportowej w celu zachowania odległości między pasażerami.

5) Komunikaty graficzne i głosowe przypominające o konieczności zachowania odległości.

6) Na terenie terminala znajdują się również dozowniki z płynem dezynfekującym, które są na bieżąco uzupełniane.

7) Pasażerowie mają dostęp do wody do picia i wydzielone poczekalnie z miejscami do siedzenia (z zachowaniem odstępu), które pozwalają w spokoju poczekać na swoją kolej do odprawy.

"Wszystkie wprowadzone działania nie będą skuteczne bez współpracy i dyscypliny z Państwa strony. Dlatego bardzo prosimy o stosowanie się do następujących zaleceń" – zaapelowano. 

1) Bezwzględne i szybkie stosowanie się do poleceń wydawanych przez załogi pokładowe, służby lotniska i funkcjonariuszy Straży Granicznej.

2) Spokojne oczekiwanie bez opuszczania miejsca siedzącego, od momentu, gdy samolot wylądował i stoi na płycie, aż do momentu przekazania informacji przez załogę samolotu, że można rozpocząć opuszczanie samolotu.

3) Spokojne oczekiwanie w autobusie stojącym przy terminalu. Zajmowanie miejsca w kolejce do odprawy granicznej z zachowanie odstępów minimum 1 metra.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko Chopina: Zamknięcie drogi startowej nr 1

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Zamknięcie drogi startowej nr 1

simetra 17 marca 2020

Boniek krytykuje ciszę nocną na Okęciu. Reprezentacja nie mogła wylądować

Pasażer i linie lotnicze

Boniek krytykuje ciszę nocną na Okęciu. Reprezentacja nie mogła wylądować

Aleksander Domański 14 maja 2019

Długotrwała awaria informacji pasażerskiej na stacji Lotnisko Chopina

Pasażer i linie lotnicze

Długotrwała awaria informacji pasażerskiej na stacji Lotnisko Chopina

Jakub Madrjas 11 stycznia 2019

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5